Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-30@20:20:23 GMT

سهم رادیو باید در سبد مصرفی خانوار ارتقا یابد

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۹۰۷۴۴

سهم رادیو باید در سبد مصرفی خانوار ارتقا یابد

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ مراسم رونمایی از پایگاه جامع کودک ایران صدا در فضای مجازی پیش از ظهر امروز سه‌شنبه، 18 دی‌ماه، در استودیوی شماره هشت ساختمان شهدای رادیوی سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

در این مراسم که با حضور حمید شاه‌آبادی، معاون صدای رسانه ملی، رضوان حکیم زاده، معاون آموزش ابتدایی و پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش فاضل نظری، مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد؛ علاوه بر افتتاح این پایگاه از برخی از پیشکسوتان برنامه‌ساز در حوزه کودک و نوجوان از جمله گیتی خامنه، الهه رضایی، شیده معاونی، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین محمد حسن راستگو، عذرا وکیلی و سید محمد میرکیایی با اهدای لوح تقدیر به عمل آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حمید شاه آبادی، معاون صدای سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در این مراسم با تقدیر و تشکر از دست اندرکاران ایجاد این پایگاه  در فضای مجازی به ایراد سخن پرداخت و گفت: حضور من در این برنامه علاوه بر تقدیر و تشکر از دوستان همکار در مدیریت فضای مجازی معاونت صدا به نشانه ادب به مقام شامخ کودکان است، کودکانی که سرمایه‌های بی‌چون و چرای نظام جمهوری اسلامی ایران و آینده‌سازان جامعه اسلامی هستند.

وی ادامه داد: پیشکسوتان عرصه کودک در رسانه ملی عمری است که وقت و سرمایه خود را در راه برنامه‌سازی به منظور غنی‌سازی اوقات و لحظات کودکان و نوجوانان صرف کرده‌‌اند و باید چنین برنامه‌هایی را به منظور پاسداشت مقام هنری آن‌ها غنیمت شمرد.

شاه آبادی تصریح کرد: امروز وقتی صحبت از رادیو می‌شود فوراً همگان تصویری از یک دستگاه که صرفاً گیرنده مجموعه اصوات و آواهاست به ذهنشان خطور می‌کند اما باید گفت که در عرصه رسانه اینک رادیو حرف دیگری می‌زند و سپهر رسانه‌ای صدا در چشم انداز آینده از حوزه شنیدن صرف خارج شده است.

معاون صدای رسانه‌ ملی افزود: در روزگار کنونی صحنه‌ها و عرصه‌های متفاوتی همچون فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی وجود دارند که ظرفیت‌ها و ساختارهای جدیدی را به وجود آوردند اما آسیب از آنجایی شروع می‌شود که ما در زمینه محتوا از ساختارها غفلت کنیم. در یک کلام اگر چنین ظرفیت‌هایی با محتوای متناسب با باورها، مناسبت بومی و اعتقادی پر نشود بی‌تعارف دیگران آن را پر خواهند کرد.

شاه آبادی در ادامه گفت: همانطور که اشاره کرده‌ام فضا و سپهر صدا تغییر کرده است و باید سهم رادیو در سبد مصرفی خانوار ارتقا یابد همچنان که امروزه به ویژه برای کودک و نوجوان در عرصه بازی‌های رایانه‌ای شاهد به وجود آمدن فضای بسیار گسترده و پر درآمد به لحاظ صنعتی هستیم اما سهم ناچیزی از این محتوا متعلق به رادیو است.

وی تأکید کرد: ماموریت معاونت صدا در این روزگار باز تولید آثار شاخص فرهنگی و هنری است که طی چند دهه گذشته به برکت حضور پیشکسوتان این عرصه تولید شده و اکنون در آرشیو سازمان موجود  است و ما باید با رجوع به آن‌ها با استفاده از ابزار و زبان امروزی طبق خواسته سلیقه کودک امروز آن‌ها را باز تولید و در اختیار مخاطبان قرار دهیم.

این گزارش تکمیل می‌شود

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۹۰۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناپدید شدن بیش از ۵۰ هزار کودک پناهجو ظرف ۳ سال در اروپا

بنابر گزارش منتشر شده در رسانه‌های بلژیک بیش از ۵۰ هزار کودک بی‌سرپرست که در ۳ سال گذشته به اروپا مهاجرت کرده‌اند، ناپدید شده‌اند.

به گزارش مشرق، سه رسانه‌ بلژیکی در پی انجام مطالعاتی در این باره اعلام کردند از ۵۱ هزار و ۴۳۳ کودک مهاجر که بدون بستگان خود بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ به اروپا رفته‌اند، خبری نیست.

تخمین زده می‌شود که این کودکان ممکن است به دست گروه‌های جنایت سازمان یافته افتاده یا مجبور به کار شده باشند.

بیشترین تعداد کودکان بی سرپرست گمشده در ایتالیا با ۲۲ هزار و ۸۹۹ نفر ثبت شده است.

اتریش نیز با ۲۰ هزار و ۷۷ نفر و بلژیک نیز با ۲ هزار و ۲۴۱ کودک ناپدید شده در رده‌های بعدی قرار دارند.

با این حال تخمین زده می‌شود که تعداد واقعی، بسیار بیشتر باشد زیرا ۱۳ کشور از ۳۲ کشور اطلاعاتی را در محدوده تحقیق ارائه نکرده‌اند.

به گزارش آناتولی، «آخی لیون»، دبیرکل فدراسیون کودکان گمشده در اروپا، یک سازمان غیردولتی مستقر در بلژیک که در ۲۷ کشور اروپایی در مورد کودکان گم شده فعالیت می‌کند، تأکید کرد این ارقام نگران کننده است و گفت: افزایش تعداد گزارش‌های مربوط به ناپدید شدن «خردسالانِ بدون همراه» بسیار نگران کننده است.

دیگر خبرها

  • تفاوت فرمانداری ویژه با فرمانداری عادی چیست؟
  • ناپدید شدن بیش از ۵۰ هزار کودک پناهجو ظرف ۳ سال در اروپا
  • فرمانداری نایین به فرمانداری ویژه ارتقا یافت
  • کالری مصرفی نیمی از ایرانیان در سال ۱۴۰۱ کمتر از استاندارد بوده است
  • کالری مصرفی 50 درصد ایرانیان زیر استاندارد
  • فروش دانش‌ بنیان‌ها طی سال گذشته به ۵۳۰ هزار میلیارد تومان رسید
  • آغاز برداشت گل محمدی از فضای سبز شهری قم
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • ارتباط اتاق ها با هدف ارتقا شبکه سازی ارتقا یابد
  • هشدار مرکز پژوهش های مجلس درباره سبد غذایی خانوار : کالری مصرفی نیمی از ایرانیان در سال ۱۴۰۱ کمتر از استاندارد بوده است