Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

موضوع ترافیک وقتی از منظر یکی از اعضای شورای‌عالی ترافیک به آن نگاه می‌کنم با یک دهه پیش قابل‌مقایسه نیست.

پیروز حناچی، شهردار تهران بابیان این مطلب افزود: مشکلات ما در این حوزه افزایش داشته و این سؤال مطرح می‌شود که چرا هنوز نتوانسته‌ایم مشکل ترافیک و آلودگی هوا را حل کنیم.

به‌گزارش خبرگزاری مهر، حناچی در نشست هم‌اندیشی اعضای شورای اسلامی شهر تهران و اعضای هیئت‌علمی کنفرانس بین‌المللی ترافیک بابیان این‌که بدون درنظر گرفتن کشورهای پیشرفته و تنها با نگاه به کشورهای جنوب‌شرقی آسیا می‌بینیم که این کشورها واقعاً در این حوزه تأثیرگذار بودند افزود: ما نه‌تنها نمی‌توانیم بگوییم این مشکل را در تهران حل کرده‌ایم، بلکه شهرهای میانی‌مان نیز به آن گرفتارشده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مثلاً اراک شهری نبود که به آلودگی گرفتار شود؛ اما الآن مشکل آلودگی و ترافیک دارد.

او بابیان اینکه مشکل این است که هنوز موضوع را تبدیل به یک خواسته اجتماعی نکرده‌ایم، تصریح کرد: باید کاری کنیم که مردم مطالبه داشته باشند و در حل مشکل نیز مشارکت کنند. ما باید این موضوع را به یک دغدغه اجتماعی تبدیل و سهم هرکسی را نیز در آن مشخص کنیم و موضوع را بخشی نبینیم. در بسیاری از دانشگاه‌های دنیا رشته‌ای به نام «ترافیک پلنینگ» وجود دارد. تئوری‌ای وجود دارد که می‌گوید هر چه مسیر جدید اضافه کنیم، به ترافیک نیز اضافه می‌شود.

حناچی ضمن اشاره به آمارهایی که اخیراً درباره سلامت شهروندان تهرانی ارائه کرد، گفت: می‌توانیم صرفاً این‌طور مطرح کنیم که مشکل ترافیک داریم و یا می‌توانیم ارتباطش با سلامت شهروندان و تغییر سبک زندگی را نیز درنظر بگیریم؛ البته که مورد دوم کم‌هزینه‌تر، مهم‌تر و اساسی‌تر است. راه‌حل ترافیک به‌تنهایی ایجاد مسیرهای جدید نیست. توسعه حمل‌ونقل عمومی خود این موضوعات را تعقیب می‌کند اما موضوع اصلی این است که اگر ترافیک از منظر سلامت شهروندان تبدیل به یک خواسته اجتماعی شود، مشکلات با هزینه بسیار کمتری حل می‌شود.

او تمام مشکلات پهنه تهران را ناشی از تمرکزگرایی دانست و گفت: ۲۵ درصد تولید ناخالص ملی کشور تنها در ۲ درصد مساحت کشور که تهران است قرار دارد. تا وقتی به این تمرکز دامن می‌زنیم، دچار یک لوپ بسته می‌شویم؛ روزی هزار خودرو در تهران پلاک می‌کنیم، اما آیا هزار خودروی فرسوده را نیز از دور خارج می‌کنیم؟

شهردار تهران افزود: علت این‌که من سه‌شنبه‌های با دوچرخه را انتخاب کردم دلیلش این است که وقتی دوچرخه تبدیل به موضوع اجتماعی شود، دیگر نمی‌توان زیرساخت ضروری‌اش را فراهم نکرد؛ وقتی تقاضای اجتماعی به وجود بیاید دیگر نمی‌توان آن را حل نکرد.

حناچی در پایان خاطرنشان کرد: تجربیات دنیا نشان می‌دهد که علاوه‌بر توسعه حمل‌ونقل، این حقیقت نیز مؤثر بوده است و باید تلاش کنیم در کشور ما نیز همین اتفاق بیافتد.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: آلودگی هوا ترافیک پیروز حناچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۹۱۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق

کیفیت هوا در کلان‌شهر تهران امروز با قرار گرفتن روی شاخص ۷۲ در وضعیت هوای سالم (زرد) ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوا امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه باغستان شهریار با شاخص ۱۵۹ ناسالم (قرمز)، اسلام‌شهر با شاخص ۱۱۷، رباط‌کریم با شاخص ۱۰۷ و قرچک با شاخص ۱۴۷، ناسالم (نارنجی) قرار دارد.

بر این اساس سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاه‌های امام خمینی با شاخص ۵۸، پارک رازی با شاخص ۶۴، پاسداران با شاخص ۹۲، پاکدشت با شاخص ۶۴، پردیس با شاخص ۵۲، پونک با شاخص ۶۰، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۸۹، پیشوا با شاخص ۶۶، تهران پارک شکوفه با شاخص ۹۵، دانشگاه تهران با شاخص ۷۰، دماوند با شاخص ۷۰، ژئوفیزیک با شاخص ۷۴، ستاد بحران منطقه هفت با شاخص ۶۱، در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

همچنین ایستگاه‌های سلامت با شاخص ۹۷، شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۷۶، شریف منطقه دو با شاخص ۹۵، شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۹۲، شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۷۷، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۷۷، شهرداری منطقه ۲۱ با شاخص ۹۸، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۶۶، شهریار با شاخص ۷۱، علم و صنعت با شاخص ۷۸، فرمانداری شهرری با شاخص ۸۹، قدس با شاخص ۵۱، لواسانات با شاخص ۶۲، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۵۸، ملارد با شاخص ۸۰، منطقه ۱۵ با شاخص ۸۶، میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۹۳، ورامین با شاخص ۵۵ و وردآورد منطقه ۲۲ با شاخص ۵۹ در موقعیت هوای سالم (زرد) ثبت شدند.

به این ترتیب، سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های آتی‌ساز با شاخص ۳۲، اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۴۱، چشمه با شاخص ۴۹، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۴۴، سرخه‌حصار با شاخص ۳۰، شهرداری منطقه دو با شاخص ۴۵، در موقعیت هوای پاک (سبز) ثبت شدند.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 748588

دیگر خبرها

  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • افزایش و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی احترام به شهروندان است
  • سرمربی تایلند: ایران نتوانسته راحت رقبا را شکست دهد
  • افتتاح فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال/ حل معضل بزرگ ترافیکی در غرب تهران
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در روز شنبه هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳ | هوا در این منطقه شرقی تهران پاک است
  • رفع معضل ترافیکی در غرب تهران
  • کشف پشت پرده تازه از برخوردهای تند با بی‌حجابی | این مشکل از اول انقلاب هم بوده است
  • غبار روی کوه‌های تهران مه است یا آلودگی هوا؟
  • غبار روی کوه های تهران مه است یا آلودگی هوا؟ | فقط این منطقه غربی تهران هوای پاک دارد
  • هوای پایتخت در مرز آلودگی ؛ وضعیت کیفیت هوای شهرستان‌های استان تهران + عکس