Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، مدیر اداره پرستاری دانشگاه با بیان این مطلب گفت : با توجه به اینکه غربالگری سلامت جامعه یکی از راه های مهم در جهت برنامه ریزی مناسب برای ارائه خدمات سلامت به جامعه است ، طرح ملی غربالگری سلامت ایرانیان همزمان با سراسر کشور در استان اجرا می شود.

« رضا فانی » تصریح کرد :  تعیین وضعیت بزرگسالان ایرانی از لحاظ فشار خون، وزن، قد، شاخص توده بدنی و نسبت اندازه دور کمر به دور باسن (WHR) از اهداف این طرح است که این غربالگری در تمام افراد بالای 30 سال در همه بیمارستان های دولتی و غیردولتی کشور از 22 تا 26 دی‌ماه سال جاری انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول با بیان اینکه با اجرای موفق طرح پایلوت، افراد از وضعیت سلامت خود آگاهی بیشتری می‌یابند، افزود : با شناسایی و پیگیری به‌موقع می‌توان از بسیاری عوارض بیماری ها جلوگیری کرد و علاوه بر آن، به تمام افراد مشارکت کننده در این طرح درخصوص سبک زندگی سالم، مدیریت فشار خون و مدیریت وزن و چاقی آموزش لازم داده می‌شود و این امر می‌تواند قدم مؤثری در راستای ترویج سلامت که مهمترین دغدغه و وظیفه وزارت بهداشت برای مردم است، باشد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: چاقی سبک زندگی سلامت فشار خون وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۹۲۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بیمه رایگان دهک‌های یک تا ۵

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، مدیر عامل سازمان بیمه سلامت گفت: همه افرادی که در سال گذشته در دهک یک تا ۵ جامعه بیمه رایگان شدند، همچنان از بیمه رایگان سلامت بهره‌مند خواهند بود. اعتبار بیمه نامه آنها به صورت خودکار و الکترونیک تمدید شده است.
افراد شامل دهک‌های ۶ تا ۹ در سال جاری از تخفیف در پرداخت حق بیمه برخوردارند که در دهک ۶، ۲۰ درصد حق بیمه، در دهک ۷، ۳۰ درصد حق بیمه، در دهک ۸، ۴۰ درصد حق بیمه و در دهک ۹، ۵۰ درصد حق بیمه پرداخت می‌کنند.
محمد مهدی ناصحی با بیان اینکه افراد برای تمدید اعتبار بیمه سلامت نیازی به مراجعه حضوری ندارند افزود: بیمه شدگان با مراجعه به سامانه شهروندی بیمه سلامت به نشانی bimesalamatiranian.ir می‌توانند از جزییات بیمه همگانی خود مطلع شوند.
هزینه حق بیمه افراد در کشور بسیار پایین است و افراد فاقد بیمه یا از طریق این سامانه اقدام کنند و یا به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • اجرای پروژه هوشمندسازی در شرکت فولاد مبارکه
  • آب شرب پایدار ۲ هزار ساکن روستاهای شاهین‌شهر تامین شد
  • آب شرب پایدار ۲ هزار نفر ساکن روستاهای شاهین‌شهر تامین شد
  • تداوم بیمه رایگان دهک‌های یک تا ۵
  • بیمه رایگان دهک‌های یک تا پنج ادامه دارد
  • فعالیت پایلوت ۸ خانه محیط زیستی در گلستان
  • پیش بینی غربالگری ۵ هزار دانش آموز مقطع ابتدایی در لردگان
  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان در لردگان
  • ترکیه: از تمام ابزار‌ها برای اعمال فشار به اسراییل استفاده می‌کنیم
  • ترکیه: از تمام ابزارها برای اعمال فشار به اسراییل استفاده می‌کنیم