Web Analytics Made Easy - Statcounter

آنجفی گفت: استان مرکزی در بخش صادرات و تولید گل و گیاه زینتی، ماهیان زینتی، غلات و غیره د سرآمد و دارای رتبه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، مجید آنجفی امروز سه شنبه(۱۸دی) در همایش شورای زکات که با حضور حجت الاسلام تقوی، رئیس شورای زکات کشور، آیت الله دری نجف آبادی، استاندار مرمزی، زکات پردازان،عاملان زکات و کشاورزان برگزار شد گفت: استان مرکزی قبل از اینکه صنعتی باشد استان کشاورزی و استانی سراسر تلاش و کوشش در تولیدات کشاورزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جهادکشاورزی استان مرکزی افزود: امروز کشاورزان ما در بخش های مختلف تولیدات کشاورزی فعالیت های گسترده ای دارند.


وی گفت: بخش کشاورزی متولی تامین غذای کشور است، و در همین راستا در استان مرکزی سالیانه بیش از سه میلیون تن محصولات کشاورزی در بخش‌های مختلف تولید می‌شود.


این مقام ارشد استان همچنین به صادرات و تولید گل و گیاه زینتی، ماهیان زینتی، غلات و غیره در استان اشاره کرد و گفت : استان  مرکزی در این بخش سرآمد و دارای رتبه است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در ادامه با بیان اینکه به صورت میانگین بیش از 50 درصد تولیدات دامی استان بیش از نیاز استان است، گفت: تولیدات مازاد استان به استان‌ها و کشورهای دیگر صادر می‌شود.


وی با بیان اینکه استان مرکزی یکی از 10 استان برتر کشور به لحاظ توانمندی‌های کشاورزی است، ادامه داد: این توانمندی حاصل تلاش کشاورزان و فعالیت های گسترده در زمینه آموزش است.


وی همچنین در خصوص تولید گندم، نیز گفت: سال گذشته 320 هزار تن گندم تولید شده که رشد 50 درصدی را داشته است


آنجفی نقطه قوت این تولیدات را سن زدگی کمتر از یک درصد گندم تولید شده دانست و گفت : این در حالی است که در سال های قبل میزان سن زدگی گندم استان 3.5 درصد بوده است.


وی همچنین به کاهش 30 درصدی بارندگی در سال گذشته، اشاره کرد و گفت: با این وجود 50 درصد افزایش تولید رخ داده است.


این مقام مسول همچنین به تولید 17 رقم جدید گندم در سال‌های گذشته در استان مرکزی اشاره کرد و گفت: این تولیدات نسبت به خشکی و تنش‌های خشکی و کم آبی مقاوم هستند و در شرایط سخت افزایش تولید را به دنبال داشته است.

آنجفی همچنین با اشاره به اینکه بیش از 140 هزارتن انگور در استان مرکزی تولید شده، بیان کرد: استان مرکزی در تولید انگور یکی از 10 استان برتر در کشور است به طوری که فقط حدود 20 هزار تن کشمش در استان تولید شده که از 15 هزار هکتار باغات انگور در استان به دست آمده است.


وی با اشاره تولید 330 هزار تن شیر در استان مرکزی اضافه کرد: استان مرکزی در تولید گوشت قرمز رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است، در حال حاضر با ورود سرمایه‌گذار جدید در بخش ساوه و زرندیه بیش از 35 هزار راس دام مولد شیری به ظرفیت تولید استان اضافه خواهد شد که رتبه ما را در تولید شیر نیز ارتقا خواهد داد.


وی همچنین افزود: در حال حاضر 63 هزار هکتار از اراضی استان تحت پوشش سیستم‌های نوین آبیاری قرار گرفته، به واسطه روش جدید استان مرکزی در کشور دبیرخانه ملی توسعه آبیاری تحت فشار است.

 

در پایان این همایش از زکات پردازان و عاملان زکات استان مرکزی تقدیر شد.

پایان پیام/177

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های مساجد آیت الله سید حاتمی اردبیل استان گلستان استاد پرورش استاد علی اکبر پرورش خبرگزاری شبستان مراجع و علماء مراجع دیدار با مراجع طرح فقرزدایی زکات فطره پرداخت زکات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۹۲۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید انبوه محصولات دانش‌بنیانی مورد حمایت وزارتخانه‌ها قرار گیرد

رمضانعلی سنگدوینی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا با اشاره به تولید محصولات دانش بنیان داخلی و لزوم حمایت از آنها اظهار کرد: از این تعداد شرکت‌ دانش‌بنیان که در کشور ایجاد شده و نقشی مهم در حل مشکلات کشور داشته‌اند باید در بسیاری از بخش‌های اقتصادی از جمله انرژی استفاده کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس درباره ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش‌های مختلف انرژی در کشور، اظهار کرد: مجلس تلاش‌هایی در جهت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان انجام داد و به این منظور قانون جهش تولیدات دانش‌بنیان را به تصویب رساند که نقشی مهم در تعداد شرکت‌های دانش بنیان در کشور داشته و در گزارشی نیز که رئیس جمهوری به مقام رهبری ارایه دادند گزارش شد که تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان که تا پیش از این قانون در حدود ۶ هزار شرکت بوده است به ۱۲ هزار شرکت افزایش یافته است.

ساخت ابزار و تکنولوژی‌های دانش‌بنیانی مورد نیاز درپروژه‌های مهم عمرانی و صنعتی کشور

سنگدوینی عنوان کرد:‌ ساخت ابزار و تکنولوژی‌های مورد نیاز درپروژه‌های وزارت صمت، نفت و نیرو به منظور استفاده در پالایشگاه‌ها،‌پتروشیمی‌ها، نیروگاه‌ها و سدها بخشی از توان شرکت‌های دانش‌بنیان است. ضمن آنکه دانش و تخصص این شرکت‌ها زمینه‌ساز ایجاد بهره‌وری در تولید خواهد بود.

وی با اشاره به گستردگی بخش انرژی عنوان کرد:‌ وزارت نفت شامل چند بخش مهم به نام‌های پخش، پالایش، گاز، پالایش و پخش و غیره است که هر کدام از این بخش‌ها ظرفیتی مهم برای جذب دانش‌بنیان‌های داخلی هستند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد:‌ تولید انرژی در جهان با استفاده از ابزارهای دانش و تکنولوژی به روز شده و به شرایط بهره ورتر نزدیک شده است؛ موضوعی که در تولید انرژی و صادرات آن در کشور ما نیز باید مورد توجه جدی قرار بگیرد. باید با اتصال به دانش و تکنولوژی که در جهان مورد استفاده است بتوان تولیدات انرژی و صنایع پائین‌دست آنها رابه شرایط بهره‌ور نزدیک‌تر کرد.

سنگدوینی عنوان کرد:‌ مقام رهبری در نمایشگاهی که سال گذشته در محل حسینیه امام خمینی برگزار شد تاکید جدی بر استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان‌های داخلی داشتند و اشاره داشتند که چرا اخبار و فعالیت مناسب این شرکت‌ها به صورت عمومی اطلاع ‌رسانی نمی‌شود.

قیمت پائین‌تر تولیدات دانش‌بنیانی در کشور

وی افزود: دانش‌بنیان‌ها دستاوردهای مهمی داشته‌اند و تولیدات دانش‌بنیانی آنها ضمن نزدیک بودن به تکنولوژی‌های روز دنیا قیمتی به مراتب ارزان‌تر دارد.

تولید انبوه و تیراژ بالای محصولات دانش‌بنیانی مورد حمایت دستگاه‌های مرتبط قرار گیرد

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد:‌ نکته حائز اهمیت دیگر این است که دانش شرکت‌های دانش‌بنیان بابد به مرحله تولید برسد و در برخی از تولیدات نیز که مورد نیاز بیشتری است کار تولید انبوه و تیراژ بالای آنها مورد حمایت دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مرتبط قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روند روبه‌رشد تولیدات حوزه کشاورزی لرستان
  • روند رو به رشد تولیدات کشاورزی لرستان
  • دانشگاه فردوسی مشهد رتبه چهارم تولیدات علمی در فناوریهای سبز را به دست آورد
  • ابتلای درختان نارنج شیراز به بیماری نماتد
  • بهره‌برداری از ایستگاه تحقیقات ماهیان زینتی محلات در سال آینده
  • برنامه‌ریزی برای صادرات محصولات دانش‌بنیان
  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد
  • صادرات غیرنفتی استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • تولید انبوه محصولات دانش‌بنیانی مورد حمایت وزارتخانه‌ها قرار گیرد
  • صادرات سیب لرستان به روسیه، ترکمنستان و حاشیۀ خلیج فارس