Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، شرکت تعاونی کویر میان دشت به نمایندگی حسن شیرمحمدیان در مراسم معرفی و تجلیل از برترین های حوزه کشاورزی و منابع طبیعی حائز رتبه برتر شد و از وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور لوح تقدیر دریافت کرد. 

کارآفرینی، اشتغال و کاهش مهاجرت روستاییان از شاخص های انتخاب شرکت نمونه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
عمده فعالیت این شرکت در قالب فعالیت های پروژه ترسیب کربن بوده است و از دیگر فعالیت های مهم این شرکت، اجرای پروژه های نهالکاری و مراقبت و نگهداری از نهالکاری های طرح های بیابان زدایی، راه اندازی سه واحد پرورش شترمرغ، یک واحد پرورش مرغ بومی، راه اندازی کارگاه تولید پیراهن، کارگاه تولید قارچ، احداث استخر پرورش ماهی و بازسازی قنوات است. طرح ترسیب کربن از سال 93 در 126 هزار هکتار از عرصه های شهرستان اسفراین آغاز شد و بیش از 6 هزار و 200 نفر جمعیت و 28 نقطه روستایی و سکونتگاهی با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی به نمایندگی از سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، استانداری و دفتر عمران سازمان ملل (UNDP) در منطقه گورپان شهرستان اسفراین تحت پوشش قرار گرفت. گستره این طرح اکنون با تعمیم در شهرستان های جاجرم و گرمه به 236 هزار هکتار رسیده است و 17 هزار و 56 نفر در 47 روستا از مزایای آن بهره مند هستند.   به نقل از ایرنا

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اشتغال جنگل خراسان شمالی کربن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۹۲۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنرستان‌ها متناسب با نیازهای بومی خراسان شمالی نیرو تربیت کنند

استاندار خراسان شمالی با اشاره به فعالیت ۹۲ هنرستان در استان گفت: این مجموعه‌ها متناسب با نیاز استان، نیرو تربیت کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمد رضا حسین‌نژاد امروز _ چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در آئین افتتاح نمایشگاه معرفی مشاغل اظهار کرد: تقویت هنرستان‌ها متناسب با زیست بوم استان ضروری است تا علم و مهارت جوانان در مسیر توسعه استان قرار گیرد.

وی وجود ۹۲ هنرستان در خراسان شمالی با ۱۴ هزار دانش‌آموز را مورد توجه قرار داد و افزود: تولید با دستان توانمند کسانی امکان پذیر خواهد بود که دانش لازم را داشته باشند و دولت هم در بخش تجهیزات به افراد دارای مهارت کمک خواهد کرد.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه استان در بخش‌های تولید فرش و پرورش اسب پتانسیل‌های قابل توجهی دارد، خاطرنشان کرد: تربیت و پرورش نیروهای غنی و اثرگذار در تولید توسط هنرستان‌ها و هنرجویان اجرایی شود.

حسین‌نژاد با تاکید بر اینکه متناسب با نیاز استان باید هنرجو تربیت شود، گفت: هنرستان‌ها و دانشگاه‌ها باید متناسب با نیازها، نیروی انسانی را تربیت کنند.

وی افزود: با تاکید در جلسات شورای آموزش و پرورش استان و سفر رئیس‌جمهور و تصویب ایجاد هشت هنرستان، در مسیر عملیاتی شدن جهش تولید گام‌های مؤثری را خواهیم برداشت.

کد خبر 747499

دیگر خبرها

  • رهاسازی ۷ هزار قطعه ماهی گرمابی در مزارع شیروان
  • تولید ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع فرش درخراسان‌شمالی
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان 
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی رتبه اول عملکرد کشوری را کسب کرد
  • ایجاد شهرک فناوری در خراسان شمالی با همکاری پارک علم و فناوری
  • فرش خراسان شمالی قابلیت درخشش در سطح ملی را دارد
  • راه‌یابی دو عضو برتر ادبی استان گلستان به باشگاه کشوری استعدادهای برتر "قاف"
  • ایجاد ۳۰ هکتار شهرک فناوری در خراسان شمالی
  • هنرستان‌ها متناسب با نیازهای بومی خراسان شمالی نیرو تربیت کنند
  • تعاونی‌های دانش‌بنیان خراسان شمالی ویژه حمایت می‌شوند