Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@13:44:14 GMT

بودجه پژوهشی متناسب با توانمندی های کشور نیست

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۹۲۸۲۲

بودجه پژوهشی متناسب با توانمندی های کشور نیست

تهران- ایرنا- معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه تربیت مدرس بودجه های پژوهشی دانشگاه را ناچیز خواند و گفت: بودجه های پژوهشی متناسب با ظرفیت و توانمندی های کشور نیست.

یعقوب فتح اللهی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا اظهار کرد: برنامه های پژوهشی دانشگاه تربیت مدرس برنامه های دراز مدتی است که هر ساله تغییر نمی کند و به عنوان پروژه های اساسی در راستای حرکت در مسیر دانشگاه نسل سوم طراحی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: طرح تحول راهبردی (هم ترازی) و دانشگاه پاک از جمله این برنامه ها به شمار می رود.
فتح اللهی ادامه داد: مطابق با طرح تحول راهبردی، دانشگاه تربیت مدرس باید در یک بازه زمانی 10 ساله بتواند در میان 200 دانشگاه برتر دنیا قرار بگیرد.
وی گفت: در این طرح برنامه هایی همچون تشکیل هسته های پژوهشی و آموزشی در دانشگاه با محوریت اعضای هیات علمی توانمند و برجسته در سطح ملی و بین المللی، تاسیس خوشه های خلاقیت و نوآوری با محوریت اعضای هیات علمی و دانش آموختگان به حوزه نوآوری در راستای تاثیرگذاری بر مسائل اقتصادی و اجتماعی پیش بینی شده است.
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه همچنین درباره طرح دانشگاه پاک اظهار کرد: واژه پاک به 3 مفهوم پاسخگویی، اشتغال زایی و کارآمدی اشاره دارد.
وی تصریح کرد: دانشگاه باید در حل معضلات اجتماعی پاسخگو باشد. زمینه های اشتغال را در جامعه فراهم کند و در انجام وظایف خود نیز کارآمد باشد.
وی همچنین افزود: دانشگاه پاک باید بر مبنای آموزه های دینی دانش آموختگان خود را پرورش دهد.
به گفته معاون پژوهشی دانشگاه، طرح تحول راهبردی از سال 96 و طرح دانشگاه پاک از سال 97 کلید خورد.
فتح اللهی همچنین سهم بودجه های پژوهشی کشور از تولید ناخالص داخلی را ناچیز خواند و گفت: سهم بودجه های پژوهشی با ظرفیت و توانمندی های کشور متناسب نیست.
وی تاکید کرد: یکی دیگر از مشکلات اساسی در راستای تحقق برنامه های راهبردی دانشگاه، علاوه بر ناکافی بودن بودجه، تخصیص نیافتن به موقع آن است.
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه یادآور شد: بدنه تجهیزاتی دانشگاه های کشور نیز فرسوده است و این مساله تنها مختص به تربیت مدرس نیست. تجهیزات دانشگاهی سال هاست که بازسازی و نوسازی نشده و بودجه های تجهیزاتی نزدیک به 10 سال است در اختیار دانشگاه ها قرار نگرفته است.
به عقیده فتح اللهی، بخش های اقتصادی جامعه هم باید با نهاد دانشگاه همکاری کنند و پذیرای بودجه های پژوهشی دانشگاهی باشند.
وی خاطرنشان کرد: بخش های اقتصادی، صندوق نوآوری و شکوفایی، صندوق حمایت از پژوهشگران، پژوهشکده ها و.... همگی باید برای به جریان انداختن ظرفیت نیروی انسانی کشور تلاش کنند.
**9489**1584

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمی آموزشی دانشگاه تربیت مدرس بودجه های پژوهشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۹۲۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در انتظار تایید برنامه هفتم

بر اساس برنامه هفتم توسعه، متناسب سازی حقوق بازنشستگان از اول فروردین ماه بایستی اجرایی شود. اما هنوز قانون برنامه هفتم به دولت ابلاغ نشده و بعد از تصویب شورای نگهبان احکام جدید حقوق بازنشستگان صادر خواهد شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، حاجی بابایی با اشاره به اینکه، متناسب سازی حقوق  بازنشستگان از اول فروردین ماه امسال باید اجرا بشود، گفت:  بودجه آن هم پیش بینی شده، اما اینکه چرا از اول فروردین ماه اضافه پرداختی ها صورت نگرفته بدلیل برخی موضوعات قانونی است.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه افزود، موضوع 90 درصد  متناسب سازی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم مصوب شده است، یعنی سازوکار اجرایی آن در برنامه هفتم توسعه است که هنوز از سوی شورای نگهبان تایید نشده است.

به گفته این نماینده مجلس، برنامه هفتم توسعه، مصوب مجلس، یکبار  از شورای نگهبان اعاده شده، بر این اساس به تازگی  برخی مواد را مصوب کردیم  و برنامه هفتم مصوب باردیگر به  شورای نگهبان خواهد رفت تا دیگر ایرادی نداشته باشد.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه گفت: بر این اساس وقتی برنامه هفتم توسعه تبدیل به قانون بشود، دولت مکلف است احکام جدید حقوق بازنشستگان  را نیز صادر کند.

حاجی بابایی گفت: هر زمانی که احکام جدید از سوی دولت صادر شد از اول فروردین متناسب سازی حقوق بازنشستگان محاسبه شده و ما به التفاوت واریز خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خبر مهم از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از زبان یک نماینده مجلس
  • زمان افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان مشخص شد/ رییس کمیسیون تلفیق بودجه درباره همسان‌سازی حقوق چه گفت؟
  • خبر جدید درمورد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
  • متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در انتظار تایید برنامه هفتم
  • کاهش سهم آموزش و پرورش از بودجه ۱۴۰۳ / ۶۳ درصد منابع دانشگاه فرهنگیان با کسر از حقوق دانشجومعلمان تأمین می‌‎شود
  • خبر جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان/ تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است/ ملاک‌های پذیرش طرح‌ها در دستگاه‌ها مشخص شود
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است
  • خبر خوب رئیس سازمان برنامه و بودجه به کادر درمان کشور
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده خاص کادر درمان