Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-04@03:21:41 GMT

گردهمایی تاریخ پزشکی در صنعت نفت ایران برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۹۳۱۹۱

گردهمایی تاریخ پزشکی در صنعت نفت ایران برگزار شد

ساعت24-گردهمایی تاریخ پزشکی در صنعت نفت ایران با هدف معرفی تاریخچه سازمان بهداشت و درمان این صنعت، جایگاه و اهمیت آن در توسعه علم پزشکی و ارتقای سطح کیفی و کمی خدمات درمانی در سطح کشور در فرهنگستان علوم پزشکی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شانا، این گردهمایی در ادامه سلسله نشست‎های تخصصی در حوزه تاریخ صنعت نفت ایران، از سوی مدیریت موزه‎ها و مرکز اسناد و سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت و با همکاری فرهنگستان علوم پزشکی روز دوشنبه (۱۷ دی‎ماه) با حضور مدیران ارشد این مجموعه‎ها، کارشناسان، استادان و پژوهشگران و پیشکسوتان پزشکی نفت برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توسعه پایدار نفت در گرو ارتقای سطح سلامت کارکنان

حبیب‎الله سمیع، مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، به دلایل و عوامل شکل‎گیری مراکز بهداشتی و درمانی در صنعت نفت اشاره کرد و گفت: پیشینه سازمان بهداشت و درمان جزئی جدایی‎ناپذیر از تاریخ صنعت نفت کشور و لازمه تداوم و توسعه آن است.

وی با اشاره به بهره‎مندی و به‌کارگیری ابزارها و فناوری‌های نوین پزشکی در مسجدسلیمان افزود: بیمارستان صنعت نفت مسجدسلیمان، نخستین بیمارستان مدرن کشور است که مقام‌های بلندپایه کشوری برای درمان بیماری‎های خاص به این مرکز مراجعه می‎کنند.

سمیع بر تداوم ارائه خدمات پزشکی پس از انقلاب اسلامی و توسعه شرکت خدمات بهداشتی و درمانی صنعت نفت به سازمان تاکید و تصریح کرد: پس از کشف میدان گازی پارس جنوبی در عسلویه و بوشهر و گسترش فعالیت‎های صنعت نفت در حوزه گازی، همزمان ارائه فعالیت‎های بهداشتی و درمانی با تاسیس بیمارستان جم و ارائه خدمات پزشکی به بومی‌ها آغاز شد.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت خدمات بهداشتی و درمانی صنعت نفت را سلامت‌محور دانست و اظهار کرد: این نوع فعالیت‎ها قابل خرید و واگذاری نیستند، ما متولی سلامت کارکنان هستیم و هدف‌مان جلب رضایت آنهاست. ما باید مدیران را متقاعد کنیم که توسعه پایدار نفت در گرو سلامت انسان‎های سالم است.

نفت منشأ تحول در حوزه بهداشت و درمان کشور است

اکبر نعمت‎الهی، مدیر موزه‎ها و مرکز اسناد صنعت نفت، این صنعت را منشأ تحولات اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و علمی به‌ویژه در حوزه بهداشت و درمان در کشور دانست و گفت: با شکل‎گیری صنعت نفت، مدرنیته به کشور راه یافت و با خود نخستین پدیده‎های اجتماعی، فرهنگی، هنری، علمی و ... را به همراه داشت.

وی تصریح کرد: هدف از ایجاد مجموعه‎ای با عنوان موزه‎ها و مرکز اسناد صنعت نفت، شناسایی و شناساندن ناگفته‎ها و نادیده‎های تاریخی است که به دست فراموشی سپرده شده‎ است. بهداشت و درمان صنعت نفت، هم‎زمان با کشف نفت در مسجدسلیمان عمری ۱۱۰ ساله دارد و پیشینه آن با وقایع و حوادث اثرگذار تاریخی گره خورده و نقشی بی‎بدیل در حفظ سلامت کارکنان، توسعه بهداشت عمومی، پیشگیری و درمان داشته است.

مدیر موزه‎ها و مرکز اسناد صنعت نفت با تاکید بر مسئولیت‎های کلیدی این مدیریت یعنی شناسایی، گردآوری، ثبت، حفظ و احیای تاسیسات و اماکن قدیمی نفتی و مستندات تاریخی صنعت نفت، همکاری همه‌جانبه سازمان‎های داخلی صنعت نفت و بیرون از آن را با مدیریت موزه‎ها و مرکز اسناد صنعت نفت خواستار شد.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: اخبار وزارت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۹۳۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردهمایی جامعه جراحان ایران در تهران/ تبادل اطلاعات علمی

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالفضل افشارفرد گفت: جامعه جراحان ایران همزمان با برگزاری چهل و پنجمین کنگره علمی سالیانه، چهلمین سالگرد تأسیس جامعه جراحان را نیز با افتخار اعلام می‌کند.

وی با بیان اینکه جامعه جراحان یکی از قدیمی ترین و عظیم‌ترین تشکل‌های علمی گروه پزشکی است و از سال ۱۳۶۳ فعالیت خود را با برگزاری کنگره‌های علمی سالیانه آغاز کرده، افزود: در کنگره امسال از مشارکت ۱۶ انجمن علمی و تخصصی برخوردار هستیم که برنامه‌های خود را طی هفته پیش رو در هشت سالن مختلف مرکز همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران اجرا خواهند کرد.

افشارفرد گفت: جامعه جراحان ایران نیز در سالن اصلی طی پنج روز برپایی کنگره برنامه‌های علمی متنوعی خواهد داشت که در این برنامه‌ها ۱۸ میزگرد (پانل) و چهار سخنرانی کلیدی اجرا می‌شود.

دبیر اجرایی جامعه جراحان ایران افزود: سعی شده موضوعات روز و مبتلابه رشته‌های جراحی، بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا همکاران رشته‌های مختلف فرصت تبادل نظر داشته باشند.

استاد پیشکسوت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه انجمن‌های علمی در سالن‌های فرعی برنامه‌های اختصاصی و تعیین شده خود را با حضور اعضا اجرا می‌کنند، ادامه داد: امیدواریم برنامه‌های علمی کنگره امسال، موجب توجه ویژه و افزایش رضایتمندی همکاران رشته‌های مختلف قرار بگیرد.

دبیر اجرایی جامعه جراحان ایران با بیان اینکه امسال چهل و پنجمین کنگره علمی سالیانه جامعه جراحان ایران ۱۷ تا ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار خواهد شد، گفت: سال ۱۳۶۳ با همت بزرگان رشته‌های مختلف جراحی، جامعه جراحان ایران تشکیل شد و از آن زمان به طور سالانه یک کنگره بزرگ در تهران و یک کنگره میان دوره‌ای به همت شاخه‌های استانی در شهرهای مختلف کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این کنگره تبادل اطلاعات علمی و تکنیک‌های جراحی میان همکاران جامعه جراحان در رشته‌های مختلف است، تاکید کرد: ضمن مطرح شدن مسائل علمی و پزشکی که در نهایت به نفع بیماران و جامعه خواهد بود، مشکلات جراحان کشور به ویژه جراحان جوان نیز مطرح خواهد شد.

افشارفرد گفت: جامعه جراحان ایران نماد جراحان کشور است و از تمامی همکاران در رشته‌های گوناگون جراحی تقاضا دارم در این همایش بزرگ شرکت کرده و توان علمی و اجتماعی خود را مطرح کنند.

وی در پایان گفت: ثبت نام برای کسب امتیاز بازآموزی این کنگره به صورت آنلاین برقرار است و روز کنگره نیز امکان ثبت نام وجود دارد ولی بهتر است همکاران هر چه سریع‌تر به طور آنلاین ثبت نام کنند.

کد خبر 6095623 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • بیمارستان رازی کوهدشت سال ۱۴۰۴ افتتاح می‌شود
  • گردهمایی جامعه جراحان ایران در تهران/ تبادل اطلاعات علمی
  • مصوبه فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال اعمال می‌شود
  • ضرورت استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی در علوم‌ پزشکی
  • پرداخت «فوق العاده خاص» کارکنان نظام سلامت از سال جاری
  • ۸۱ پروژه بهداشت و درمان گیلان آماده بهره برداری
  • پلمب یک رستوران متخلف در آستانه اشرفیه
  • توسعه زیرساختها و توجه به تکنولوژیهای نوین در آموزش پزشکی
  • توضیحات وزیر بهداشت درمورد رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال
  • درمان رایگان هدیه به کودکان