Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-29@21:42:29 GMT

تمیز کردن خانه با مواد طبیعی و بی ضرر

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۹۳۶۸۴

تمیز کردن خانه با مواد طبیعی و بی ضرر

رکنا: تمیز کردن خانه با مواد طبیعی آسیب کمتری به زنان خانه دار وارد می کند.

تمیز کردن خانه راز و رموزی دارد که دانستن آن برای هر خانم خانه داری لازم است. روش های گوناگونی برای تمیز کردن قسمت های مختلف خانه وجود دارد که در مجموع بهترین و ماندگارترین روش ها استفاده از مواد طبیعی در تمیز کردن خانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مواد لازم:

جوش شیرین

روغن های گیاهی مثل روغن زیتون

روغن زیتون

پارچه نخی مخصوص نظافت

روزنامه

تمیز کردن سینک ظرفشویی

جوش شیرین + سرکه

جوش شیرین را در سینک بریزید و بعد سرکه را روی آن خالی کنید. بعد از گذشت چند دقیقه آب داغ را باز کنید تا تاثیر پاک کنندگی این مواد بیشتر شود.

برای پاک کردن شیر آب،یک توپ پنبه را آغشته به سرکه کنید تا درخشش به فلز کدر شده شیر آشپزخانه بازگردد. اگر هم روی شیر، سینک، کاشی های پشت آن یا سطوح دیگر آشپزخانه تان لکه چربی چسبیده، یک قطره اسانس لیمو را روی آن بچکانید و سپس با اسفنج لکه را تمیز کنید.

ظرف هایی که لکه غذا از روی شان پاک نشده را هم می توانید به کمک لیمو تمیز کنید. برای این کار نصف لیموترش را روی ظرف مورد نظر بچکانید، چند قاشق نمک رویش بریزید و سپس با اسفنج روی آن ناحیه را بسابید.

جوش شیرین چاره خوبی برای پاک کردن کثیفی های روی اجاق گاز است پس اگر به هیچ طریقی نتوانستید لکه های غذا را از روی گاز پاک کنید، دست به دامان جوش شیرین شوید.

تمیز کردن زمین

آب گرم + سرکه سیب

یک دستمال نخی را با استفاده از این مایع مرطوب کنید و روی زمین بکشید، بعد با کمک یک دستمال خشک دوباره زمین را تمیز کنید تا برق بیفتد.

تمیز کردن مایکروفر و اجاق گاز

سرکه

برای پاک کردن لکه های غذا از روی اجاق گاز کمی سرکه روی شان اسپری کنید و چند دقیقه بعد سراغ لکه ها بروید. برای تمیز کردن مایکروفر هم یک چهارم فنجان سرکه و یک فنجان آب را حدود یک دقیقه داخل مایکروفر قرار دهید تا مخلوط به نقطه جوش برسد. پس از آن تمیز کردن لکه ها برای تان کاری نخواهد داشت.

تمیز کردن پنجره ها و شیشه ها

سرکه + آب + جوش شیرین

امسال به جای استفاده از شیشه شوی، یک چهارم فنجان سرکه و دو فنجان آب را با هم مخلوط کنید. مقدار بسیار کمی جوش شیرین به آن اضافه کنید و مخلوط را روی شیشه ها اسپری کنید سپس با روزنامه سطح شیشه را پاک کنید.

روش تمیز کردن حمام و توالت

جوش شیرین + آبلیمو

سطوح آلوده را می توانید با کمک جوش شیرین و اسفنجی که با آبلیمو یا سرکه مرطوب شده تمیز کنید. پس به جای اینکه نفس تان را به خاطر شستن وان و کف دستشویی و حمام با شوینده های شیمیایی بند بیاورید، سراغ این ترکیب طبیعی و بی خطر بروید.

نحوه ی تمیز کردن مبلمان

روغن زیتون + آبلیمو

وسایل چوبی را بعد از گردگیری با استفاده از پنبه ای که کمی به آبلیموی طبیعی و دوبرابر میزان آبلیمو روغن زیتون آغشته شده، برق بیندازید.

تمیز کردن ماشین ظرفشویی و لباسشویی

سرکه

به جای شوینده های شیمیایی که در بازار فروخته می شود، هر هفته یک بار در ماشین ظرفشویی و هر ماه یک بار در ماشین لباسشویی تان یک فنجان سرکه بریزید و برنامه کوتاه شست وشو را بدون لباس یا ظرف اجرا کنید.

از بین بردن آفات گیاهی

سرکه + برگ خشک فلفل + پودر فلفل قرمز + فلفل چیلی

این مخلوط را روی گیاهان آفت زده اسپری کنید تا مثل یک مانع برای ورود آفات عمل کند. اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

تجاوز به دختر 12 ساله در خیابان خلوت / متجاوز آدم معروفی بود+عکس 4 مرد کثیف مشهدی دختران دانش آموز را آزار می دادند! دختر تهرانی از از امیر و محمد 2 پسر سیرجانی گذشت کرد / دادستان از مجازات سنگین گفت + عکس و فیلم مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا آقای کبریت ایران درگذشت !+عکس نادر 6 عضو خانواده اش را قتل عام کرد / او می گوید بی غیرت نیستم + عکس بیژن سمندر شاعر خاطر ساز خواننده های لس آنجلسی درگذشت +عکس عشق افلاطونی محمد را با یک گلوله از پای در آورد / دختر 24 ساله قاتل شد+ تصویر واکنش کیهان به ادعای شکنجه اسماعیل بخشی محمد نظری : 30 مرد طلایاب هم زمان کشته شدند مرد مشهدی: آنها دست و پای همسرم را بستند و کار کثیف شان را شروع کردند مجازات سنگین برای پسرسیرجانی بخاطر کتک زدن دختر تهرانی در اینستاگرام ! + فیلم عکس و فیلم باورنکردنی از اوراق یک خودرو در تهران / پلیس وارد عمل شد مرگ عجیب پسر 11 ساله با بوی ماهی سرخ کرده + عکس آخرین خبر از پرونده شکنجه دختر تهرانی در خانه باغ سیرجان + فیلم 16+

منبع: رکنا

کلیدواژه: آشپزخانه غذا روزنامه بازار زنان خانه دار طبیعی مواد آسیب آب عکس فیلم مرد ساعت آزار دختر تهرانی دختران مجلس من

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۹۳۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نابودی سریع ۹۹ درصد میکروب‌ها با فناوری جدید فرابنفش

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، این تحقیق که در کنگره جهانی ESCMID  در بارسلون ارائه شده است قابلیت استفاده در بیمارستان ها برای تمیز کردن سطوح آلوده را نیز دارد.

دکتر «کورتیس دانسکی» « Curtis Donskey » مجری این طرح می گوید، راهبرد‌های سنتی و فعلی ضد عفونی دارای محدودیت خاصی هستند و دوباره و بسیار سریع مواد ضدعفونی شده بین دوره‌ های تمیز کردن آلوده می شوند.

اشعه ماوراء بنفش معمولی به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفته است، اما می تواند به پوست و چشم آسیب برساند، به این معنی که تنها زمانی می توان از آن استفاده کرد که یک اتاق خالی باشد.

آلودگی مجدد اتاق ها و سطوح به قدری سریع است که هدف محققان ارائه شیوه ای بوده که به طور مداوم اتاق ها را با افرادی که در آن حضور دارند ضد عفونی کند.

در مورد «فرا  UV-C»  وضعیت به دلیل طول موج کوتاه تر آن (222 نانومتر) نسبت به نور میکروب کُش معمولی UV-C (254 نانومتر)، متفاوت است.

بنابراین، نور فرا UV-C  به اندازه نور UV-C معمولی به عمق بافت نفوذ نمی کند. مطالعه منتشر شده در سال 2020 نشان داد که فرا UVC بیش از 99.9 درصد از ویروس کرونا که از راه هوا منتقل می شد را در حدود 25 دقیقه از بین برد.

دانسکی افزود: مطالعات بیشتری برای تایید ایمنی این پرتوها مورد نیاز است. وی به یک مطب دندانپزشکی در اوهایو اشاره کرد که لامپ های فرا UV-C را در اتاق های درمان نصب کرده است. پس از هزاران ساعت کار، هیچ گزارشی از عوارض جانبی صورت نگرفته است.

وی افزود: یک رویکرد جدید که می تواند اجرای فرا UV-C را تسریع کند، تنها زمانی است که یک اتاق خالی باشد. در حال حاضر در حال ارزیابی این رویکرد متناوب برای رفع آلودگی اتاق‌ های تجهیزات، حمام، سینک‌ ها و اتاق ‌های بیماران هستیم.

اولین مطالعه در نوع خود که ماه گذشته منتشر شد، مستقیما اثر ضد میکروبی فرا UVC را در برابر پاتوژن‌های موجود در هوا در یک مکان داخلی سرپوشیده نشان داد.

ازن به عنوان یک محصول جانبی

برای دانشمندان، ارزیابی غلظت ازن از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا فناوری‌ های فرا UV-C ممکن است مقادیر کمی ازن تولید کنند. گفته می شود ازن می تواند، مثلا، بافت های پوشاننده راه های هوایی انسان را تحریک کند.

تخمین زده می شود که تا 50 درصد از عفونت های مرتبط با مراقبت های بهداشتی قابل پیشگیری هستند. دانشمندان هشدار می دهند که تمیز کردن روزانه یا تمیز کردن دستی کافی نیست. بنابراین، نیاز به فناوری ای وجود دارد که خودکار، ایمن و مقرون به صرفه باشد مانند نور فرا UVC . نصب آنها ساده، مقرون به صرفه و در از بین بردن منابع بالقوه بیماری بسیار کارآمد است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روش‌های تمیز کردن فرش روشن
  • نابودی سریع ۹۹ درصد میکروب‌ها با فناوری جدید فرابنفش
  • حمایت از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند
  • حمایت ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی حمایت می‌شوند
  • چگونه سینک آشپزخانه را بدون مواد شوینده شیمیایی تمیز و درخشان کنیم؟
  • زریبار؛ بزرگترین دریاچه آب شیرین جهان، پذیرای گردشگران + فیلم
  • راز نگه‌داشتن گل طبیعی به مدت طولانی را می‌دانید؟
  • حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی