Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@10:32:02 GMT

کاهش ۲ درصد میزان هدررفت آب در قم

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۹۳۷۹۶

کاهش ۲ درصد میزان هدررفت آب در قم

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، علی جان صادق پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم در کارگاه تخصصی بررسی عملکرد آب بدون درآمد و مدیریت مصرف شرکت‌های آب و فاضلاب پروژه محور، در قم، عمده مشکل کم‌آبی را هدررفت آب و سوء مدیریت در مصرف دانست و گفت: اگر موضوع مدیریت مصرف به صورت جدی پیگیری شود، مشکل کمبود آب شرب تا حد بسیار زیادی برطرف خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: میزان هدررفت آب در قم از ۱۹.۴۵ درصد در سال ۸۵ به ۱۷.۶۳ درصد در سال ۹۶ رسیده و جایگاه سوم را از این لحاظ در بین شرکت‌های آب و فاضلاب کشور در اختیار دارد با تلاش و همت مضاعف به ویژه در بحث جلوگیری از انشعابات غیرمجاز، نصب کنتور و رفع سریع حوادث می‌توانیم این عدد را در کشور به زیر ۱۵ درصد برسانیم که این مهم نیازمند اراده جمعی متصدیان صنعت آب و همراهی مردم است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم در ادامه به تشریح اقدام‌های صورت گرفته در راستای کاهش آب بدون درآمد پرداخت و مدیریت فشار شبکه، تعویض کنتور‌های خراب مشترکین خانگی، اصلاح شبکه‌های توزیع، آموزش مدیریت بهینه مصرف برای مشترکین خانگی، زون بندی شبکه‌های توزیع، نشت‌یابی انشعابات و شبکه‌های توزیع، تحلیل عوامل حوادث شبکه توزیع و انشعابات و کالیبره کردن فلومتر‌های شبکه توزیع و تامین آب را از جمله این اقدام‌ها برشمرد.

صادق پور، کنترل کیفی آب و اصلاح شبکه را خطوط قرمز شرکت آب و فاضلاب قم برشمرد و ابراز داشت: شبکه‌های اجرا شده جزو سرمایه‌های ما به شمار می‌آید که اگر این شبکه‌های به موقع اصلاح نشود این سرمایه‌های عظیم از بین خواهد رفت.

وی، اقدام‌های فرهنگی و آموزشی را در کاهش آب بدون درآمد و مدیریت مصرف، مهم ارزیابی کرد و با اشاره به فعالیت‌های گسترده شرکت آب و فاضلاب قم در زمینه فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی و ترویجی به ویژه در مدارس تصریح کرد: امروز هیچ دانش‌آموزی در مقطع ابتدایی در قم نداریم که مفاهیم آب و نحوه صرفه‌جویی را فرانگرفته باشد.

مدیر دفتر مدیریت مصرف و آب بدون درآمد شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز در این کارگاه در سخنانی اظهار داشت: مدیریت مصرف آب یکی از اجزای اصلی مدیریت تقاضا در کشور است که در حال حاضر در اولویت فعالیت‌های صنعت آب و فاضلاب قرار دارد.

وی ادامه فعالیت‌های فرهنگی، اجرای برنامه‌های نمایشی و ترویجی، نصب تجهیزات کاهنده مصرف آب در مدارس و اداره‌ها و ... را از جمله اقدام‌های در دست اجرای شرکت آب و فاضلاب برشمرد و خاطرنشان کرد: امروز با اقدام‌های گسترده‌ای که در سطح استان صورت گرفته است مسئولان و مردم به موضوع آب حساس شده‌اند و شاهد کاهش رشد مصرف آب هستیم.

علی سید زاده با اشاره به سیاست‌های وزارت نیرو در حوزه سازگاری با کم‌آبی در کشور گفت: سازگاری با کم‌آبی نیاز امروز صنعت آب و فاضلاب و همه دستگاه‌ها و سیستم‌ها در کشور است و چاره‌ای نداریم که خودمان را با شرایط موجود وفق دهیم.

وی تشکیل دفاتر آب بدون درآمد در صنعت آب و فاضلاب کشور را نیز در همین راستا عنوان و خاطرنشان کرد: این موضوع گام مثبتی در وزارت نیرو بود که در راستای شناخت وضعیت موجود و ارائه راهکار‌های مناسب بر اساس آن شکل گرفت.

جان صادق پور آب بدون درآمد را معیاری برای سنجش بهره وری دانست و گفت: اگر به این موضوع به صورت جدی توجه شود به طور قطع اثر‌ها و منافع آن برای صنعت آب و فاضلاب کشور خواهد بود.

انتهای پیام /الف

میزان هدررفت آب در قم حدود ۲ درصد کاهش یافته است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت آبفا هدر رفت آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۹۳۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها

جلال علمدار مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد با اشاره به بارندگی شدید چند روز گذشته و بروز سیلاب در سطح استان یزد گفت: ساعت ۲۰ سه شنبه هفته جاری دبی تصفیه خانه فاضلاب استان یزد به یک هزار لیتر در ثانیه و تا ساعت ۲۳ به هزار و ۲۰۰ لیتر در ثانیه رسید در حالی که ظرفیت عادی تصفیه خانه ۳۵۰ لیتر در ثانیه است. 
 
او با تاکید براینکه در مواقع بارندگی و آبگرفتگی از هدایت آب به داخل منهول‌های شبکه فاضلاب شهری باید جدا خوداری شود، افزود: هدایت روان آب‌ها به شبکه فاضلاب، افزایش دبی این شبکه را به دنبال خواهد داشت و این کار قطعا به پس زدگی روان آب‌ها در منازل شهروندان منجر می‌شود.
 
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب یزد با بیان اینکه این روند همچنان تا پایان بارندگی‌ها برقرار است، ادامه داد: تاکنون گزارشی از قطعی آب اعلام نشده است، اما به طور قطع زیرساخت‌ها با خسارت مواجه شده که بعد از بارش‌ها قابل شناسایی و ارزیابی است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال با عدم تامین اعتبار روبرو است
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • ۱۳۵ چاه غیرمجاز در کرمانشاه مسدود شد
  • نقش آبخیزداری در پیشگیری از هدررفت ۳۳ درصدی آب باران
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • اجرای طرح تعویض کنتورهای فرسوده در استان مرکزی
  • ۷ نوشیدنی خوشمزه که میل به شکر را در شما به صفر می‌رساند
  • رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن
  • مردم خراسان رضوی سال گذشته ۱۳۶ میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند