Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست هسته فناور دانشگاه آزاد زنجان گفت: محققان دانشگاه آزاد زنجان موفق به راه‌اندازی کسب و کاری در زمینه اکتشاف، استخراج و فرآوری سنگ‌های زینتی شده اند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، جعفر نادری، سرپرست هسته فناور دانشگاه آزاد زنجان با بیان اینکه محققان دانشگاه آزاد زنجان موفق به راه‌اندازی کسب و کاری در زمینه اکتشاف، استخراج و فرآوری سنگ‌های زینتی شده اند، گفت: کشور ما با ظرفیت‌های خارق‌العاده در حوزه سنگ‌های معدنی می‌تواند منشأ شروع کسب‌وکار‌ها و استارت‌آپ‌های دانشجویی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نادری با توضیح مراحل کاری اکتشاف تا استخراج سنگ‌های معدنی افزود: با شناسایی و گردآوری اطلاعات کانی‌شناسی منطقه‌ای، سنگ‌های قیمتی اکتشاف، استخراج و فرآوری می‌شود که برای تولید گوشواره، گردنبند و منسوجات زینتی کاربرد دارد.

این فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان ادامه داد: دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های پترولوژی می‌توانند به این کسب و کار روی آورده و در زمینه‌هایی که علاقه‌مند باشند فعالیت کنند، که اشتغال‌زایی مناسبی نیز می‌تواند دربر داشته باشد.

نادری تصریح کرد: حدود ۲۰ تا ۳۰ نفر اشتغال‌زایی مستقیم و تقریباً ۱۰۰ نفر هم به‌صورت غیرمستقیم در استان زنجان ایجاد شغل شده است که عمدتاً از فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی همکاری بسیار خوبی با ما داشته است، گفت: برای گسترش کسب‌وکار‌های دانش‌بنیان عموماً در ابتدا کارآفرینان با مشکل مالی مواجه هستند. به‌طور مثال مشکل اصلی ما برای ارتقا و گسترش کسب‌وکار مالی است، مشکلی که با دو میلیون و سه میلیون و ۱۰ میلیون برطرف نمی‌شود، اگر تسهیلات یا سرمایه‌گذار در این حوزه معرفی شود، ظرفیت‌های اشتغال‌زایی بسیار زیادی برای جوانان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های پترولوژی و زمین‌شناسی ایجاد خواهد شد.

نادری در پایان اظهار کرد: در صورتی که دانشگاه آزاد اسلامی از طریق ارتباط با بانک‌ها، شرایط دریافت وام را برای هسته‌های فناور فراهم کند، می‌توانیم کارگاه‌های کوچک، اما زودبازده بسیاری را تأسیس و ایجاد اشتغال کنیم. درخواست ما از دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان، فراهم کردن زمینه‌ای برای راه‌اندازی اولین کارگاه فرآوری سنگ به‌صورت پایلوت در ذیل دانشگاه آزاد اسلامی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه آزاد زنجان کانی شناسی سنگ های زینتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۹۴۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلألو اردوی جهادی در روستای «زاری» اسفراین + فیلم و عکس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مجموعه بسیج دانشجویی با حمایت دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسفراین اقدام به برگزاری اردوی جهادی یک‌روزه در مناطق محروم روستای «زاری» از توابع شهرستان اسفراین کرد.

در این اردوی جهادی چند تن از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسفراین، استادان و ۲۰ دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسفراین به مدت یک روز در کارگروه‌های تعلیم و تربیت، فرهنگی و بهداشت با هدف توسعه فرهنگ محرومیت‌زُدایی بین جوانان و ایجاد روحیه سازندگی و امید در مردم و پویاسازی مدارس مشغول به فعالیت شدند.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مهارت آموزی به یک هزار دانشجو در واحد‌های صنعتی دزفول
  • اشتغال‌زایی جوامع محلی با فرآوری محصولات بلوط
  • استفاده از ظرفیت بی‌نظیر دانشگاه آزاد در زمینه علم و فناوری برای توسعه شهری
  • برگزاری رویداد صدرا با حضور ۲۵ شرکت در دانشگاه آزاد همدان
  • نخستین کاوش محققان ایرانی در عمق ۲ هزار متری دریای عمان
  • بابل قهرمان مسابقات بدمینتون منطقه ۳ دانشگاه آزاد شد
  • ممنوعیت به‌کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در زنجان
  • فرمولی برای اینکه در زندگی موفق باشیم
  • تلألو اردوی جهادی در روستای «زاری» اسفراین + فیلم و عکس
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس