Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه اراک، طی نامه‌ای از حسن طاهری احمدی، رئیس مستعفی این دانشگاه خواست تا نسبت به حاشیه‌هایی که درباره استعفای وی مطرح شده، توضیح دهد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمدرضا مختاری، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه اراک، طی نامه‌ای از حسن طاهری احمدی، رئیس مستعفی این دانشگاه خواست تا نسبت به حاشیه هایی که درباره استعفای وی مطرح شده،  توضیح دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  همچنین در بخش دوم این نامه، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اراک رئیس جدید این دانشگاه را مورد خطاب قرار داده و از وی خواسته است تا به رجال سیاسی استان اجازه دخالت در امور داخلی دانشگاه را ندهد.    متن کامل این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر حسن طاهری احمدی
ریاست سابق دانشگاه علوم پزشکی اراک

سلام علیکم
در ابتدا بر خود لازم میدانم از تلاش‌های صادقانه جنابعالی در کرسی هدایت دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی کمال تشکر و قدردانی را داشته باشم.

بنده با فراز و نشیب‌های این مسئولیت خطیر آشنا هستم و علاقه و پشتکار جنابعالی را در طول این ۵ سال به ویژه در توسعه زیر ساخت‌های استان شاهد بودم و سپاسگزار هستم.

اما جناب آقای طاهری احمدی
چندین بار استعفای جنابعالی برای بنده جای تامل دارد و سوالاتی بی پاسخ وجود دارد که لازم است برهمگان تبیین شودتا به ابهامات پایان بخشد.

بخشی مربوط به مسائل استان و دخالت‌ها و فشار‌های بی شناسنامه‌ها به بدنه مدیریتی دانشگاه است و برخی به استعفای شما، برخی ریاست دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و تبیین و ارتباط این موضوع با طرح تحول نظام سلامت، که در ادامه اشاره خواهم کرد.

برای ما که از نزدیک جنابعالی را می‌شناختیم همواره این سوال مطرح است که دلیل استفعای جنابعالی فشار‌های جریان‌های تک صدای تندروی است که در پی انعقاد قرارداد‌ها با پشتوانه‌های پیدا و پنهان دولتی و منتسب به جریان مدعی آزادی ست؟

آیا فشار‌های سیاسی خارج از مدار قانون آقایان مدعی قانون مداری در انتصاب مدیران استانی در شبکه بهداشت و درمان استان دلیل استفعا جنابعالی بوده است؟

آیا هزینه دفاع از استقلال دانشگاه استعفاست؟

آقای طاهری احمدی
آیا دست مدیرنما‌های بی شناسنامه‌ی در سایه، دلیل استعفای جنابعالی بوده است؟

به راستی دلیل این حجم از تهمت‌های بی اساس به جنابعالی از سوی جریان منتسب به اصلاح طلبی چیست؟ و آیا ریشه در کوتاه کردن دست آنان از قرارداد‌های اقتصادی حوزه سلامت دارد؟

آیا نگاه به مجموعه علوم پزشکی از سوی برخی رجال سیاسی استان نگاه پول ساز جریان‌های تبلیغاتی انتخاباتی ست؟

جنابعالی نماینده دولت تدبیر و امید و متولی اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان بودید، آیا وقت آن نرسیده که درجمعی تخصصی از این طرح دفاع و دستاورد‌های آنان را تشریح کنید؟ یا اساسا دلیل استعفای جنابعالی کمبود واقعی حدود ۱۸۰ میلیارد تومانی دانشگاه به دلیل زیرساخت‌های غلط مالی طرح تحول بوده است؟ زیر ساختی که با طلبکاری ۲۰۰ میلیاردی بیمه‌ها تراز مثبت ۴۰ میلیارد را فقط در کاغذ‌ها نوید می‌بخشد.

آیا دلیل استفعای جنابعالی و برخی از ریاست دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خلا مالی و شکست طرح تحول سلامت طراحی تک صدای دولت تدبیر و امید نیست؟ طراحی که اهداف عالی داشت و در ابتدا بسیار مورد استقبال بود و خیلی از اهداف خوب فقط در سطر کاغذ‌ها ماند.

برای اینجانب تحول، گنگ در معناست. آیا به جای مردم پول دادن به معنای تحول است؟

خواهشمندم نسبت به مسائل مطرح شده روشنگر باشید و امیدوارم در جهت تحقق آرمان‌های متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی سربلند باشید.

جناب آقای دکتر سید حسن جمالیان
سرپرست محترم دانشگاه علوم پزشکی اراک
سلام علیکم.
در ابتدا انتصاب جنابعالی را به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک تبریک می‌گویم و امیدوارم در این راه سخت، پرامید و مستحکم نقش آفرین باشید و با دیدبانی پر تدبیر کشتی دانشگاه را به آرمان متعالی انقلاب اسلامی که دانشگاه هویت تمدن ساز دارد برسانید؛ و تمام مجموعه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی در راه چنین آرمان فاخری همراه و هم پیمان جنابعالی خواهند بود تا همان طور که امام راحل فرمودید دانشگاه مبدأ همه تحولات باشد.

جنابعالی در شرایط سختی مسئولیت دانشگاه را به دوش گرفتید. در شرایطی که طرح تحول نظامسلامت در روز‌های سقوط آزاد است و کمتر کسی جرأت پذیرفتن این مسؤلیت را داشت لذا شجاعت شما قابل ستایش است.

در عبور از این بحران همراه شما هستیم و با تمام توان کمک خواهیم کرد و در دفاع از کشور مردانه ایستاده ایم و اهل فرار در روز‌های بحران نیستیم.

اما از جنابعالی تقاضا داریم اجازه ندهید هیچ کس استقلال دانشگاه را مورد تعرض قرار دهد؛ اخیرا شنیده ام استاندار، نمایندگان مردم استان در مجلس و برخی رجال سیاسی خود را در انتخاب ریاست دانشگاه دخیل دانسته اند. این مایه تأسف و ننگ جامعه دانشگاهی است که از شما می‌خواهم در مقابل این زیاده خواهی‌ها از کیان علمی و استقلال هویتی دانشگاه صیانت کنید که در این راه ما دانشجویان همگام و همراه شما خواهیم بود، ان شا الله.

برای جنابعالی آرزوی موفقیت و سربلندی دارم و مسئولیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی افتخار‌ی ست بزرگ که نصیبب جنابعالی شده است که میراث خون هزار لاله سرخی است که شهادت اموختند. یادآور می‌شوم در مسئله عدالت در نظام سلامت به ویژه در مناطق محروم استان توجه ویژه نمایید. موفق و پیروز و سربلند باشید؛ و السلام علی من تبع الهدی

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۹۴۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات

  حبیب غزنوی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در بازدید از مرکز خدمات جامع سلامت روستایی چاه زرد زاهدان گفت: مراکز خدمات جامع سلامت روستایی بعنوان خط مقدم ارائه خدمات سلامت هستند، باید با بهره گیری از ظرفیت و توانمندی همکاران بهداشتی کیفیت ارائه خدمات سلامت به مراجعین را ارتقاء دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان استقرار نظام ارجاع الکترونیک مبتنی بر سطح بندی خدمات و پرونده الکترونیک سلامت را از مهمترین برنامه های راهبردی نظام سلامت کشور عنوان کرد و افزود: اجرای دقیق و اصلاح نظام ارجاع الکترونیک به گونه ای که پزشکان سطح یک از اقدامات سطح 2 و 3 مطلع گردند ضروریست.

 

 وی در حاشیه این بازدیدگفت: در حال حاضر تمامی مناطق روستایی  و عشایری که تحت پوشش بیمه سلامت روستایی هستند، درصورت نیاز به دریافت خدمات تخصصی می توانند با مراجعه به پزشک خانواده مستقر در مراکز خدمات جامع سلامت روستایی و شهری روستایی و اخذ کد ارجاع و دریافت نوبت بدون معطلی در بیمارستانهای دانشگاه پذیرش و خدمات تخصصی و فوق تخصصی را با کمترین هزینه دریافت نمایند.

وی ادامه داد: 20 تا 30 درصد نوبت های کلینیک های تخصصی بیمارستانهای دانشگاه به صورت روزانه به مراجعینی که از طریق نظام ارجاع مراجعه می کنند تخصیص می یابد، لذا از تمامی روستائیان عزیز تقاضا داریم که قبل از مراجعه به مراکز تخصصی نسبت به دریافت کد ارجاع و نوبت از پزشک خانواده خود اقدام نمایند.

  رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به همراه معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه و رئیس مرکز بهداشت زاهدان  از مرکز خدمات جامع سلامت چاه زرد زاهدان بازدید کردند.

 مرکز خدمات جامع سلامت چاه زرد در فاصله 60 کیلومتری زاهدان قرار دارد و بیش 8 هزار نفر از هموطنان عزیز در این منطقه از خدمات سلامت شامل ویزیت پزشک، دندانپزشکی، مشاوره روان شناس، واکسیناسیون، داروخانه و خدمات مامایی  بهره مند هستند .

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • نقش تاثیرگذار ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات