Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@18:11:30 GMT

مراکز تکثیر ماهی تیلاپیا در کشور توسعه می‌یابد

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۹۵۰۳۸

مراکز تکثیر ماهی تیلاپیا در کشور توسعه می‌یابد

رئیس سازمان شیلات ایران از توسعه مراکز تکثیر ماهی تیلاپیا در کشور با اولویت نقاط مرکزی و کویری ایران خبر داد. ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۲ استانها سمنان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، حسن صالحی بعدازظهر امروز در دیدار با استاندار سمنان اظهار داشت: امروز بیش از 150 کشور دنیا ماهی تیلاپیا را تولید می‌کنند و ایران نیز قصد دارد به جمع تولید کنندگان و صادرکنندگان این نوع آبزیان بپیوندد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مهم ترین تولید کنندگان ماهی تیلاپیا در دنیا افزود: امروز کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی از عمده‌ترین تولیدکنندگان ماهی تیلاپیا در دنیا به شمار می‌روند.

زمینه صادرات ماهی تیلاپیا در استان سمنان فراهم می‌شودسمنان یکی از استان‌های مستعد پرورش ماهی تیلاپیا در کشور استبازارچه ماهی در بوشهر راه‌اندازی شد

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به مزایای تکثیر و پرورش ماهی تیلاپیا برای بهره‌برداران این محصول آبزی عنوان کرد: سرعت رشد و سازگاری با آب‌های شور و کم کیفیت از جمله مزایای پرورش و تکثیر ماهی تیلاپیا محسوب می‌شود؛ بنابراین پرورش این نوع از آبزیان در نقاط کویری کشور که با مشکل کمبود و کیفیت پایین آب مواجه‌اند؛ بسیار باصرفه است.

صالحی با اشاره به اینکه کمبود آن در نقاط کویری کشور سبب کاهش تولید محصولات کشاورزی شده است تصریح کرد: از این رو می‌توان با توسعه مراکز تکثیر و پرورش ماهی تیلاپیا با استفاده از آب مصرفی کشاورزی در نقاط کویری برای بهره‌برداران بخش کشاورزی در این مناطق صرفه اقتصادی ایجاد و آنان را به ماندگاری در مناطق کویری ترغیب کرد.

وی به کاهش تولید پسته در کشور به ویژه استان کرمان در سال زراعی گذشته اشاره و تصریح کرد: راه‌اندازی مراکز تکثیر و پرورش ماهی‌هایی نظیر ماهی تیلاپیا می‌تواند برای کشاورزان مناطق صرفه اقتصادی ایجاد کرده و به اقتصاد کشاورزی کشور کمک کند.

رئیس سازمان شیلات کشور با اشاره به سیاست این سازمان در راستای توسعه مراکز تکثیر ماهی تیلاپیا در مناطق کویری کشور بیان کرد: صرفه اقتصادی ماهی تیلاپیا نسبت به انواع گوشت قرمز و سفید دیگر موجود در بازار زمینه را برای سرمایه‌گذاری تولید این نوع آبزی فراهم کرده است.

انتهای پیام/ش

R41366/P/S6,64/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۹۵۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود

بتول دانش شهرکی گفت: وجود بیش از ۳۱۰ کیلومتر نوار ساحلی و ظرفیت‌های فراوان بالقوه مناطق ساحلی چابهار، کنارک و دشتیاری، سیستان و بلوچستان را به مرکز تولید و اشتغال این منطقه تبدیل و زمینه‌های سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف را فراهم کرده است.

وی تاکید کرد: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شیلاتی محرک توسعه اقتصادی سواحل بکر مَکُران است که می‌توان با سرمایه‌گذاری بیشتر در این حوزه علاوه بر ایجاد اشتغال و نقش‌آفرینی گسترده در صادرات آبزیان و ارزآوری، زمینه توسعه هرچه سریعتر این سواحل را فراهم کرد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان گفت: چابهار، دشتیاری و کنارک از شهرستان‌های ساحلی زیبا و با ظرفیت‌های فراوان در حوزه گردشگری، شیلات، اقتصادی، تجاری، ترانزیتی و اشتغالزایی به دلیل نزدیکی به خط استوا نسبتا گرم و مرطوب و درجه حرارت سواحل این شهرستان در طول سال مناسب برای پرورش میگو و صید و صیادی و بویژه تن ماهیان است.

وی بیان کرد: حوزه شیلات یکی از بخش‌های کم هزینه برای ایجاد اشتغال است و می‌تواند اشتغال را به چند برابر افزایش دهد و به نوعی سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات با صرفه‌ترین راه و اقتصادی‌ترین فعالیت در سواحل مشکُران محسوب می‌شود.

شهرکی با اشاره به ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان در حوزه صنعت گفت:وجود ۳۰ شهرک و ناحیه صنعتی با مساحت چهار هزار و ۵۳۶ هکتار بستر مناسبی را همراه با مشوق‌های لازم برای جذب سرمایه گذار در حوزه‌های مختلف صنعتی، صنایع تبدیلی معدنی، کشاورزی و شیلاتی فراهم آورده است.

وی افزود: علاوه بر و جود سه کارخانه تولید سیمان و تعداد هشت واحد تولیدی شناور سازی ۳۰ درصد پاکت سیمان، ۴۰ درصد پای بند ریل آهن، ۱۲ درصد سموم دفع آفات مورد نیاز کشور نیز در این استان تولید می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • سازمان اوقاف خود را مخاطب در جبهه پیشران انقلاب اسلامی می‌داند
  • استخر‌های ذخیره آب کشاورزی در چهارمحال و بختیاری مهیای پرورش ماهی
  • آغاز پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی چهارمحال و بختیاری
  • اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد
  • طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی
  • توسعه صنعت نوغانداری، نیازمند تغییر الگوی مصرف 
  • ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • گچساران ایستگاه اصلی تولید بذر در منطقه گرمسیری و نیمه گرمسیری