Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: «عدنان قاسم علی قفله» مسئول روابط خارجی جنبش انصارالله یمن و در پاسخ به سؤالی درباره توافق اخیر در استکهلم با بیان اینکه مهم‌ترین محور این توافق، آتش بس در الحدیده، توقف درگیری‌ها و تبادل اسرا بوده، یادآور شد: عملا تاکنون در این زمینه اقدامی صورت نگرفته است.

قفله ابراز امیدواری کرد که نماینده سازمان ملل در یمن بتواند در راستای عملی شدن این توافق، گام‌های اساسی بردارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به اوضاع اسفبار مردم یمن بر اثر حملات بی‌رحمانه رژیم سعودی و همپیمانانش اشاره کرد و افزود: هم اکنون ۲۷ میلیون نفر در یمن نیازمند دریافت کمک‌های انساندوستانه هستند و بیش از چهار میلیون نفر خانه و کاشانه خود را از دست داده‌اند.

قفله گفت که بمباران‌های غیر متعارف سعودی‌ها همچنین موجب شیوع بیماری‌هایی، چون دیفتری و وبا در یمن شده است.
وی همچنین از حمایت‌های بیدریغ مردم و مقامات جمهوری اسلامی ایران از مردم و مبارزان یمنی برای مقابله با متجاوزان سعودی و اماراتی قدردانی کرد.

مسئول روابط خارجی جنبش انصارالله یمن همچنین با اشاره به اهمیت برگزاری همایش بین‌المللی دفاع و امنیت در غرب آسیا گفت: این همایش می‌تواند با ارائه نقشه راهی روشن، راهگشای ایجاد امنیت همه جانبه و مستمر در منطقه باشد.
عدنان قفله افزود: نقشه راهی که این همایش ارائه می‌کند، می‌تواند متضمن استمرار حمایت از مقاومت در برابر زیاده طلبی برخی کشور‌های منطقه و همچنین بیگانگان باشد.
وی ضمن قدردانی از جمهوری اسلامی ایران و به ویژه مسئولان دانشگاه عالی دفاع ملی ابراز امیدواری کرد که برگزاری چنین همایشی به الگویی برای همکاری‌های هر چه بیشتر منطقه‌ای به منظور مقابله با بیگانگان و به خصوص رژیم صهیونیستی منجر شود.

منبع: فردا

کلیدواژه: برقراری آتش بس الحدیده یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۹۵۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو سنای آمریکا: سنا توافق با عربستان را بدون سازش با اسرائیل تصویب نمی‌کند

یک عضو ارشد مجلس سنای آمریکا مدعی شد که این مجلس توافق امنیتی میان عربستان و آمریکا را بدون عادی‌سازی رابطه میان ریاض و تل‌آویو تصویب نخواهد کرد.

به گزارش فارس؛ لیندسی گراهام که از حامیان سرسخت رژیم اسرائیل است در گفتگو با پایگاه «جوئیش‌اینسایدر» گفت که سعودی‌ها هیچ رفتاری که حاکی از تمایل آن‌ها برای توافق با آمریکا بدون سازش با اسرائیل باشد نشان نداده‌اند. 

دولت آمریکا به ریاست «جو بایدن» از مدت‌ها پیش به دنبال عادی‌سازی روابط عربستان سعودی و اسرائیل به عنوان ادامه توافقاتی است که در دولت دونالد ترامپ به «توافقات ابراهیم» معروف شد. 

عربستان سعودی به عنوان بخشی از این توافق خواستار امضای یک قرارداد دفاعی-امنیتی با آمریکا است. ریاض علاوه بر این، برای عادی‌سازی رابطه با اسرائیل خواستار متعهد شدن اسرائیل به مسیری برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • توافق مهم ایران و عربستان انجام شد | جلسه مشترک عبداللهیان و بن فرحان
  • توافق ایران و عربستان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم بین دوکشور
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است
  • رسانه سعودی: توافق آتش‌بس در غزه قریب‌الوقوع است
  • توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل!
  • عضو سنای آمریکا: سنا توافق با عربستان را بدون سازش با اسرائیل تصویب نمی‌کند
  • حمله‌های ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس علیه فرودگاه «الحدیده» یمن
  • گاردین: سعودی‌ها «پلن ب» را برای معامله کلیدی با آمریکا روی میز دارند
  • خدا نیت‌های ما را هم خریدار است + فیلم
  • با توافق الاتحاد: بنزما به رئال بازگشت (عکس)