Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، علی فرخزاد معاون عمرانی استاندار در جلسه کارگروه پیشگیری از آلودگی هوا که با حضور مدیران دستگاهها در سالن جلسات عمرانی استانداری برگزار شد بیان کرد:با توجه به اهمیت بحث هوای پاک، هر ساله ۲۱ دی ماه، بنام هوای پاک نامگذاری شده است.

وی گفت:اهمیت و نحوه سالم سازی محیط و هوای پاک موضوعی است که باید از سوی رسانه ها اطلاع رسانی شود و به دلیل وجود نیروگاه شهید رجایی، ما شرایط اقلیمی خاصی در اطراف این نیروگاه داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون عمرانی استاندار اظهار کرد: واحدهای مشابهی همچون کارخانه سیمان آبیک نیز وجود دارد که باید فعالیت این واحدها جهت جلوگیری از آلودگی هوا بررسی شود.

فرخزاد عنوان کرد:تاثیرات اجتماعی که باید در سطح جامعه بررسی شود می تواند موجب کاهش هوای آلوده شود. یکی از راههای کاهش آلودگی هوا، ایجاد مسیر سلامت است که باید سعی کنیم این مسیر در کل استان ایجاد شود.

وی با اشاره به اهمیت جاده سلامت افزود:باید برنامه ریزی شهری طوری طراحی شود که یکروز در هفته به استفاده از دوچرخه اختصاص یابد و از خودروها استفاده نشود.

معاون عمرانی استاندار تصریح کرد:در خصوص انرژی های نو اتفاقات خوبی در استان افتاده و در راستای ایجاد شهرک انرژی، مکان احداث را مشخص کرده ایم و نیاز به کار زیربنایی از طریق کارگروه متخصص دارد.

فرخزاد اضافه کرد:بعنوان استان برتر در جایگزینی سوخت مایع در کشور شناخته شده ایم و مجموعه شرکت فراورده های نفتی در این خصوص نیاز به تقدیر است.

۱۰۱۰/پ۳۰/ب

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۹۶۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود دادستانی و توقف عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت گفت: در پی شکایت اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان از اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان، پیرامون احداث شهرک جدید در حاشیه شهر تاریخی جیرفت، دستور توقف موقت کار صادر شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری، افشین صالحی‌نژاد اظهار کرد: اداره کل راه‌وشهرسازی جنوب کرمان در حاشیه شهر قدیم‌جیرفت اقدام به تسطیح اراضی برای ایجاد شهرک جدید کرد که با شکایت اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری مواجه شده است.

وی افزود: در پی شکایت اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان از اداره کل راه‌وشهرسازی جنوب کرمان پیرامون احداث شهرک جدید در حاشیه شهر تاریخی جیرفت، دادستانی ضمن بازدید میدانی از محل پروژه شهر جدید، دستور توقف موقت کار را صادر کرد.

دادستان جیرفت با بیان اینکه باید کار در محدوده اراضی شهرک جدید تا بررسی کارشناسی مجدد متوقف شود، بیان کرد: آثار تاریخی خط قرمز و میراث فرهنگی ماست و باید در جهت حفظ و نگهداری از آن دقت شود.

وی ادامه داد: شهر قدیم جیرفت یکی از دو محوطه تاریخی مهم جیرفت است که شرایط ثبت جهانی را دارد و نباید اجازه داد سهم این آثار تاریخی ارزشمند در ثبت جهانی از دست برود.

صالحی‌نژاد تأکید کرد: دستگاه قضایی با قاطعیت از اجرای طرح نهضت ملی مسکن حمایت می کند اما مسئولان راه‌وشهرسازی باید در مناسب‌ترین مکان و پس از انجام اقدامات کارشناسی این طرح را عملیاتی و اجرا کنند.

کد خبر 749287

دیگر خبرها

  • انتقال ۳ میلیارد و ۸۵۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه‌های کشور در سال گذشته
  • کلنگ زنی شهرک مسکونی کارکنان دادگستری هرمزگان
  • عمران منطقه آزاد اروند عنوان برتر را به خود اختصاص داد/ اجرای20  هزار میلیارد ریال طرح عمرانی در آبادان و خرمشهر 
  • استاندارد پایین خودروهای داخلی عاملی در بروز ناترازی بنزین
  • قدرتمندترین موتور فضایی چین ۵۰۰ تن پیشرانش تولید کرد
  • زیرساخت استفاده از خودروهای برقی و هیبریدی موجود نیست
  • توقف عملیات عمرانی احداث شهرک جدید در حاشیه شهر تاریخی جیرفت
  • عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت موقتاً متوقف شد
  • ورود دادستانی و توقف عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت
  • احداث پروژه چند منظوره «اومااویا» در سریلانکا