Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@09:29:20 GMT

۳۰ هزار پلاک توسط شهرداری زنجان ممیزی املاک شدند

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۹۷۹۱۰

۳۰ هزار پلاک توسط شهرداری زنجان ممیزی املاک شدند

شهردار زنجان گفت: در حوزه جی.آی.اس(GIS) شهری طی ۸ ماه گذشته به سمت اس.دی.آی(SDI) شهری حرکت کردیم و طبق پرونده‌های موجود ۱۲۰ هزار پلاک در سطح شهر زنجان موجود است که از این میزان ۳۰ هزار پلاک توسط شهرداری ممیزی املاک شدند. ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۷ استانها زنجان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، مسیح اله معصومی امروز در جلسه اس.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دی.آی(SDI) شهری زنجان اظهار داشت: 90 هزار پرونده باقی مانده در سطح شهر زنجان توسط سه پیمانکار در حال ممیزی املاک است.

وی با اشاره به اینکه ممیزی املاک یعنی نرم افزاری که بتوان با آن نیازهای ساختمانی را که یک سیستم ثبت کرد، افزود: افراد آموزش دیده در این زمینه با لباس فرم و با تبلیغاتی که در صدا و سیما انجام داده‌ایم به تک تک خانه‌ها مراجعه کرده و تمام ساختمان را از لحاظ تعداد طبقات نوع کاربری نمای ساختمان پر و خالی بودن پارکینگ بودن و تعداد درب و غیره بررسی می‌کند.

شهردار زنجان بیان کرد:  بر اساس درخواست به ارگان‌ها و سازمان‌های دیگر می‌توانیم در برداشت اطلاعات خود بر اساس نیازمندی اطلاعات این ارگان‌ها و سازمان‌ها اطلاعات مورد نیاز را به سیستم‌های برداشت خود اضافه یا برای آموزش به نیروهای سازمان‌های متقاضی اقدام کنیم و در زمینه نحوه برداشت و بار مالی و هزینه به تفاهم برسیم.

122 فقره از املاک مخابرات برای توسعه زیرساخت و شبکه به مزایده گذاشته شداتحادیه املاک: وزارت راه توپ کم‌کاری‌ خود را به زمین ما نیندازد40 درصد بنگاه‌های املاک کد رهگیری ندارند

وی با بیان اینکه در گذشته اطلاعات مربوط به هر ساختمان تا 200 صفحه  هم می‌رسید و ثبت این اطلاعات زمانبر بودف افزود: در حال حاضر در حال اسکن این اطلاعات هستیم و خروجی این امر توانایی مردم در زمینه گرفتن استعلامات خود است.

معصومی با بیان اینکه از مفاد این کار جلوگیری از گم شدن پرونده‌ها به عمد یا سهو است، تصریح کرد: در زمینه صدور پروانه‌ها در دهه فجر سال امسال منطقه‌ای از شهر زنجان به طور آزمایشی پروانه‌ها برون سپاری شده و صدور پروانه‌ها بدون مراجعه به شهرداری انجام گیرد.

بخش خصوصی مالکیت معنوی اطلاعات خود است

معاون عمرانی استاندار زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه مشکل اکنون فرهنگی است و چسبندگی به اطلاعات در دنیای تبادل اطلاعات درست نیست، بیان کرد: بخش خصوصی مالکیت معنوی اطلاعات را به همراه دارد.

مهرداد سلطانی با اشاره به اینکه چسبندگی به اطلاعات برای ارائه اطلاعات درست نیست، تصریح کرد:  بخش‌های دولتی سرمنشاء این اطلاعات است.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی از شرکت‌ها و سازمان‌ها که برای ارائه اطلاعات پولی دریافت نمی‌کردند، افزود: هم اکنون این اطلاعات را می‌فروشند.

سلطانی با بیان اینکه این سازمانها و ارگانها در ارائه اطلاعات به دانشجویان کشور چه توسعه علم و دانش این کشور هستند کوتاهی می‌کنند، افزود: این بدان معنی است که پول کشور تبدیل به اطلاعات می‌شود.

معاون عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه متولی این کار مشخص شده و بر طبق ماده 24 ضوابط فنی و اجرایی توسعه دولت الکترونیک به طور مشخص متولی مدیریت بهره‌برداری و تدوین رویه‌های دسترسی به اطلاعات مربوط به نظام و براندازی کشور سازمان مدیریت است، تصریح کرد: در استان‌ها هم متناظر این مطلب  مشخص شده که متولی این امر هستند و چگونه از دستگاه‌های دیگر تبادل اطلاعات داشته باشند.

سلطانی ادامه داد: منبع تامین اطلاعات نیز مشخص شده و می‌توان به قانون مصوبه شورای عالی فناوری مراجعه کرد که تکیه گاه محکمی در این زمینه دارد.

وی با بیان اینکه جلسات را می‌توانیم با روندی که در قانون مشخص شده ادامه دهیم، افزود: معتبرترین دستاوردهای علمی با حفظ مالکیت معنوی پس از مدتی در اختیار همگان قرار می‌گیرد.

سلطانی با بیان اینکه اگر این اطلاعات بین سازمان‌ها و ارگان‌ها نشر نشود نیاز به دوباره کاری دارد، افزود: برای  همه این کارها از بودجه ملی و بیت‌المال استفاده می‌شود.

وی به برنامه زمانبندی تدوین اطلاعات اشاره و تصریح کرد: در انتهای سال 97 باید این اطلاعات به اشتراک گذاشته شده و سهم هر ارگان و دستگاه در تامین بانک اطلاعاتی ما مشخص شود چرا که این برنامه می‌تواند نقشه راه ما باشد.

معاون عمرانی استانداری زنجان گفت: اگر در دو سال آتی در چنین جلسه‌ای 60 یا 70 درصد اطلاعات مورد نیاز به صورت تضمینی و مشارکتی در سیستم بارگذاری شده و برای 30 درصد باقیمانده برنامه‌ریزی کنیم می‌توان نتیجه گرفت به کار و فعالیت مناسبی در این زمینه دست زده‌ایم.

انتهای پیام/ن

R41375/P/S6,59/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۹۷۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات معاون فرماندار زنجان درباره نحوه تقسیم‌بندی فضای تبلیغی شهری

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری زنجان گفت: همه عرشه‌ها و استندها و لایت‌های باکس تبلیغاتی به صورت مساوی بین دو نامزد تبلیغاتی تقسیم شده است.

سیدمجتبی حسینی‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: با توجه به تعدد نامزدهای انتخاباتی در مرحله اول انتخابات امکان تقسیم امکانات تبلیغی شهرداری بین آنها وجود نداشت اما در مرحله دوم چون فقط دو نامزد داریم، قبل از شروع تبلیغات انتخاباتی با دعوت از نمایندگان تام‌الاختیار نامزدها نسبت به تقسیم‌بندی این امکانات اقدام شد.

وی افزود: در همین راستا طبق جلسه مشترک که با حضور مسئولان شهرداری هم همراه بود، تقسیم‌بندی فضاهای تبلیغی شهری صورت گرفت و صورت جلسه مربوطه با توافق طرفین امضا شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری زنجان ادامه داد: طبق صورت جلسه امضا شده، با توجه به وجود فضای کافی در عرشه پل‌های عابر پیاده و همچنین استندهای مناسب در معابر شهر زنجان با تأثیر تبلیغاتی بالا مقرر شد نامزدهای محترم با رعایت تبصره ۴ ماده ۸۲ قانون انتخابات مذکور به صورت مساوی، طبق مفاد مصرح در تبصره ۲ ماده ۷۶ قانون و ماده ۷۴ آئین‌نامه مربوطه از همه تمام عرشه‌های پل مندرج در لیست پیوست که شهرداری در اختیار فرمانداری قرار داده است؛ استفاده کنند.

وی تصریح کرد: بر همین اساس تمام عرشه‌های پلی که شهرداری معرفی کرده بود به صورت مساوی بین نامزدها تقسیم‌بندی شد تا برای امور تبلیغاتی از آنها استفاده کنند.

حسینی‌راد افزود: همچنین طبق بند دوم صورت جلسه که مابین نمایندگان تام‌الاختیار محترم نامزدهای انتخاباتی قرار شد، استندها و بیلبوردهای ذیل مورد بهره‌برداری ستاد انتخاباتی محمد اسماعیلی و نبی‌الله محمدی قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری زنجان گفت: بر این اساس بیلبورد شماره (یک و چهار) و استندهای شماره (یک، چهار، پنج، هفت، ۹، ۱۰، ۱۲، ۱۴، ۱۶ و ۱۸) و همچنین لایت باکس‌های شماره (یک و چهار) در اختیار ستاد محمد اسماعیلی قرار گرفت.

وی افزود: بر اساس همین صورت جلسه؛ بیلبورد (دو و سه و ۵)، استندهای شماره (دو، سه، ۶، ۸، ۱۱، ۱۳، ۱۵، ۱۷ و ۱۹) و همچنین لایت باکس‌های شماره (دو و سه) در اختیار ستاد نبی‌الله محمدی قرار گرفت.

حسینی‌راد با اشاره به اینکه بیلبورد و استندها به صورت کاملاً مساوی در اختیار نامزدها قرار گرفته است، گفت: طبق مستندات هر دو نامزد هم از امکانات مربوطه استفاده کرده‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری زنجان در زمینه برخورد با تخلفات تبلیغاتی نیز این‌طور توضیح داد: نصب تبلیغات روی تأسیسات شهری ممنوع است و اگر مشاهده شود نسبت به جمع‌آوری آن اقدام می‌شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این طبق قانون تبلیغات عکس‌های بزرگ تبلیغاتی صرفاً باید در مقابل ستاد انتخاباتی نصب شود که شمار این ستادها برای هر کاندیدا ۱۰ مورد است.

حسینی‌راد تصریح کرد: از آغاز تبلیغات انتخاباتی در شهر زنجان ۱۰ تا ۲۰ بنر که تخلفاتی در نصب آنها صورت گرفته بود با حضور عوامل انتظامی، نماینده فرمانداری و شهرداری جمع‌آوری شده است.

کد خبر 750558

دیگر خبرها

  • ۳۴۵ هزار پلاک آبی هوشمند بر منازل اصفهانی‌ها نصب شده است
  • فاز۲ تملک و آزادسازی خیابان شهید نقیب‌زاده در یزد آغاز شد
  • راننده امانتدار زنجانی کیف پر از پول و سکه را به صاحبش برگرداند
  • اعتبارات مولدسازی باید به صورت بهینه استفاده شود
  • اتصال شبکه بانکی به سامانه املاک و اسکان عملیاتی خواهد شد
  • از افزایش تابلوهای اعلام وضعیت پارامترهای سلامت هوا تا طرح تهاتر مطالبات بانک شهر با املاک
  • احداث ۶ شهربازی جدید در کلان‌شهر تبریز
  • آخوندی: توانستیم یک مجموعه ورزشی مخروبه را دوباره فعال کنیم
  • واگذاری قابل توجه زمین در زنجان برای اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن
  • توضیحات معاون فرماندار زنجان درباره نحوه تقسیم‌بندی فضای تبلیغی شهری