Web Analytics Made Easy - Statcounter

پایگاه اینترنتی شبکه سی بی اس نیوز در مطلبی نوشت: آنتونی زینی، ژنرال بازنشسته آمریکایی و رئیس سابق فرماندهی مرکزی آمریکا که به عنوان فرستاده دولت ترامپ برای حل مناقشه قطر فعالیت می‌کرد، از سمت خود در وزارت امور خارجه آمریکا کناره گیری کرد.

او در گفتگو با این شبکه گفته است پس از اینکه متوجه شد به دلیل عدم تمایل سران منطقه برای میانجی‌گری نمی‌تواند کمکی به حل مناقشه قطر بکند، از سمتش استعفا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنتونی زینی افزود دلیلی برای مداخله در ائتلاف راهبردی برای خاورمیانه (غرب آسیا) یا همان ناتوی عربی نمی‌بیند، زیرا سایر دیگر اعضای دولت آمریکا برای پیشبرد این امر تلاش می‌کنند.

یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا اقدام زینی را «استعفای نرم» توصیف کرد. زینی در ابتدا به درخواست جیمز متیس، وزیر دفاع وقت و رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه سابق آمریکا پذیرفت که به عنوان مشاور ویژه وزیر امور خارجه در مسائل خاورمیانه (غرب آسیا) کار کند، اما متیس و تیلرسون، هر دو به دلیل اختلاف نظر‌های سیاسی فاحش با ترامپ، دولت او را ترک کردند.

«زینی» در زمان ریاست جمهوری جرج بوش نیز فرستاده ویژه رئیس جمهور آمریکا در امور خاورمیانه (غرب آسیا) بود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: دولت قطر وزارت امور خارجه خاورمیانه دولت آمریکا امور خارجه آمریکا وزیر دفاع وزیر امور خارجه ریاست جمهوری رئیس جمهور آمریکا خاورمیانه دولت آمریکا ریاست جمهوری قطر وزارت امور خارجه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۹۸۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار آلمان به رژیم صهیونیستی درباره «یورش گسترده» به رفح

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، آلمان در اقدامی لفظی و عوام فریبانه به اشغالگران قدس درباره «یورش گسترده» به رفح هشدار داده و خواستار بازگشایی مجدد گذرگاه‌ های مرزی با نوار غزه شد.

آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان در این خصوص خاطرنشان کرد که نزدیک به یک میلیون آواره فلسطینی که در رفح پناه گرفته اند و جایی برای رفتن ندارند.

وزیر امور خارجه آلمان بدون اینکه از کمک های پیدا و پنهان کشورش به رژیم صهیونیستی نام ببرد، ادامه داد: من نسبت به یورش گسترده به رفح هشدار می دهم. یک میلیون نفر نمی توانند در هوا ناپدید شوند. آنها نیاز به محفاظت دارند.

وی افزود: آنها فورا به کمک های بشردوستانه مستمر نیاز دارند. برای دستیابی به این هدف، گذرگاه‌ های مرزی رفح و کرم شالوم باید فورا بازگشایی شوند.

به گزارش آناتولی، با وجود اعلام روز دوشنبه حماس مبنی بر پذیرش پیشنهاد مصر و قطر برای آتش بس، رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تصمیم گرفته است تا حمله به رفح را ادامه دهد.

کد خبر 6099745

دیگر خبرها

  • آمریکا برای توافق ایران باید ماهی چاق خاورمیانه را به ما بدهد!
  • دیدار سفیر ایران در روسیه با امیرعبداللهیان
  • هشدار آلمان به رژیم صهیونیستی درباره «یورش گسترده» به رفح
  • نتانیاهو در دو راهی سخت آتش‌بس یا استعفا
  • نتانیاهو در دو راهی آتش‌بس یا استعفا
  • مقام سابق آمریکایی: فرانسه اولین نظامیان خود را به اوکراین فرستاده است
  • روسیه این سلاح حساس آمریکایی را به ایران فرستاده
  • چین، اتهامات دخالت در امور انتخاباتی کانادا را بی‌اساس خواند
  • سودان: چاد از طریق امارات به واکنش سریع کمک می‌کند
  • سایه مستدام جنگ بر اروپای مدعی دیپلماسی