Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-07@02:23:45 GMT

هلند، ایران را به قتل دو نفر متهم کرد

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۹۸۲۹۶

رکنا: «استیف بلاک» وزیر خارجه هلند بدون ارائه هیچگونه سندی، ایران را مسئول قتل دو نفر در این کشور دانست.

به گزارش رکنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، «استیف بلاک» وزیر خارجه هلند در سخنانی مدعی شد که ایران مسئول قتل دو فرد است که ظاهرا ساکن این کشور بودند.

وی در توضیح ادعایش بدون ارائه سند یا بیان جزئیات بیشتر گفت ایران در پشت پرده دو ترور سیاسی در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ در هلند بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احتمال می‌رود یکی از این دو نفر که وزارت خارجه هلند ایران را به قتل آنها متهم کرده، محمدرضا کلاهی صمدی، عامل بمب‌گذاری در مقر حزب جمهوری اسلامی، باشد.

اوایل خرداد امسال، رسانه‌های هلندی اعلام کردند فردی به نام «علی معتمد» که در این کشور به قتل رسیده است، تقریبا به طور قطع، همان «محمدرضا کلاهی صمدی» است که در ۲۸ ژوئن ۱۹۸۱ (۷ تیرماه ۱۳۶۰) در نشست حزب "جمهوری اسلامی" در تهران بمب‌گذاری کرده بود.

این رسانه‌ها این ادعا را به نقل از دادگاهی که برای دو نفر در هلند به اتهام قتل «علی معتمد» برگزار شده بود، مطرح کردند.

محمدرضا کلاهی صمدی، متولد ۱۳۳۸، دارای دیپلم ریاضی از «دبیرستان بامداد تهران» واقع در خیابان جمهوری، دانشجوی رشته برق دانشگاه علم و صنعت تهران بود. وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عضویت سازمان مجاهدین خلق (گروهک تروریستی منافقین) درآمد اما اندکی بعد به دستور مسئولان مافوق خود به عنوان پاسدار به کمیته ولی‌عصر تهران در خیابان پاستور پیوست.

طولی نکشید که وی به داخل حزب جمهوری اسلامی نفوذ کرد و اندکی بعد به عنوان مسئول حفاظت سالن برگزیده شد تا اینکه سرانجام در ۷ تیرماه ۱۳۶۰ اقدام به بمب‌گذاری در مقر این حزب کرد. در این حادثه، آیت‌الله بهشتی، رئیس وقت دیوان عالی کشور، و بیش از ۷۰ نفر از مقامات و چهره‌های برجسته سیاسی از جمله چهار وزیر، چند معاون وزیر، ۲۷ نماینده مجلس و جمعی از اعضای حزب جمهوری اسلامی به شهادت رسیدند.

اواخر سال ۹۲ یک منبع آگاه در گفتگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اعلام کرد مسعود کشمیری عامل انفجار نخست‌وزیری و محمدرضا کلاهی صمدی عامل انفجار حزب جمهوری اسلامی در آلمان رویت شده‌اند. نامبردگان که از اعضا و هواداران فعال گروهک تروریستی منافقین بودند، هنگام غذا خوردن در رستورانی در شهر کلن مشاهده شدند.

از سوی دیگر، حدود دو سال پیش یکی از فعالین سیاسی چپ در گفتگو با رسانه معاند "صدای آمریکا" با بیان جزئیاتی از قتل یک مرد ۵۶ ساله ایرانی در هلند گفت: شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد این فرد که در ابتدا به "مرد ناشناخته" معروف شد و بعدها او را «علی معتمد» نامیدند، همان محمدرضا صمدی کلاهی است و در واقع، علی معتمد نام مستعار اوست. وی شاهد ادعای خود را حضور برخی اعضای سابق سازمان منافقین در مراسم خاکسپاری این فرد عنوان کرد. یکی دیگر از مهم‌ترین دلایل مورد استناد این فعال چپگرا، وجود یک خال در کف پای مقتول بود که پیش از این به عنوان یکی از مشخصه‌های کلاهی از آن یاد شده بود.

برخی منابع نیز می‌گویند کلاهی در هلند به تجارت مواد مخدر و اسلحه روی آورده بود و از همین راه امرار معاش می‌کرد و در سال های اخیر به یکی از کارتل‌های بزرگ مواد مخدر در هلند تبدیل شده بود. ظاهرا کلاهی با برخی شرکای خود دچار اختلافات شدید شده بود و بارها توسط آنها تهدید به مرگ می‌شد و نهایتا در سال ۲۰۱۵ طی حادثه‌ای توسط چند نفر در حین رانندگی در خیابان کشته شده و خودروی وی نیز به آتش کشیده شد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

شیر دادن یک زن به نوه خود باعث حرام شدن ارتباط دختر و دامادش شد ابهامات در فوت آیت الله هاشمی رفسنجانی / علت ایست قلبی هیچ گاه مشخص نشد مرد غیرتی مزاحم یک زن را در تهران اشتباهی شکنجه داد! / زن او را نمی شناخت! حمله شبانه به ژیلا پورایرانی در تبریز ! / سگی را با داغ اتو کشتند!+عکس تجاوز به دختر 12 ساله در خیابان خلوت / متجاوز آدم معروفی بود+عکس 4 مرد کثیف مشهدی دختران دانش آموز را آزار می دادند! دختر تهرانی از از امیر و محمد 2 پسر سیرجانی گذشت کرد / دادستان از مجازات سنگین گفت + عکس و فیلم مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا آقای کبریت ایران درگذشت !+عکس آخرین خبر از پرونده شکنجه دختر تهرانی در خانه باغ سیرجان + فیلم 16+ رضایت مادر دختر تهرانی که در خانه باغ سیرجان شکنجه شد ! + تصاویر آخرین خبر از ترور راننده آمبولانس کامیاران فیلم وحشتناک از شکنجه نوزاد با دهان بسته در بیمارستان+ تصاویر مجازات سنگین برای پسرسیرجانی بخاطر کتک زدن دختر تهرانی در اینستاگرام ! + فیلم این پسر ایرانی همه اعضای بدنش را از دست داد / او ناگهان مرد!+ عکس

منبع: رکنا

کلیدواژه: قتل ترور سیاسی غذا مواد مخدر ایران وزیر خارجه هلند متهم قتل دو نفر عکس فیلم مرد ساعت آزار دختر تهرانی پسر سیرجانی دختران پسر مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۹۸۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقلیم کردستان: روابط تاریخی ما را به ایران پیوند داده است

دلشاد شهاب، سخنگوی ریاست اقلیم کردستان جزئیات سفر نچیروان بارزانی، رئیس این اقلیم به تهران را اعلام کرد و گفت که بارزانی می‌خواهد تاکید کند که اقلیم کردستان تهدیدی برای منافع همسایگانش نخواهد بود.

براساس گزارس رووداو، شهاب گفت: رئیس اقلیم کردستان معتقد است که استراتژی اقلیم در برخورد با کشور‌های همسایه این است که عامل ثباتی برای منطقه باشد.

او افزود: روابط تاریخی اقلیم کردستان و جمهوری اسلامی ایران را به هم پیوند داده است. ایران در روز‌های مبارزه با دیکتاتوری (صدام) پناهگاه هزاران پناهنده عراقی و کرد و سنگر عراقی‌ها و اقلیم کردستان تا سقوط رژیم دیکتاتوری بود.

سخنگوی ریاست‌جمهوری اقلیم کردستان خاطرنشان کرد: از ابتدای آزادسازی اقلیم کردستان، روابط دوستانه مبتنی بر احترام با ایران وجود داشته است، روابطی که منافع دو طرف را حفظ کرده است منطقه می‌خواهد به دوستانمان اطمینان دهد که اقلیم کردستان این موقعیت را به عنوان عامل ثبات حفظ خواهد کرد و به تهدیدی برای منافع همسایگان ما تبدیل نخواهد شد.

دلشاد شهاب در خصوص روابط تهران و اربیل گفت: جمهوری اسلامی ایران برای ما کشور مهمی است و مرز‌های وسیع و طولانی، و روابط اقتصادی و تجاری قوی و دائمی داریم.

این مقام اقلیم کردستان افزود: ایران یک نیروی تاثیرگذار در منطقه است و در عراق و منطقه نیز نفوذ دارد و در همه شرایط سخت اولین تماس با جمهوری اسلامی ایران بوده است.

شهاب در پاسخ به سوالی درباره سرد شدن روابط ایران و اقلیم کردستان از دو سال پیش، گفت: همسایگی و روابط در این منطقه ما دچار فراز و نشیب می‌شود. ما می‌خواهیم از طریق این دیدار پیام اطمینان را ارسال کنیم که منافع مشترک بین ما آنقدر زیاد است که سردی روابط ما آن را تیره و تار کند.

گفتنی است رئیس اقلیم کردستان  روز گذشته با هیئتی متشکل از دو معاون خود، وزیر داخلی اقلیم کردستان، رئیس دفتر ریاست اقلیم و تعدادی از مقامات اقلیم کردستان وارد تهران شد.

 رئیس اقلیم کردستان امروز دوشنبه با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب، ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور و محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ایران دیدار و گفتگو خواهد کرد.

مترجم: مینا عظیمی

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

دیگر خبرها

  • استقبال تهران از پاسخ حماس به طرح سیاسی پایان جنگ علیه غزه
  • سفیر نیوزلند در ایران: از سفر به قزوین هیجان زده شده ام
  • ایران با اراده مصمم، فناوری هسته‌ای را گسترش خواهد داد
  • رونمایی «دیپلماسی اقتصادی و برندسازی ملی» در نمایشگاه کتاب
  • چرا سفر «نیچروان بارزانی» به ایران مهم است؟
  • اقلیم کردستان: روابط تاریخی ما را به ایران پیوند داده است
  • بارگیری غیراستاندارد محموله افغانستان توسط کنسرسیوم ریلی+عکس
  • ۱۰ واگن جدا شده محموله های ترانزیتی افغانستان به مرز رازی رسید
  • بندر جدیدالاحداث بوموسی آخرین بندرگاه دریایی جمهوری اسلامی ایران
  • ایران ظرفیت پذیرش مهاجرین جدید را ندارد