Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@16:52:53 GMT

تصمیم های کمیسیون معاملات شهرداری غیرقانونی است

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۹۸۳۶۶

تصمیم های کمیسیون معاملات شهرداری غیرقانونی است

بندرعباس-ایرنا- رییس شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت:نشست ها و تصمیم های کمیسیون معاملات شهرداری بندرعباس از نظر شورا غیرقانونی است.

به گزارش ایرنا، فیصل دانش روز سه شنبه در نشست علنی شورای شهر ضمن تذکر جدی به شهردار، دلیل غیرقانونی دانستن نشست ها و مصوبه های کمیسیون معاملات شهرداری را حضور نداشتن نماینده شورا به عنوان ناظر در جلسات این کمیسیون دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: این نشست ها در حالی در دفتر شهردار برگزار می شود که دعوتنامه برای شورای شهر یا ارسال نمی شود و یا بعد از جلسه ارسال می شود.
به گفته دانش با وجود تذکر قبلی در این باره، ساعت 9صبح امروز نیز کمیسیون معاملات شهرداری دو نشست در دفتر شهردار برگزار کرده و دعوتنامه را ساعت 10به شورای شهر تحویل داده اند.
رییس شورای شهر متذکر شد: از نظر قانونی رییس شورای شهر باید به نهادهای نظارتی درباره مسائل شهرداری پاسخگو باشد و به همین دلیل تخلف اخیر شهرداری به سازمان بازرسی گزارش و دنبال خواهد کرد.
دانش در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از همکار خود در شورا اظهار داشت: با ابتکار و پیشنهاد کیانوش جهانبخش رییس شورا و رییس کمیسیون حقوقی و نظارت شورا با حضور در مرکز 137(سامانه پاسخگویی به شکایت ها و گزارش های مردمی در حوزه شهر و شهرداری) پاسخگوی تماس های تلفنی مردم بودند.
*شهرداران مناطق و نواحی پشت میزنشین شده اند
رییس شورای شهر بندرعباس ادامه داد: نوع و محتوای شکایت های مردم در این تماس های تلفنی نشان می داد شهرداران مناطق و ناحیه های بندرعباس پشت میزنشین شده اند و حضور میدانی در شهر نداشته و از مسائل و مشکلات مردم در حوزه کاری خود اطلاع ندارند.
به گفته دانش شهرداران دیرتر از وقت قانونی وارد دفتر کار خود شده و فقط به نامه ها و امور اداری می پردازند.
رییس شورای شهر اضافه کرد: واردی وجود داشته که زباله در منطقه ای مسکونی جمع شده و با وجود اطلاع به شهرداری مربوطه ، تا چهار روز بعد هیچ اقدامی نشده است.
کیانوش جهانبخش دیگر عضو شورا نیز که به همراه دانش در مرکز 137پاسخگوی مردم بود اظهار داشت: امروز به حدود 50 تماس تلفنی شهروندان پاسخ دادیم که بیشتر تماس ها و تقاضا مربوط به مسائل ساده ای مانند نبود سطل زباله و ترمیم آسفالت و حفاری ها بود.
*نیروهای میدانی و تخصصی شهرداری کار دفتری انجام می دهند
جهانبخش خاطرنشان شد: افرادی که به اسم لوله کش، آسفالت کار و دیگر رده های تخصصی و خدماتی مورد نیاز جذب شهرداری شده اند، وارد کارهای ستادی و دفتری شده اند در حالی که این افراد باید به شهرداری های نواحی رفته و پاسخگوی نیازهای ساده مردم باشند.
*آلومینیوم المهدی در چند روز آینده تعطیل می شود
یکی دیگر از اعضای شورای شهر نیز پیش از آغاز دستور کار اصلی، در نطق پیش از دستور خود گفت: بر اساس اطلاعات دریافتی، مواد اولیه موجود در انبارهای کارخانه آلومینیوم المهدی تمام شده و این شرکت صنعتی در صورت تداوم بی توجهی ها تعطیل خواهد شد.
*نمایندگان مجلس به جای حرف و مصاحبه عمل کنند
اسلام باوقار اضافه کرد: در چنین شرایطی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی باید دست از حرف زدن بردارند و به جای مصاحبه های مکرر در رسانه ها و معرفی مقصر، دست به اقدام عملی و موثر بزنند.
به گفته این عضو شورا، این واحد صنعتی به دلیل دعواهای سیاسی در حال تعطیل شدن است و صدها نفر از کارکنان و کارگران آن و خانواده های این افراد آینده نامعلوم و نگران کننده ای دارند.
*تصویب تعرفه عوارض سال 98
در ادامه این نشست تعرفه عوارض خدمات شهرداری برای سال آینده مورد بررسی قرار گرفت و با میانگین افزایش هشت تا 10درصدی تصویب شد.
در این بخش نمایندگان شهرداری درباره ردیف های عوارضی جدید و حذف شده توضیحاتی ارائه کردند.
2094

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي شوراي شهر شهرداري بندرعباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۹۸۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجازه حاشیه‌سازی در حریم شورا و شهرداری را نمی‌دهیم

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: اجازه نمی‌دهیم حاشیه بر شهرداری و شورای شهر حاکم شود و با وحدت رویه امور را پیگیری می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، مجید ناصحی‌مقدم، امروز_ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت- در جلسه علنی شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به حواشی به‌وجود آمده در رابطه با پروژه احداث المان غواصان دریادل در میدان بسیج، اظهار کرد: این طرح بعد از گذراندن مراحل قانونی خود و منطبق با مصوبات مورد نیاز وارد فاز اجرایی شده بود که متأسفانه بنا به دلایلی دستور توقف کار صادر شد.

وی افزود: توقف کار در حالی اعلام شد که روند مورد نیاز برای رسیدن به مرحله اجرایی طی شده و پیمانکار کار نیز مشخص شده بود با این حال با بروز این مشکل در کنار برخی جریانات در فضای مجازی شاهد این هستیم که طرح در آغاز کار تعطیل شد.

رئیس شورای شهر زنجان با انتقاد از روند ایجاد شده در مسیر اجرای این طرح، گفت: در ادوار گذشته مسئولان، اعضا شورا را به دوری از حواشی دعوت می‌کردند در حالی که در این دوره کاملاً برعکس شده و ما برخی افراد را به دوری از حاشیه دعوت می‌کنیم، با این حال اعضا شورای اسلامی شهر زنجان همچون ماه‌های گذشته از هرگونه حاشیه دوری و روند کارها را منطبق با قانون طی می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه اعضای شورای شهر زنجان از اقدام شهردار حمایت می‌کنند و به‌دور از هرگونه حاشیه به‌دنبال اجرای طرح‌های بزرگی از جمله پروژه سبزه‌میدان و محور شهیدان کریمی است، افزود: با این حال اعلام می‌کنیم با کسی تعارف نداریم و با هرگونه حاشیه‌سازی برخورد خواهیم کرد.

در ادامه مهدی طالب عضو دیگر شورای شهر زنجان با اشاره به موضوع المان غواصان دریادل، گفت: کسانی که در آن رابطه تصمیم می‌گیرند به اسناد بالادستی که اعضای شورا منطبق با آن طرح‌ها را مصوب می‌کنند توجه کنند.

وی افزود: در تصویب این طرح، اسنادی همچون طرح جامع ترافیک شهری و و سایر اسناد مورد نیاز به دقت بررسی شده است و این اسناد دقیقاً همان مواردی است که به امضا مسئولان امر نیز رسیده است، البته تاکید داریم اگر مشکلی است موارد اعلام شود تا در آن رابطه تصمیم مورد نیاز اتخاذ شود.

طالب همچنین با اشاره به ضرورت توجه کمیته بازآفرینی شهری به بزرگترین پروژه در این حوزه که در محور داودقلی به دلجویی واقع شده است، اظهار کرد: انتظار ما تشکیل جلسات کمیته و آزادسازی منابع در این حوزه است تا شاهد رشد و رونق شهر زنجان باشیم.

این عضو شورای شهر با اشاره به موضوع جابه‌جایی کوی فاطمیه نیز گفت: براساس قانون تحویل کلید به کلید در این بخش انجام شود.

کد خبر 749697

دیگر خبرها

  • ایجاد درآمد پایدار اولویت اساسی شهرداری‌ها باشد+فیلم
  • موفقیت شورا و شهرداری یزد در کاهش آسیب‌های شهری
  • اجازه حاشیه‌سازی در حریم شورا و شهرداری را نمی‌دهیم
  • اختلاف سلیقه‌ها مانع از تصمیم‌گیری در شورای شهر بندرعباس نیست
  • موفقیت شورا و شهرداری در کاهش آسیب‌های شهری هنگام وقوع بارندگی
  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا : ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • برگزاری نشست مشورتی دوره‌های مختلف شهرداری بندرعباس
  • شوراها نماد مردم سالاری دینی در تصمیم‌گیری‌ها هستند
  • تامین ۲۰ درصد سهم اعتبار اتوبوس‌ها توسط شهرداری
  • در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟