Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان در نشست هم‌اندیشی خطباء و وعاظ شاخص استان با عنوان «بازخوانی گفتمان انقلاب اسلامی» که شامگاه سه شنبه، 18 دی ماه در سالن کوثر برگزار شد، اظهار کرد: هدف از برگزاری این نشست که در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی برگزار شده است، یک همفکری و هم‌اندیشی و هم افزایی برای فعالیت های جامعه روحانیت اهل سنت و تشیع است و این بیانات نشست به عنوان راهبرد برای ادامه فعالیت های این بخش خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه حاکمیت جمهوری اسلامی را با نام روحانیت می‌شناسند و همین امر وظیفه ما روحانیون را سنگین‌تر می‌کند، افزود: روحانیت اصیل و انقلابی در نظام همیشه پیشرو و پیشقدم بوده‌اند و خدمات روحانیت اصیل همیشه ماندگار است.
حجت‌الاسلام کرمی بیان کرد: شهدا و نخبگان بی‌نظیری در طول تاریخ اسلام جان خود را برای اسلام و تبلیغ دین فدا کردند و در جمع اقشار مختلف مردم علما بیشترین نقش را در این بخش داشته‌اند.
روحانیون همواره پرچمدار دین اسلام بودند
وی اعلام کرد: با توجه به جمعیت روحانیت در طول دوران دفاع مقدس روحانیون بیشترین تعداد شهید را داشته‌اند چراکه روحانیت ما همواره پرچمدار دین بوده‌اند و این برای ما مبلغان و پیروان سنت پیامبر(ص) مایه افتخار و مباهات است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان عنوان کرد: این علما دینی‌اند که دین خدا و سنت حضرت رسول‌الله را چراغ راه مردم کرده و پرچم رسول الله را همواره برافراشته‌اند.

وی گفت: دینداری مردم و تداوم اسلام امروز به برکت حضور مبلغان دینی بوده که با تأسی از رسول اکرم(ص) راه ایشان را ادامه داده‌اند و عزت و شرافت امروز ما در جمهوری اسلامی در سایه سار دین، حضرت رسول و اهل بیت(ع) بوده است.
روحانیون مظلومانه در حال تبلیغ دین و دفاع از اسلام هستند
مدیرکل تبلیغات اسلامی ادامه داد: روحانیون ما با کمترین انتظار، ایثار و فداکاری کامل و مظلومانه در حال تبلیغ دین و دفاع از اسلام، امام و ولایت هستند و ما باید قدردان روحانیون و ماموستایان باشیم.
وی افزود: اگر امروز مردم نجیب و باشرافت و با صداقت استان کردستان اخلاق مدار معرفی می‌شوند، مدیون ایثارگری ماموستایانی است که در دورترین نقاط استان و در روستاها مشغول تبلیغ دین هستند.
حجت‌الاسلام کرمی اعلام کرد: روستاهای استان کردستان جزء پاکترین و اخلاق‌مدارترین روستاهای کشور بوده و مردم کُرد و کردستان به واسطه پایبندی به ارزش‌ها جزء با شرافت‌ترین مردم کشور محسوب می‌شوند.
وی افزود: با وجود این همه خدمات از روحانیت و علمای دین خیلی ناجوانمردانه و بی‌انصافی است که کاستی‌ها و نقصان موجود کشور به پای روحانیت نوشته شود.
جامعه روحانیت بیرق گردان هیچ گروه و حزب خاصی نیست
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: ما روحانیون امروز مطالبه گر هستیم و بیرق گردان هیچ حزب و گروهی نیستیم و ما غیر از دفاع از ولایت، شهدا، دستاوردهای امام از هیچ گروهی دفاع نمی‌کنیم.
وی افزود: روحانیون ما باید انقلابی و مردمی بمانند و سزاوار نیست بعد از چهل سال از انقلاب و ارائه خدمات علمی، فرهنگی، قرآنی و آموزشی به خاطر تعدادی مدیر نالایق خدمات نظام زیر سؤال برود و مبلغان این اجازه را ندهند.
گله مندی از عدم حضور مسئولان در مراسمات دینی
حجت الاسلام کرمی با ابراز تاسف از عدم حضور مدیران سیاسی و مسئولان استان در برنامه‌های دینی، مذهبی و قرآنی علیرغم دعوت از آنان گفت: ما دنبال چالش و درگیری نیستیم اما به شدت از عدم حضور مسئولان در مراسمات انس با قرآن، نشست‌های روحانیت، کارگروه‌های دینی گله‌مند هستیم.
وی در پایان یادآور شد: همه باید به نظام افتخار کرده و افتخارآمیز از نظام دفاع کنیم و اجازه ندهیم جایگاه و نقش روحانیت در جامعه کم‌رنگ شود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کردستان معارف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۹۸۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط ایران با عملیات «وعده صادق» در جهان تغییر یافت

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری بعد از ظهر شنبه در نشست فصلی مدیران سازمان انتظامی در مرکز تربیت و تعالی ثامن الحجج علیه السلام شهر مقدس قم اظهار کرد: روحانیون عقیدتی سیاسی سفیران حوزه علمیه در ارگان‌های نظامی هستند و عقیدتی سیاسی انتظامی کارنامه درخشانی را از خود به جای گذاشته است.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: جمهوری اسلامی در طی این سالیان مسیر پیشرفت را پشت سرگذاشته و با گذشته قابل قیاس نیست.

وی افزود: شرایط ایران با عملیات وعده صادق در جهان تغییر یافته و امروز ایران به قدرت منطقه و نماد پیشرفت و مقاومت در دنیا تبدیل شده است.

آیت الله حسینی بوشهری ابراز کرد: روحانیون در محیط کاری و اداری نباید از فضای حوزوی و معنوی غافل شوند چراکه با اخلاق اسلامی می‌توان موثر بود.

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: مسئولیت‌ها به گفته امام علی (ع) برای امتحان و آزمایش ما هستند فلذا از بدو اخذ هر مسئولیتی ما امانت دار هستیم و اگر از این امانت غافل شویم به کجی و انحراف خواهیم رفت.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه روحانیون باید پیگیر مسائل و مشکلات مردم باشند، خاطرنشان کرد: طرح نور که در راستای عفاف و حجاب در حال اجراست، می‌بایست با ظرافت شده شود تا موجب ناکامی دشمنان و تحکیم شرایط اسلامی شود.

کد خبر 6090462

دیگر خبرها

  • ضرورت اقدامات عملی برای توقف ماشین کشتار رژیم صهیونیستی
  • اعلام آمادگی وزارت دفاع برای همکاری با زیمباوه
  • درخواست یک فعال سیاسی درباره کاظم صدیقی
  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • نگذارید قصه کاظم صدیقی، استخوان لای زخم بماند /حضورش در نماز جمعه و توجیهات طلبکارانه اش، سوءتفاهم ها را افزایش داد
  • هنرمند انقلابی در راستای توحید الهی گام برمی دارد
  • کیهان: فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف! /جمهوری اسلامی: روحانیت خودش پیشقدم شود/از پرواز با بال استعداد‌ها تا پرواز با جت شخصی
  • شرایط ایران با عملیات «وعده صادق» در جهان تغییر یافت
  • دشمنان آگاهانه برای تجزیه ایران می‌جنگند
  • روحیه عقیدتی میان نیروهای انقلابی تقویت شود