Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا اقبال بهمنی، مدیر مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سنندج در نشست هم اندیشی خطباء و وعاظ شاخص استان با عنوان «بازخوانی گفتمان انقلاب اسلامی» که شامگاه سه شنبه، 18 دی ماه در سالن کوثر برگزار شد، با اشاره به نزدیک شدن به جشن‌های چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی اظهار کرد: قبل از انقلاب اسلامی تشکیلاتی به عنوان جامعه روحانیت وجود نداشت و خدمات رژیم به این قشر در حد صفر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: با وجود آنکه هیچگونه خدماتی به جامعه روحانیت اهل سنت در دوران قبل از انقلاب ارائه نمی‌شد اما در زیر فشار حاکمان و خوانین بودند برهمین اساس با شنیدن ندای وحدت بخش بنیانگذار انقلاب اسلامی در جامعه روحانیت اهل سنت به آن لبیک گفتند.
ماموستا بهمنی بیان کرد: اوایل انقلاب اسلامی و با ظهور گروهک‌های ضد انقلاب در منطقه کردستان، اولین کسانی که برعلیه این گروهک‌ها ایستادگی کردند، روحانیون و ماموستایان بودند.
وی با اشاره به جمعیت اندک روحانیت در استان کردستان در آن دوران عنوان کرد: با وجود این تعداد اندک 52 نفر از ماموستایان و روحانیون اهل سنت در راه پیروزی انقلاب ترور شدند که از این تعداد دو نفر تشیع و 50 نفر اهل سنت هستند.
ملامحمد کریمی در کتابخانه منزل شخصی‌اش به آتش کشیده شد
مدیر مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سنندج اعلام کرد: وقتی ملامحمد کریمی از ماموستایان اهل سنت در کتابخانه منزل شخصی‌اش توسط گروهک‌ها با کتاب هایش به آتش کشیده می‌شود، نشان دهنده مهم بودن نقش آن‌هاست.
وی افزود: علمای اهل سنت و اهل تشیع استان کردستان در راستای پیروزی انقلاب اسلامی تلاش کردند و این نشانه این است که در قبل از انقلاب اسلامی در اوج مظلومیت و ستم‌های زیاد به تبلیغ دین پرداختند.
500 طلبه در حجره های سنتی اهل سنت سنندج مشغول تحصیل هستند
ماموستا بهمنی ادامه داد: در شهرستان سنندج 500 طلبه توسط علما و روحانیون اهل سنت تربیت می‌شوند و در شهر سنندج 200 خانقاه، مهدیه، مسجد و حسینیه در راستای فرهنگ دینی مردم خدمت می‌کنند و در تمام ادارات شهرستان سنندج یک ماموستا و یا روحانی اهل تشیع فعالیت دارند.
وی افزود: یکی دیگر از خدمات نظام به استان کردستان تاسیس مرکزبزرگ اسلامی در سال 59 و به فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در راستای خدمت به روحانیت اهل سنت بوده که در این مدت عملکرد خوبی داشته است.
مدیرمرکز بزرگ اسلامی شهرستان سنندج با اشاره به اینکه این مرکز در حال حاضر زیر نظر نماینده ولی فقیه در استان کردستان اداره می‌شود، بیان کرد: این مرکز در دو جهت یکی تربیت جوانان متعهد کردستان و ارزش دادن به مدرک روحانیت اهل سنت و دیگری بیمه کردن روحانیت اهل تشیع فعالیت می‌کند.
وی با اشاره به اینکه ما انتظار داریم حضور ماموستایان در صدا و سیما بیشتر شود و دولت کریمه جمهوری اسلامی به جامعه روحانیت و متدین استان توجه بیشتری شود.
ماموستا بهمنی یادآور شد: مدارس علوم دینی در استان ویژگی‌های خاص خود را دارد و پرورش روحانیت در حجره‌ها بوده و هرکدام از روحانیون تربیت چند نفر از طلبه‌ها را برعهده می‌گیرند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کردستان اجتماعی روحانیت انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۹۸۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلجویی معاون استاندار کردستان از کارگران آسیب‌دیده سنندج

مهدی رمضانی در دیدار‌های جداگانه با کارگران آسیب‌دیده ضمن آرزوی سلامتی، مشکلات آنان را مورد بررسی قرار داد و خواستار تسریع در روند درمان و کار‌های اداری این کارگران شد.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار کردستان همچنین با حضور در منزل جعفر میرزایی کارگر فوت شده در حادثه کارگری، ضمن تسلیت به خانواده آن مرحوم، اظهار داشت: بحث ایمنی باید جدی گرفته شده و با متخلفان برخورد شود تا کارگران دچار حادثه نشده و خانواده‌ها عزادار نشوند.

مدیرکل کار کردستان نیز در این دیدار گفت: تمام توان خود و ادارات زیر مجموعه وزارت کار در استان را در جهت حمایت از کارگران آسیب دیده بکار خواهیم گرفت، و حمایت از این اقشار را وظیفه خود میدانیم.

فرزاد پیشکاری گفت: در راستای حفظ ایمنی، بهداشت و صیانت از حق و حقوق کارگران ۲۳ بازرس کار در استان سال گذشته بیش از ۱۹ هزار بازرسی از کارگاه‌ها، کارخانجات، واحد‌های تولیدی و صنعتی، ابنیه و کارگاه‌های پرخطر را انجام داده‌اند تا کارگران به عنوان سرمایه‌های ارزشمند کشور دچار سانحه و آسیب نشوند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • رایزنی با ده‌ها سرمایه‌گذار برای فعالیت در لرستان
  • دستور استاندار کردستان برای کمک به اردوهای راهیان نور
  • به روز کردن صندلی‌های پردیس سینما بهمن سنندج با اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی
  • اقدام به موقع پلیس جان ۲ نفر را در سنندج نجات داد
  • دلجویی معاون استاندار کردستان از کارگران آسیب‌دیده سنندج
  • ضرورت اجرای تفکیک زباله در کردستان
  • شوراها پشتوانه مالی ندارند
  • ختم غائله‌ی شهرنو ؛ «چند نفر از خانم‌های‌ خیلی جوان اش را به کارمندان خودمان دادیم»
  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج