Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-30@03:29:45 GMT

خطر بیکاری ۲ میلیون کارگر پیمانکاری

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۹۹۴۷۶

 هادی ابوی،دبیرکل انجمن‌های صنفی کارگری کشور درباره ماده 12 قانون پیشنهادی حداکثر توان تولید  گفت: متأسفانه باردیگرنمایندگان مجلس بارها طرح هایی در مخالفت با سازمان تأمین اجتماعی و کارگران را در مجلس مطح کرده اند اینبار در ماده 12 قانون پیشنهادی حداکثر توان تولید، باز هم در لحظه آخر پیشنهاد کرده اند تا ضرایب حق بیمه که به قراردادهای پیمانکاری اعمال می شود در کارگاه های ثابت و غیر ثابت اعمال نگردد و پیمانکار فقط لیست بیمه بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی ادامه داد: تصویب این قانون حق بیمه دو میلیون کارگر را که در کارگاه های ثابت و غیر ثابت پیمانکاری کار می کنند را کاملاً به خطر می اندازد چرا که برای همه اثبات شده بازرسی در کارگاه های غیر ثابت تقریباً غیر ممکن می باشد و پیمانکاران اینگونه کارگاه ها اگر قرار باشد فقط لیست بیمه بدهند و دیگر به قرارداد آنها ضریب بیمه نخورد، مطمئناً حق بیمه کارگران و لیست بیمه آنها را به سازمان نخواهند داد.

 دبیرکل انجمن صنفی کارگری کشور افزود: در خوش بینانه ترین حالت،لیست ناقص خواهند داد و از فردای تصویب این قانون شاهد ظلم به کارگران و افزایش شکایت های مربوط به حق بیمه خواهیم بود. به علاوه ده درصد درآمد سازمان در این وضیت بسیار سخت، از بین خواهد رفت. با تصویب این قانون کارگران شهرداری ها،راه سازی،سدسازی،پیمانکاران روی آب، و تقریباً تمامی کارگران پیمانکاری ها به شدت با مشکل عدم پرداخت حق بیمه مواجه خواهند شد.

 ابوی گفت: این همین هفته این طرح در مجلس مطرح خواهد شد« نماینده محترم مجلس رای به ماده 12 قانون حداکثر توان تولید یعنی ظلم آشکار به دو میلیون کارگر پیمانکاری و از بین رفتن حق بیمه کارگران و شلیک تیر خلاص به سازمان تأمین اجتماعی، با رأی ندادن به ماده 12 این قانون، به فریاد کارگران مظلوم پیمانکاری برسید». 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: قانون درآمد شهرداری بیکاری کارگر پیمانکاری توان تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۹۹۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی از کارگران واحد‌های تولیدی و خدماتی همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان در این مراسم گفت: در واحد‌های تولیدی استان همدان، ۱۴۹ هزار کارگر با بیمه اجباری و ۲۵۷ هزار کارگر با بیمه تامین اجتماعی داریم.

یوسف شعبانی افزود: این کارگران در ۲۴ هزار واحد تولیدی و اداری مشغول به کارند و برای بهره مندی آنها از امکانات رفاهی و ورزشی، ۴۰ هزار متر مربع فضای ورزشی در دولت سیزدهم به مجموعه امکانات رفاهی آنها اضافه شده است.

امروز از کارگران شاغل در واحد‌های آتش نشانی، پمپ بنزین، کارگاه‌های تولیدی ترشی، سبزی، مربا، خیاطی، ظروف، سفال، چراغ خواب و لوستر، زیورآلات، اتصالات لوله‌های آبیاری کشاورزی، پایگاه‌های بسیج و موسسه‌های خیریه به مناسبت هفته کار و کارگر قدردانی شد.

دیگر خبرها

  • روزهای سخت کارگران مهاجر در پایتخت/ برای کارگران روزمرد کاری کنید
  • استان مرکزی دارای بیکاری پنهان است
  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت
  • رشد ۳ درصدی کاهش نرخ بیکاری در گیلان
  • رشد ۳ درصدی نرخ بیکاری در گیلان
  • قدردانی از کارگران واحد‌های تولیدی و خدماتی همدان
  • مرگ ۲ کارگر پیمانکاری شهرداری شیراز حین کار
  • اختصاص شعبه ویژه حل اختلاف کارگران و کارفرمایان در گلستان
  •  نشست مشترک مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان برگزار شد
  • نشست مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان