Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا، ادهم کرد زابلی در گفتگو با خبرگزاری برنا اظهار داشت : سیستان وبلوچستان یکی از پهناورترین استان های کشور است که تا قبل از انقلاب اسلامی یادآور چیزی جز محرومیت و فاصله زیاد تا توسعه و پیشرفت نبود، اما این روزها به لطف برنامه ریزی ها و تلاش و صبوری مردم خونگرم این خطه از کشور تکمیل شدن چرخه توسعه برای ساکنان این منطقه دور از دسترس نیست و شاهد آنیم که در طی این چهل سال گام های بلندی در راستای توسعه و پیشرفت این استان برداشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه ورزش این استان گفت: سیستان وبلوچستان قبل از انقلاب دارای 4 مجموعه ورزشی در شهرستان های زاهدان، ایرانشهر، خاش و سراوان بود که هم اینک به 318 مورد افزایش یافته است. همچنین با شکوفایی انقلاب اسلامی شاهد راه اندازی 181 باشگاه در سیستان وبلوچستان هستیم به گونه ای که 107 باشگاه در زاهدان، زابل 25، خاش9، سراوان5، چابهار 17، ایرانشهر 14، نیکشهر، میرجاوه  و زهک هر کدام یک باشگاه دارد.

وی افزود: همچنین 101 طرح نیمه تمام ورزشی در سیستان و بلوچستان وجود دارد که در صورت اتمام سبب افزایش سرانه فضای ورزشی این استان از 44 سانتی متر کنونی به 55 سانتی متر می شود.

کرد بیان کرد : با استفاده از تمام ظرفیت و پتانسیل های موجود در حوزه ورزش و جوانان و به لطف خداوند منان «چهل سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران» را به بهترین شکل ممکن جشن خواهیم گرفت.

ادهم کرد در خصوص 498 برنامه اجرایی اداره کل ورزش و جوانان در سراسر استان سیستان و بلوچستان گرامیداشت دهه مبارک فجر نیز گفت: برپایی نمایشگاه دستاوردهای انقلاب توسط اداره کل ورزش و جوانان بهمراه هیات های ورزشی در دهکده ورزشی المپیک زاهدان ، برگزاری آئین تجلیل از مدال آوران مسابقات المپیاد استعدادهای برتر ورزشی کشور،همایش پیاده روی خانوادگی بهمراه اهدای جوایز نفیس در شهرهای استان،برگزاری جشن شادی همراه با موسیقی محلی و نورافشانی به مدت 10 روز در زاهدان،برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی و ورزشی و بازیهای بومی و محلی در دو بخش اقایان و بانوان در غالب جام دهه مبارک فجر،نصب رینگ بوکس و انجام مسابقه نمادین توسط گاندو، استقرار پینت بال و باشگاه لیزر در زاهدان گوشه ای از برنامه های قابل اجرای در چهلمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی ایران توسط اداره کل ورزش و جوانان استان و اجرای چندین برنامه شاد و مفرح فرهنگی و ورزشی دیگر در تمام نقاط سیستان و بلوچستان خواهد بود.

مدیرکل ورزش و جوانان افزود : 14 پروژه ورزشی از قبیل زمین چمن مصنوعی ، سالن ورزشی و همچنین بهسازی و نوسازی خوابگاه های ورزشی در سرتاسر استان با اعتباری بالغ بر 61249 میلیون ریال در ایام مبارک دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید.

وی از ساخت 14 خانه جوان در 14 شهرستان استان سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود : احداث خانه جوان برای اولین بار در کشور از محل اعتبارات استانی با مجموع اعتبار اولیه 46،000،000،000 میلیون ریال تاسیس می شود.

ادهم کرد زابلی گفت:جهت تاسیس خانه جوان در شهرهای بزرگ استان اعتباری بالغ بر 400 میلیون با مساحت 600 متر مربع و برای شهرهای کوچک اعتبار 300 میلیون با مساحت 300 متر مربع اختصاص یافته است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان سیستان و بلوچستان انقلاب سیستان و بلوچستان شادی ورزش و جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۹۹۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری سیستان وبلوچستان گفت: در این نمایشگاه و در پاویون سیستان و بلوچستان زنجیره‌های ارزش در حوزه شیلات، آبزیان، خرما و سایر ظرفیت‌های استان در زمینه‌های سرمایه گذاری در معرض دید سرمایه گذاران داخلی و خارجی قرار گرفت.
شهرکی با اشاره به ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان در صنایع شیلاتی افزود: ۸۰ درصد تور ماهیگیری و ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در این استان تولید می‌شود.
وی ادامه داد: وجود بیش از ۳۱۰ کیلومتر نوار ساحلی و ظرفیت‌های فراوان بالقوه مناطق ساحلی چابهار، کنارک، زرآباد و دشتیاری، این استان را به مرکز تولید و اشتغال تبدیل و زمینه‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف را فراهم کرده است.
وی تاکید کرد: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شیلاتی محرک توسعه اقتصادی سواحل بکر مَکُران است که می‌توان با سرمایه‌گذاری بیشتر در این حوزه علاوه بر ایجاد اشتغال و نقش‌آفرینی گسترده در صادرات آبزیان و ارزآوری، زمینه توسعه هرچه سریع‌تر این سواحل را فراهم کرد.
نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ از هشتم تا ۱۲ اردیبهشت در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران آماده بازدید، بازدیدکنندگان است و سرمایه گذاران و علاقمندان می‌توانند برای بازدید از غرفه سیستان وبلوچستان به سالن شماره چهار غرفه شماره ۹ مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • اجرای نمادین مناسک حج تمتع در سیستان و بلوچستان
  • فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • ورزش زورخانه‌ای نماد ورزش پهلوانی
  • بازدید مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران از طرح های اقتصادی ایثارگران در سیستان
  • بازدید استاندار از اراضی ده هکتاری واقع در پهنه شمالی شهر زاهدان (شهرک شهریار)
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری های محلی در ارتفاعات سیستان و بلوچستان
  • قطعه پنج باند دوم مسیر خاش به زاهدان در حال اجرا است
  • ارتفاع بارش در ایستگاه فرودگاهی زاهدان به ۳۱ میلی متر رسید
  • ارتفاع بارش در زاهدان به ۳۱ میلی متر رسید
  • مسیر فرعی مهرستان - ایرانشهر براثر بارندگی بسته شد