Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، قبل از پرداختن به موضوع قیمت مرغ ذکر این نکات ضروری است که مراکز عرضه مستقیم کالا و میادین میوه و تره بار چند سالی است که توسط شهرداری ها از جمله کرج با هدف ایجاد اشتغال و مشارکت در تامین مایحتاج ضروری شهروندان با کمترین هزینه مورد توجه قرار گرفته به طوریکه این بازارها به فاصله زمانی کوتاه یکی پس از دیگری در مناطق مختلف شهری گشایش می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کلانشهر کرج که بخشی از ایده های توسعه ای آن به سبب نزدیکی به تهران از پایتخت گرفته می شود از دهه 80 احداث و راه اندازی روزبازارها در دستور کار مدیریت شهری آن قرار گرفت و سازمانی به نام میادین میوه و تره بار که به سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری تغییر نام داد به وجود آمد تا در این زمینه به صورت ویژه به شهروندان خدمات دهی کند.
با این اوصاف اگر چه ایده راه اندازی و توسعه این بازارچه ها حرکتی ارزشمند برای عرضه مستقیم کالا، تامین مایحتاج مردم و ایجاد اشتغال بوده اما انتظار از این روزبازارها تامین نیازهای ضروری شهروندان با قیمتی کمتر از نرخ بازار و رعایت کیفیت محصولات است.
آنطور که شهروندان کرجی می گویند در سال های گذشته و حتی اوایل امسال روزبازارهای کرج با عرضه محصولات کشاورزی ، دامی و خشکبار در توزیع متعادل این محصولات پیشگام بودند و هر روز صف مراجعه مردم به این بازارها طولانی تر می شد.
به گفته شهروندان، اما این روزها افزایش قیمت برخی محصولات مانند مرغ در روزبازارهای شهرداری کرج برای شهروندان شگفتی ساز شده و حتی شمار پرتعداد مشتریان این مراکز خرید به کمترین سطح خود رسیده است.
با این وجود موضوع گزارش گرانی مرغ و عرضه گران تر آن در روزبازارهای شهرداری کرج از جمله بازارچه حسن آباد است که موضوعی قابل بررسی و تامل برانگیز به نظر می رسد.
آنطور که شهروندان کرجی می گویند: از حدود یک ماه پیش قیمت مرغ هر کیلوگرم از حدود 90 هزار ریال به نزدیک 137 هزار ریال رسید اما در این میان بسیاری از کسبه با رعایت انصاف و شاید مشتری مداری قیمت ها را پائین تر از نرخ معمول نگه داشتند.
به گفته آنان، بررسی قیمت های اصناف و روزبازارهای شهرداری حاکی از تناقض در قیمت ها و نبود نظارت در این بخش است که گلایه شهروندان را در پی داشته است.
به دنبال تماس های تلفنی شهروندان کرجی مبنی بر گرانی اجناس به ویژه مرغ در روزبازارهای شهرداری این موضوع از نزدیک مورد بررسی خبری ایرنا قرار گرفت و صدق گزارش های مردمی به اثبات رسید.
برخی شهروندان در گزارش ها اعلام کردند که قیمت مرغ روز یکشنبه 16 دی ماه در روزبازارهای کرج هرکیلوگرم 137 هزار ریال رسید در حالی که این روز برخی اصناف سطح شهر این فرآورده پروتئینی را 10 هزار ریال ارزان تر از روز بازارها به فروش رساندند.
همچنین بررسی قیمت مرغ در روزبازارهای شهرداری کرج در عصر دوشنبه 17 دی ماه نشان داد که هر کیلوگرم مرغ در این مراکز با نرخ 125 هزار و 900 ریال عرضه می شود در حالیکه قیمت اصناف سطح شهر هر کیلوگرم 119 هزار ریال نشان می داد.
این دوگانگی قیمت نشان می دهد که اصناف و بازاریان در فضای نوسان شاید بهتر از مراکز رسمی مانند روزبازارهای شهرداری کرج مشتری مداری می کنند و در تامین مایحتاج عمومی همراهی و همگامی بهتری با مردم دارند.
در این حال به گفته برخی شهروندان، سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری کرج نتوانسته در این ماه ها که بازار دچار نوسان قیمت شده به خوبی ایفای نقش کند و این امر سبب خلوت شدن بازارچه های شهرداری از جمله بازار حسن آباد کرج از مشتریان شده است.
از دیگر سو قیمت برخی اقلام دیگر مانند گوجه فرنگی در روزبازارهای شهرداری که اجازه تفکیک میوه سالم از ناسالم به مشتریان نمی دهند به مراتب بالاتر از بازار بوده به طوریکه عصر دوشنبه 16 دی ماه هر کیلوگرم گوجه فرنگی 32 هزار و 900 ریال در بازار حسن آباد عرضه شد در حالیکه قیمت این محصول آن هم به صورت تفکیک شده و باب میل مشتری در بازار اوج کرج هرکیلوگرم حدود 30 هزار ریال بود.
** قیمت مرغ در روزبازارهای شهرداری کارشناسی شده است
مسعود فیروزگاه مسئول نرخ گذاری سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری کرج گفت: قیمت مرغ در روز بازارهای شهرداری کارشناسی شده است.
وی ادامه داد: مرغ زنده از استان هایی مانند قزوین، زنجان و شمال کشور تهیه می شود و به کشتارگاه های استان البرز انتقال می یابد.
فیروزگاه درخصوص چگونگی محاسبه قیمت مرغ گفت: علاوه بر قیمت خرید مرغ ، هزینه حمل و نقل و کشتارگاه مرغ به قیمت آن اضافه می شود .
وی ادامه داد: همچنین سه درصد سود برای برای عمده فروش و 10 درصد سود برای خرده فروش محاسبه می شود که در نهایت قیمت براساس هزینه ها تعیین و مرغ در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد.
فیروزگاه به جدید ترین قیمت مرغ در روزبازارهای شهرداری کرج اشاره کرد و گفت: دیروز سه شنبه هر کیلوگرم 119 هزار و 900 ریال تعیین شده و از امروز چهارشنبه قیمت مرغ به 105 هزار ریال کاهش می یابد.
فیروزگاه در پاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا که برخی اصناف قیمت عرضه مرغ را نسبت به بازار روز ها کاهش داده اند، گفت: برخی مغازه داران با هدف رقابت با بازار روزهای سازمان میادین قیمت مرغ را کاهش می دهند و در این میان باید به سلامت برخی از این فرآورده ها شک کرد!
این مسئول خاطرنشان کرد: فلسفه وجودی بازار روزها عرضه محصولات غذایی و کشاورزی سالم و با قیمت مصوب و ارائه خدمات مناسب تر به شهروندان است.
** مرغ با نرخ تعادلی در البرز توزیع می شود
رئیس پشتیبانی امور دام استان البرز گفت که از صبح چهارشنبه مرغ تازه با قیمت هر کیلوگرم 105 هزار ریال در میادین میوه و تره بار استان توزیع می شود.
کیوان حاجیان افزود: در توافق نامه چهار جانبه ای که شرکت پشتیبانی امور دام استان با تولیدکنندگان مرغ، جهاد کشاورزی و سازمان میادین میوه و تره بار البرز داشته، مقرر شد که مرغ تازه با قیمت مصوب در این بازارها توزیع شود.
وی اظهار داشت: بر اساس نیاز میادین این محصول تامین می شود که در مرحله نخست میادین میوه و تره بار توزیع خواهد شد.
حاجیان افزود: البته عرضه این ماده پروتئینی به زودی در فروشگاه های شاخص استان نیز انجام می شود.
وی اظهار امیدواری کرد که با توزیع مرغ تازه با قیمت مصوب شاهد پایین آمدن قیمت این ماده پروتئینی باشیم .
رئیس پشتیبانی امور دام استان البرز اضافه کرد که توزیع مرغ منجمد به قیمت هر کیلوگرم 89 هزار ریال در میادین میوه و تره بار و فروشگاه های شاخص همچنان ادامه دارد.
** روزبازارها براساس قیمت مصوب مرغ عرضه می کنند
مجید ملکی مدیر روابط عمومی سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری کرج با اشاره به نرخ گذاری میوه و تره بار در روزبازارها، گفت: سه شنبه هر هفته نمایندگانی از فرمانداری کرج، صنعت معدن و تجارت، اداره کل تعزیرات حکومتی ، سازمان جهاد کشاورزی استان البرز و نماینده غرفه داران طی نشستی نرخ ها را تعیین و به روزبازارها ابلاغ می کنند.
وی افزود: نرخ های مصوب اغلب به تبعیت از کلانشهرهایی مانند تهران و اصفهان تعیین می شود.
با این حال انتظار مردم از دستگاه های متولی آن است که در زمان نوسان قیمت ها به تعادل بخشی بازار کمک کنند و در کاهش بحران و چالش ها پیشگام شوند.
سبقت گرفتن فروشندگان منصف از متولیان امر توزیع و تعادل بازار اگرچه حرکتی ارزشمند برای بازاریان است اما در نگاه عامه نشانه بی اطلاعی متولیان از وضعیت بازار تلقی می شود.
از سوی دیگر با اینکه عمده تامین کنندگان مرغ بازارهای شهرداری و سطح شهرهای استان البرز به طور عمومی واحدهای مرغداری استان البرز هستند اما دوگانگی قیمت ها بیانگر آن است که روز بازارها سود بیشتری نصیب خود می کنند.
روی دیگر سکه آن است که روزبازارها به صورت مستقیم مرغ و سایر اقلام مورد نیاز مردم را تامین می کنند و باید میزان سود آنها به مراتب کمتر از بازار باشد.
شهرداری کرج 23 روز بازار دارد.
7410/6993
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها تعزیرات سازمان جهاد کشاورزی استان فلسفه میادین میوه و تره میوه و تره بار جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۹۹۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت پنج میلیارد ریالی برای مرغ فروش مشهدی

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، رئیس تعزیرات حکومتی شهرستان مشهد گفت: پرونده واحد صنفی عرضه کننده مرغ گوشتی به اتهام گران فروشی به ارزش ۵۲۵ ریال در شعبه چهارم بدوی تعزیرات حکومتی مرکز استان رسیدگی شد.

عالمی نژاد افزود: شعبه باتوجه به مدارک و مستندات در پرونده، اتهام گران فروشی را محرز دانست و متهم را به پرداخت مبلغ پنج میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

وی ادامه داد: بازرسان اتاق اصناف در بازرسی از بازار گوشت مشهد پرونده گران فروشی یک واحد صنفی عرضه کننده مرغ گوشتی را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی مشهد ارسال کرده بودند.

دیگر خبرها

  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!
  • اعلام قیمت انواع خودرو / عرضه همچنان ضعیف است
  • نگاهی به قیمت هونگچی H۵ در بازار آزاد؛ یکی از گران‌ترین چینی‌های بازار + جدول
  • محکومیت پنج میلیارد ریالی برای مرغ فروش مشهدی
  • راهکارهای رئیس کمیسیون اقتصادی برای تعدیل قیمت خودرو؛از واردات تا کاهش قیمت بهای تمام شده
  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۱۲ اردیبهشت ماه
  • قیمت آپارتمان در محدوده «تهران قدیم»
  • کمبودی در عرضه چای نداریم
  • توزیع 1.5 تن گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در بهشهر