Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- مدیرکل پیشگیری و نظارت بر قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی گفت: تشکیل پرونده های مهم و ملی قاچاق کالا و ارز در 9 ماهه نخست امسال، 32 درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش یافته در حالی که پرونده های قاچاق در سطح خرد کاهش داشته است.

عبدالمجید اجتهادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا اظهار داشت: رشد پرونده های واردشده مهم و ملی به تعزیرات نشانگر این است که مبارزه با قاچاق کالا و ارز هم جهت با اهداف تعیین شده به سمت برخورد با سرشاخه ها و دانه درشت ها اجرا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: تلاش های نهادها، دستگاه های کاشف و ضابطان در راستای اهداف تعیین شده حوزه مقابله با قاچاق کالا و ارز گسترش یافته است اما امسال به دلیل نوسانات شدید ارز با پدیده قاچاق معکوس مواجه هستیم.
اجتهادی افزود: بسیاری از کالاهای تولید داخل یا کالاهای خارجی که از مبادی قانونی وارد کشور ما شده اند به ویژه کالاهایی که دولت برای آنها یارانه در نظر می گیرد مانند دارو و سوخت، به کشورهای همسایه قاچاق می شوند و سازمان تعزیرات عمده فعالیت خود را در زمینه مقابله با خروج کالا گذاشته شده است تا مایحتاج مردم با مشکل مواجه نشود.
مدیرکل پیشگیری و نظارت بر قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی اضافه کرد: با توجه به اصلاحی که دولت در دستورالعمل تبصره 4 ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق داشته و تعریفی که از کالای موضوع قاچاق ارائه داده است، زمینه برخورد با هرگونه اقدامی که منجر به خروج کالا در استان های مرکزی شود نیز فراهم شده است.
اجتمام*3229*1834

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي قاچاق كالا و ارز تعزيرات پرونده ملي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۰۰۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت ۶ میلیاردی قاچاقچی کالا دراصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رئیس شعبه هشتم بدوی شهرستان اصفهان گفت: پرونده حمل کالای قاچاق جاسازی شده در یک دستگاه کانتینر به ارزش ۲ میلیارد و ۹۷۰ میلیون ریال در شعبه هشتم بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز شهرستان اصفهان رسیدگی شد.
سید عبد الرحیم قاسمی افزود: شعبه پس از بررسی پرونده علاوه بر ضبط کالای قاچاق متهم را به پرداخت پنج میلیارد و ۹۴۱ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

دیگر خبرها

  • مجازات قاچاقچی لوازم خانگی در مهاباد
  • محکومیت قاچاقچی پوشاک در ماکو
  • افزایش ۶۸ درصدی کشف کالای قاچاق در سال ۱۴۰۲
  • افزایش ۶۸ درصدی کشف کالای قاچاق در سال ۱۴۰۲ / رشد ۴۸ درصدی برخورد با خودروهای شوتی
  • قاچاقچی کالا در همدان نقره داغ شد
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های تعزیراتی در حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز
  • محکومیت ۶ میلیاردی قاچاقچی کالا دراصفهان
  • قاچاقچی سیگار در اردبیل جریمه شد
  • تعزیر قاچاقچی البسه در نهبندان
  • جریمه قاچاقچی سیگار در اردبیل