Web Analytics Made Easy - Statcounter

مختار نیک مقام، مدیر آموزش و پرورش باغملک در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بیان داشت: کسب مهارت دانش آموزان در زمینه بهداشت بلوغ در مدارس شبانه روزی یکی از مهم ترین برنامه های ارتقای سلامت در آموزش و پرورش است.

وی افزود: به منظور برخورد مناسب با مسائل بلوغ بویژه تغییرات جسمی و روحی و اخلاقی که دانش آموزان در دوره نوجوانی با آن مواجه می شوند و همچنین فراهم آوردن زمینه های مناسب جهت تربیت دانش آموزان برنامه ارتقای سلامت در دبیرستان پسرانه شبانه روزی امام خمینی(ره) به اجرا در خواهد آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیک مقام عنوان کرد: در کل کشور ۱۵۰ آموزشگاه، در خوزستان ۲۲ مدرسه و در باغملک دانش آموزان در تنها دبیرستان شبانه روزی تحت پوشش این طرح که از دی ماه تا اردیبهشت سال آینده به طول خواهد انجامید قرار می گیرند.

مدیر آموزش و پرورش باغملک گفت: برنامه ریزی و هماهنگی در خصوص آموزش حضوری بیش از ۱۲۰ دانش آموز شبانه روزی طی ۱۲ جلسه فوق برنامه ازجمله مسابقات فرهنگی و برگزاری جشنواره های آموزشی، اردو، بازدید و همایش های علمی انجام شده است و نظارت بر اجرای طرح، بر عهده دفتر امور سلامت و تندرستی آموزش متوسطه نظری خواهد بود.

بازدید مسئولان بهبهان از مدارس این شهرستان

یحیی قدری، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش بهبهان به همراه کاظمی مسئول سنجش و ارزشیابی، از حوزه‌های برگزاری امتحانات داخلی دی ماه در مدارس شایستگان، شاهد جواهر بهبهانی، شاهد باقرالعلوم (ع)، بخردیان، ۱۲ فروردین منصوریه و امام حسن (ع) تشان بازدید کردند.

در این بازدید روند برگزاری امتحانات داخلی دی ماه ۹۷ در مدارس از نزدیک بررسی شد وبازدیدکنندگان رضایت خود را از اجرای مقرارت و شرایط مطلوب برگزاری آزمون‌ها اعلام کردند.

معاون آموزش متوسطه ضمن تشکر از مدیران و عوامل برگزاری امتحانات داخلی دی ماه ۹۷ در این مدارس، برقراری فضای آرام در جلسه امتحان را مهم دانست.

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش بهبهان به همراه کارشناسان ستادی از فضای فیزیکی و تجهیزات دبیرستان دخترانه شاهد هدی بازدید به عمل آورند.

صاحب نژاد حسینی معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت، میترا وفایی کارشناس تکنولوژی و گروه‌های آموزشی و سارا ادیبی مهر کارشناس آموزش متوسطه دوره اول آموزش و پرورش بهبهان، از دبیرستان دخترانه دوره اول شاهد هدی بازدید کردند.

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت و همراهان در این بازدید فضای فیزیکی، امکانات و تجهیزات بخش‌هایی از آموزشگاه شامل کتابخانه، آزمایشگاه، نمازخانه و سالن اجتماعات را مشاهده کرده و مورد بررسی قرار دادند و توضیحات لازم در خصوص تغییرات فضا و تجهیزات آزمایشگاهی، به مدیر دبیرستان ارائه شد.

در این بازدید فضای فیزیکی غیرقابل استفاده مشترک بین دبستان دخترانه شاهد حریت و دبیرستان دخترانه شاهد هدی از نزدیک بررسی شد تا در جهت تغییرات و ایجاد مکان قابل استفاده آموزشی برای هر ۲ آموزشگاه تصمیماتی اتخاذ شود.

نژاد حسینی در پایان بازدید از زحمات مدیریت، معاونین، دبیران و عوامل دبیرستان شاهد هدی در جهت برقراری نظم و انجام شایسته فعالیت‌های آموزشی، پرورشی و پشتیبانی آموزشگاه تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/م

توجه به مدارس شبانه روزی در خوزستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش اخبار دانش آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۰۰۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ چمن ورزشی ویژه دانش آموزان در زنجان افتتاح شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی فضاهای روباز و سالنی گفت: ۲۰ زمین چمن افتتاح شده و چهار سالن ورزشی در آستانه بهره‌برداری است.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، علی اسماعیلی، امروز_ دوشنبه هفدهم اردیبهشت- در آئین گرامیداشت مقام معلم اظهار کرد: ارتقای مناطق آموزش و پرورش استان زنجان در رتبه‌بندی کشوری از جمله دستاوردهای مهم است، به طوری که یکی از مناطق استان ۲۷۰ پله جابه‌جایی داشت.

وی افزود: در خروجی امتحانات نهایی در سال گذشته رتبه ۱۱ کشوری را کسب کردیم که سال‌های قبل در جایگاه ۲۰ تا ۲۱ قرار داشت که این امر نشان از ارتقای سطح آموزش در استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه توسعه و گسترش رشته‌های فنی و مهارتی از برنامه پیش‌بینی شده وزارت متبوع بیشتر است، افزود: در سال گذشته شاهد رشد ساخت‌وساز مدارس بودیم و بر این اساس اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ۲۱۷ کلاس را تحویل آموزش و پرورش داد.

وی ارتقای برنامه‌های فرهنگی و تربیتی را از دیگر اقدامات آموزش و پرورش برشمرد و گفت: در شرایط تربیتی به وجود آمده، اردوگاه‌ها و توسعه فضاهای تربیتی مورد توجه قرار گرفته است و باعث شده فضای حاکم در مدارس متفاوت شود.

اسماعیلی با بیان اینکه کسب رتبه‌های علمی، فرهنگی، قرآنی و المپیاد جهش مناسبی داشته است، اضافه کرد: یک دانش‌آموز در شهرستان خدابنده از مدارس عادی راهی مسابقات المپیاد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در مورد توسعه فضاهای ورزشی عنوان کرد: ۵۰ درصد فضاهای روباز و سالنی افزایش پیدا کرده و ۲۰ زمین چمن افتتاح شده و چهار سالن ورزشی در آستانه بهره‌برداری است.

وی با تأکید بر اینکه توجه به سلامت دانش‌آموزان در همه ابعاد مورد توجه آموزش و پرورش است، یادآور شد: توزیع شیر بعد از ۱۰ سال وقفه پیگیری شد و زنجان جزو نخستین استان‌هایی بود که با تأمین اعتبار قرارداد لازم را منعقد کرد.

اسماعیلی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بیان کرد: این سند منشأ بروز و ظهور تحول علمی و فرهنگی در مدارس است و برای اجرایی‌سازی آن همگام با سیاست‌های وزارت متبوع تلاش خود را به‌کار می‌گیریم.

کد خبر 751131

دیگر خبرها

  • باید از دالان کنکور به اشتغال دست پیدا کنیم
  • خبر مهم آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان و معلمان
  • هدف‌گذاری برای ارتقای سیستم آموزشی/ معلمان درصدر حل مسائل هستند
  • مدارس در اختیار گروه‌های مردمی قرار می‌گیرند
  • همایش تجلیل از معلمان نمونه در گناوه برگزار شد
  • محدوده ثبت نام در هر مدرسه به صورت شعاعی خواهد بود
  • ۲۰ چمن ورزشی ویژه دانش آموزان در زنجان افتتاح شد
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس 
  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد
  • کمبود ۷۰ هزار نیروی پرورشی و مشاور در مدارس