Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه،  بانک جهانی روز سه‌شنبه هشدار داد تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین دو قدرت نخست اقتصادی جهان، تاکنون آسیب‌های جانبی به رشد اقتصادی جهان وارد کرده است و این تهدید وجود دارد که خسارت‌های بیشتری نیز وارد کند.

 بر اساس پیش‌بینی‌هایی که این نهاد بین‌المللی هر شش ماه یکبار انجام می‌دهد، رشد اقتصادی جهان امسال (۲۰۱۹) دو ممیز نه دهم درصد کند خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رقم نشان می‌دهد رشد اقتصادی جهان در مقایسه با پیش بینی‌های ماه ژوئن ۲۰۱۸ یک دهم کاهش یافته است.  در سال ۲۰۲۰ نیز رشد اقتصادی جهان دو ممیز هشت دهم درصد کند خواهد شد. ­

رشد اقتصادی آمریکا که تحت تأثیر تنش‌های تجاری قرار دارد، در سال ۲۰۱۹ به دو ممیز پنج دهم درصد خواهد رسید. این رقم در مقایسه با پیش‌بینی‌های شش ماه گذشته (ژوئن ۲۰۱۸) , یک دهم کاهش یافته است.

رشد اقتصادی آمریکا در سال ۲۰۲۰ نیز به یک ممیز هفت دهم درصد خواهد رسید که باز هم در مقایسه با پیش‌بینی‌های شش ماه گذشته سه دهم کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۰۰۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشگاهیان قائمشهر از قیام جهانی دانشجویان

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با بیداری و قیام سراسری دانشجویان جهان علیه جنایت اسرائیل غاصب در کشتار مسلمانان مظلوم غزه، اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های قائم شهر بعدازظهر شنبه به حمایت از دانشجویان آزاده جهان در آمریکا و اروپا برخاستند.

دانشجویان و اساتید دانشگاه دخترانه حضرت فاطمه (س) فرهنگیان قائم شهر، با اجتماع در محوطه این دانشگاه، اقدام وحشیانه دولت‌ها و نیروهای امنیتی آمریکا و اروپا ضد قیام انسان دوستانه دانشجویان جهان در حمایت از مظلومان غزه را محکوم کردند.

دانشجویان در این مراسم ضمت قدرشناسی از اقدامات پشیمان کننده حملات پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی به اسرائیل و محکومیت حمایت‌های ضد بشری آمریکا و انگلیس و دیگر کشورهای استکباری از اسرائیل کودک کش را از اهداف برپایی اجتماع بیان و حمایت قاطع خود را از قیام جهانی دانشجویان علیه جنایات استکبار جهانی و صهیونیسم بین المللی اعلام کردند.

همچنین اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم شهر، جنایت اسرائیل غاصب در غزه و سرکوبی دانشجویان آزادیخواه جهان در آمریکا و اروپا توسط دولت‌ها و نیروهای امنیتی غربی را در محیط دانشگاه‌ها، به شدت محکوم کردند.

کد خبر 6090154

دیگر خبرها

  • عرضه جهانیِ تولید ایرانی علیه تحریم‌ها
  • خلیج‌ فارس امن‌ترین نقطه دریایی جهان است | اسکورت کشتی‌های تجاری ایران در آب‌های فرامرزی
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • نظم جایگزین چین و آن چه آمریکا باید از آن بیاموزد
  • فرزین برای ارائه گزارش عملکرد منابع و مصارف نظام بانکی در سال ۱۴۰۲ به کمیسیون اقتصادی می رود
  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا
  • قرن بیست و یکم قرن گردشگری
  • حمایت دانشگاهیان قائمشهر از قیام جهانی دانشجویان
  • کدام منطقه جهان بیشترین تاثیر تغییرات آب‌وهوایی را تجربه کرد؟