Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک حقوقدان تنگستانی گفت: قبل از پشیمانی و افتادن در چاه عمیق فضای مجازی شورای عالی فضای مجازی اقدام به حرکتی انقلابی نماید، فضای مجازی که در آن فروش بی واسطه اسلحه یافتن بی دردسر فیلم های پورن، تغییر پر حجم و گسترده سبک زندگی نشان از وضعیت جرایم اینستاگرامی به شکل اسفباری در حال رشد است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس، حامد جعفری حقوقدان تنگستانی با اشاره به جرائم فضای مجاز در گفتگو با خبرنگار سپاس گفت: یکی از مهم‌ترین جرائم این روزهای عصر الکترونیک است که همه آنهایی که از این تکنولوژی استفاده می کنند کم و بیش دچار مواردی می شوند و خواهند شد که در نوع خود جرم و تخلف محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: باید یک تحلیل کلی و جامع صورت بگیرد که چرا فضای مجازی در کشور رها شده و کسی پیگیر آسیب‌های آن در سطح جامعه نیست.

جعفری ادامه داد: در چند روز اخیر اتفاق تلخ در اینستاگرام برای دختری جوان و ۱۵ ساله در سیرجان روی داد که پسر ۲۱ ساله از طریق پخش مستقیم( لایو)با چنان وقاحت و جسارتی که انگار جامعه بدون قانون می باشد اقدام به ضرب و جرح دختر ۱۵ ساله می نماید که سن این افراد نشان می‌دهد که فضای مجازی بدون هیچ کنترلی رها شده و دیگر فقیر و مرفه را نمی شناسد در این ماجرا سن دختر ۱۵ سال، ضارب۲۰ساله و فیلمبردار ۲۱ ساله و جالب تر اینجاست که این دو پسر هر دو دانشجو هستند و از سطح رفاه کامل اقتصادی برخوردار هستند باید به این سوال پاسخ داده شود که چه کسی مسئول قربانی شدن خانواده‌ها و جوانان و نوجوانان این مملکت به خاطر رها شدگی و عدم کنترل و نظارت بر فضای مجازی می باشد.

این حقوقدان خاطر نشان کرد: آیا اعضای شورای عالی فضای مجازی تا زمانی که اتفاقی تلخ برای بستگان خود نیافتاده است باید دست به روی دست بگذارند و تا کی باید گذاشت مشتی سیاسیون لیبرال که تعهدی نسبت به نظام و مردم ندارند در این روز ها تلگرام و اینستاگرام را به چشم ابزاری برای مهندسی افکار عمومی و سبد رأی پیروزی در انتخابات ها در دست بگیرند.

وی تصریح کرد: قبل از پشیمانی و افتادن در چاه عمیق فضای مجازی شورای عالی فضای مجازی اقدام به حرکتی انقلابی نماید، چرا فضای مجازی بدون مرزبان رها شده؟ فضای مجازی که در آن فروش بی واسطه اسلحه یافتن بی دردسر فیلم های پورن، تغییر پر حجم و گسترده سبک زندگی نشان از وضعیت جرایم اینستاگرامی به شکل اسفباری در حال رشد است.

حامد جعفری گفت: چرا مردم ما را از استفاده از نرم افزار های ساخته شده توسط جوانان ایرانی می ترسانند و این نرم افزارها را وسیله جاسوسی از مردم ایران توسط برخی نهادها معرفی می‌کنند؟ چون کسانی در این کار دست دارند که استفاده از نرم افزارهای ایرانی مانعی برای به قدرت رسیدن شان شده و نمی توانند افکار پلید و نفوذی خود را به راحتی به مردم القا کنند.

جعفری حقوقدان تنگستانی افزود: آمار جالبی نشان می دهد که ایران رتبه هشتم در دنیا از لحاظ استفاده از اینستاگرام را دارا می باشد و حدود ۲۴ میلیون نفر کاربر دارد.

این حقوقدان تنگستانی در پایان خاطر نشان کرد: به تازگی معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی گفت نتوانستیم به صورت هوشمند اینستاگرام را هدایت و کنترل کنیم زیرا اینستاگرام دیتابیس و بستر مبادلات خود را رمز گذاری کرده ولی دستور فضای مجازی برای مهار آن به قوت خود باقی است.

 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۰۰۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وظیفه دستگاه اجرایی برای تامین امنیت غذایی مردم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از  وبدا، محمد اسماعیل مطلق رئیس دبیر خانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در نشست کارگروه تخصصی امنیت غذا و تغذیه با موضوع اجرایی شدن رهنمودهای رئیس جمهور در هجدهمین جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی گفت:  به دستور رئیس جمهوری در جلسه هجدهم شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، همه ی دستگاه های اجرایی موظفند برای تامین امنیت غذایی و دسترسی مردم به غذای سالم در مدت 2 ماه برنامه عملیاتی سال جاری ذیل سند ملی امنیت غذایی تهیه و در جلسه آتی شورای عالی ارائه کنند.

محمد اسماعیل مطلق گفت: امنیت غذایی و غذای سالم در اولویت برنامه های دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در سال جاری قرار دارد.

دیگر خبرها

  • جنین‌هایی که از شکم‌ مادرشان در اینستاگرام کار می‌کنند
  • نشست هیات عالی شورای وحدت برگزار شد
  • تشکیل ۳ پرونده قضایی در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی
  • حکم محمود مهرابی قابل فرجام‌خواهی در دیوان عالی کشور است
  • تشکیل ۱۳ پرونده قضایی برای مروجین اکاذیب در فضای مجازی کرمان
  • بازار مکاره سلامت در شبکه‌های اجتماعی/ عدم بازدارندگی قوانین
  • آمار پلیس فتا از جرایم غیراخلاقی در اینستاگرام
  • وظیفه دستگاه اجرایی برای تامین امنیت غذایی مردم
  • آلفایی‌ها هنوز به دنیا نیامده، پیج اینستاگرام دارند
  • عضو مجلس خبرگان: دشمن از فضای مجازی به عنوان قتلگاه جوانان استفاده می‌کند