Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مصیب امیری اداره رئیس کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: در راستای ضرورت صیانت و نگهداری از آثار تاریخی و در ادامه ثبت آثار منقول استان، تدوین پرونده ۹ اثرمنقول شامل ۳ قرآن تاریخی که ارزنده‌ترین آن «قرآن هفده من» به خط ابراهیم سلطان در سال ۸۳۴ هجری قمری و از وزین‌ترین قرآن‌های موجود جهان، که تا سال ۱۳۱۵ در بالای دروازه قرآن شیراز قرار داشته و پس از آن به دلایل مرمتی و حفاظتی به موزه پارس شیراز انتقال یافته است و همچنین نقوش برجسته کاخ والرین، درپوش استودان برزین با کتیبه پهلوی، سنگ قبر آذرشب (نیروگاه) با کتیبه پهلوی، سنگ قبر پناه با کتیبه پهلوی، پیکره گاو- مرد بیشاپور و سنگ قبر نیکداد- برزیدک با کتیبه پهلوی از موزه مجموعه جهانی بیشاپور نهایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول تصریح کرد: ثبت آثار منقول در فهرست آثار ملی نقش مهمی در افزایش حفاظت فیزیکی و فنی آن‌ها خواهد داشت و یکی از رویکرد‌های مهم این اداره کل است.

وی اضافه کرد: تاکنون ۳۳ اثر منقول فارس در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است که همه آن‌ها اشیای هخامنشی متعلق به موزه مجموعه جهانی تخت جمشید بوده است.

انتهای پیام/ب

توضیحات مدیرکل میراث فرهنگی فارس از  تدوین پرونده ۹ اثر منقول فارس برای ثبت در فهرست آثار ملی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی جاذبه گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۰۱۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اماکن تاریخی فارس در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) تعطیل است

محمد ثابت اقلیدی گفت: به مناسبت فرارسیدن شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) اماکن تاریخی_ فرهنگی تحت پوشش این اداره کل در روز شنبه، ۱۵ اردیبهشت‌ماه تعطیل خواهد بود.

او افزود: روز ۱۵ اردیبهشت، مجموعه‌های تاریخی- فرهنگی حافظ، سعدی، ارگ کریم‌خانی، موزه سنگ‌های تاریخی هفت‌تنان، موزه پارس، موزه گرمابه وکیل در شیراز تعطیل است.

ثابت اقلیدی ادامه داد: همچنین میراث‌های جهانی تخت جمشید و موزه تخت جمشید، پاسارگاد، بیشاپور، تنگ چوگان، موزه بیشاپور، کاخ اردشیر فیروزآباد، کاخ ساسان سروستان، مجموعه‌های باستانی نقش رستم و نقش رجب و موزه مردم‌شناسی کازرون، نیز پذیرای گردشگران و بازدیدکنندگان نخواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • تعطیلی تمام موزه‌ها و اماکن تاریخی استان کرمانشاه
  • گشایش نمایشگاه موزه عبرت در شیروان
  • موزه آستان قدس رضوی نفائسی مرتبط با امام صادق(ع) در خود دارد /به جامانده از صادق آل محمد(ع)
  • تعطیلی اماکن تاریخی در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • اماکن تاریخی فارس در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) تعطیل است
  • اماکن تاریخی فارس در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) تعطیل است
  • فهرست وفاق برای دور دوم مجلس شورای اسلامی در تهران مشخص شد
  • فهرست شورای وحدت هنوز نهایی نشده است
  • آثار شهید مطهری عقل را تسلیم و دل را راضی می‌کند
  • با عشق به ایران در ارمنستان (+عکس)