Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، ضمن تشریح جزئیات بودجه وزارت بهداشت، گفت: ۴۹۰۰ میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه‌ها برای اجرای طرح تحول سلامت تامین می‌شود. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، حیدرعلی عابدی، در تشریح دستور کار روز گذشته کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، اظهارداشت: دستور کار کمیسیون پیرامون وضعیت بودجه سال ۹۸ وزارت بهداشت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: بودجه هزینه‌های عمومی وزارت بهداشت ۲۹ هزارو ۸۰۰ میلیارد تومان پیش بیینی شده است که ۱۶ هزار میلیارد تومان برای دانشگاه‌های بهداشت و درمان، ۵۵۰۰ میلیارد تومان برای دانشگاه‌های علوم پزشکی، همچنین ردیف بهداشت و درمان حدود ۵ هزار میلیارد تومان، یک درصد ارزش افزوده حدود ۲۳۰۰ میلیارد تومان و ردیف‌های متفرقه نیز ۵۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

عابدی ادامه داد: درآمد اختصاصی وزارت بهداشت هم شامل تشخیص و درمان می‌شود که قسمت اعظم آن را باید بیمه تامین اجتماعی یا بیمه سلامت پرداخت کنند. از این رو بودجه اختصاصی وزارت بهداشت ۴۰ هزار میلیارد تومان است و برای بخش‌های مختلفی، چون آموزش و پژوهش، بهداشت و درمان در نظر گرفته شده است. همچنین ۴۹۰۰ میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه‌ها برای اجرای طرح تحول سلامت تامین می‌شود.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، خاطر نشان کرد: بودجه تملک و دارایی وزارت بهداشت نیز یک درصد ارزش افزوده حدود ۴ هزار میلیارد تومان دیده شده و بقیه موارد نیز حدود هزار میلیارد تومان است. مجموع درآمد‌های تملک و دارایی وزارت بهداشت ۵هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که صرف ساخت مراکز بهداشتی و درمانی، بیمارستان‌ها و سایر مراکزی که خدمات بهداشتی درمانی ارائه می‌کنند، خواهد شد.

وی افزود: نکته قابل توجه در این بخش از بودجه این است که شاید در وزارت‌خانه‌های دیگر این بخش تملک و دارایی تخصیص پیدا نکند، اما در وزارت بهداشت حتما محقق خواهد شد. این موارد شمای کلی بودجه وزارت بهداشت بود که در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مورد بررسی قرار گرفت.

عابدی گفت: متاسفانه وقت کافی برای بررسی پیشنهادات بودجه ۹۸ وزارت بهداشت وجود نداشت، به همین دلیل در جلسه آتی کمیسیون مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: طرح تحول سلامت بهداشت و مجلس درآمد سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۰۲۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران در سایه تهدید بحران سالخوردگی

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حکمی، حسین فرشیدی، معاون بهداشت وزارت بهداشت را به عنوان رییس ستاد برگزاری هفته ملی جمعیت در سال 1403" منصوب کرد.در این حکم آمده است؛

جناب آقای دکتر حسین فرشیدی
معاون محترم بهداشت وزارت بهداشت

با توجه به اینکه کشور عزیزمان در تهدید بحران سالخوردگی جمعیت قرار دارد و در راستای تأکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر افزایش نسل، جوانی جمعیت و حمایت از خانواده به عنوان یکی از اصلی ترین اولویت های مسئولان کشور و نیز نقش بی بدیل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این زمینه و در آستانه برگزاری دومین رویداد جایزه ملی جمعیت، به موجب این ابلاغ، به سمت «رییس ستاد برگزاری هفته ملی جمعیت در سال 1403» در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منصوب می شوید.

ضروری است با برنامه ریزی مناسب و منسجم و همچنین جلب مشارکت همه نهادهای ذیربط و مردمی در امر جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، شاهد برگزاری هر چه با شکوه تر این هفته، برای آگاهی‌ بخشی به عموم اقشار مردم، به ویژه دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی سراسر کشور باشیم.

توفیق جنابعالی را از درگاه خداوند متعال مسئلت می نمایم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پروژه‌های سلامت محور گیلان در انتظار اعتبار ۱۰۲۵ میلیارد تومانی
  • ۱۵ هزار تخت بیمارستانی جدید تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود
  • ایران در سایه تهدید بحران سالخوردگی
  • قرارداد ۲.۷میلیارد دلاری با پتروشیمی‌ها برای تولید بنزین
  • کمبود ۹۰۰۰ ماما در کشور
  • این گروه از کارکنان دولت فوق‌العاده خاص دریافت می‌کنند/ اعلام جزییات
  • خبر خوب رئیس سازمان برنامه و بودجه به کادر درمان کشور
  • بیمارستان رازی کوهدشت سال ۱۴۰۴ افتتاح می‌شود
  • اختصاص ۱۰ همت برای کادر درمان در بودجه ۱۴۰۳
  • تکمیل بیمارستان رازی کوهدشت تا پایان سال ۱۴۰۴