Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، تازه ترین کنسرت گروه بین المللی «تکسیم» از کشور ترکیه در حالی سه شنبه شب ۱۸ دی ماه در مرکز همایش های برج میلاد تهران برگزار شد که تعدادی از هنرمندان موسیقی کشورمان از جمله علیرضا قربانی، علی زندوکیلی، مهیار علیزاده، پدرام درخشانی، ابوالفضل صادقی نژاد، میثم مروستی، یاشار خسروی، امیر میلاد نیکزاد به تماشای این اجرای ویژه نشستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کنسرت که طی ۲ نوبت به همت موسسه «رنگین کمان هنر جوان» به تهیه کنندگی محمود شبیری و سپهر صاحبی در برج میلاد روی صحنه رفت با صدای باغلاما و قانون همراه با تصاویری از غروب آفتاب در ساحل شروع شد. بعد از دقایقی صدای ساز کلارینت هم به ترکیب سازی برنامه اضافه شد. این در حالی بود که آیتاچ دوغان با نواختن ساز قانون، شروع‌کننده قطعه دوم شد و بعد از چند دقیقه، اجرا ریتم تندی پیدا کرد.

سپس اسماعیل تونچ‌بیک نوازنده ساز باغلاما، خطاب به حاضران در سالن برج میلاد به زبان فارسی سلام کرد و بعد از آن به زبان انگلیسی گفت: می‌خواهم فارسی صحبت کنم اما نمی‌توانم. ولی بدانید بالاخره یک روزی صحبت می‌کنم. به هر صورت موسیقی زبان بین المللی است و ما امشب با زبان موسیقی با شما سخن خواهیم گفت.

این هنرمند سپس به زبان ترکی استانبولی به حاضران خوش‌آمد گفت که مخاطبان این اجرا نیز بارها به زبان ترکی جواب خوش‌آمدگویی‌شان را دادند.

مخاطبان این کنسرت، بارها در طول اجرا از گروه «تکسیم» خواستند قطعه «آه استانبول» را اجرا کنند که اسماعیل تونچ‌بیک از آنها خواست کمی صبر داشته باشند و سه بار با لبخند گفت: «صبر، صبر، صبر»

سرانجام این گروه، به درخواست حاضران قطعه «آه استانبول» را اجراکردند که تماشاگران با صدای کلارینت هوسنو شان‌اندریجی این نوازنده را بارها تشویق کردند. پس از این بخش اسماعیل تونچ‌بیک نوازنده باغلاما تک‌نواز قطعه بعدی شد.

باغلاما از جمله سازهایی است که ریشه واژگانی خود را از مردم منطقه آناتولی و آذربایجان گرفته است و در میان مردمان ترک، کرد و ترکمن‌های عراق رایج است. اجرای این قطعه با تصاویر هوایی از جاذبه‌های طبیعی که پشت نوازنده‌ها پخش می‌شد، همراه بود.

کد خبر 4508200 علیرضا سعیدی

منبع: مهر

کلیدواژه: برج میلاد موسیقی تلفیقی کنسرت موسیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۰۲۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت و اجرای کابوس‌هایتان را به «کابوس‌مند» بسپارید

به گزارش خبرنگار مهر، نمایش «کابوس‌مند» به کارگردانی حسین حیاتی از ۱۱ اردیبهشت ماه در عمارت ارغوان به صحنه می‌رود.

حسین حیاتی پیش از این و در تابستان سال گذشته نمایش «یه گوشه از دایره» را روی صحنه داشت که با استقبال همراه بود. وی نویسندگی و کارگردانی نمایش «کابوس‌مند» را به عهده دارد.

نمایش «کابوس‌مند» در مورد کسانی است که وظیفه ساخت و اجرای کابوس آدمیان را برعهده دارند ...

این نمایش تازه ترین اثر گروه فرهنگی هنری «پارادوکس» است.

بازیگران «کابوس‌مند» عبارتند از مهدی اشرافی، نوید محسنیان، حمید جانانه، کاوه اکبری، مهدی افراسته، سلاله ارغوان، بیتا طایی.

مهدی اشرافی تهیه کننده این نمایش است.

کد خبر 6087985 آروین موذن زاده

دیگر خبرها

  • افزایش آسیب‌های اجتماعی در دانش‌آموزان / چرا طرح نماد ناقص اجرا شد؟
  • پس از انتقادات فراوان: وی‌اِی‌آر در سوئد اجرا نمی‌شود!
  • اجرای آیین دو هزار ساله بیل‌گردانی
  • موسیقی لرستان در تالار وحدت طنین انداز می‌شود
  • اجرای دیالوگ ترانه علیدوستی به زبان کره ای توسط بازیگر زن «نون خ» | آرزوی سلامتی خانم بازیگر برای ترانه علیدوستی + ویدئو
  • آغاز پیش‌ فروش بلیت اجرا‌های «امشب به صرف بورش و خون»
  • طرح ملی مسکن در ۱۰۸ شهر استان در حال اجرا
  • ساخت و اجرای کابوس‌هایتان را به «کابوس‌مند» بسپارید
  • قطعه پنج باند دوم مسیر خاش به زاهدان در حال اجرا است
  • (ویدئو) اجرای دیالوگ ترانه علیدوستی به زبان کره‌ای توسط بازیگر زن «نون خ»