Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه فردوس با بیان این‌که متأسفانه در کشور ما فضای مجازی دارای لجام‌گسیختگی است گفت: در اولین قدم باید وزارت اطلاعات، وزارت کشور و وزارت فرهنگ‌و‌ارشاد ‌اسلامی با یکدیگر همدل و هماهنگ برای جلوگیری از ابتذال فرهنگی و برای نشر فرهنگ اسلامی برنامه‌ریزی کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا بابایی امام جمعه فردوس در گفت‌و‌گو با خاورستان، در خصوص اهمیت فضای مجازی گفت: فضای مجازی از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه فضای مجازی یک فرصت بسیار خوب برای انتقال فرهنگ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند "اگر مسئولیت رهبری را نداشتم، فضای مجازی را مدیریت می‌کردم"، عنوان کرد: متأسفانه دشمنان از این فضا حداکثر استفاده را می‌کنند‌.   امام جمعه فردوس خاطر‌نشان کرد: دولت وظیفه دارد سایت‌های مبتذل را شناسایی و حتی در مواردی مسدود کند.   بابایی افزود: اکنون در کشورهایی نظیر آمریکا دولت برخی سایت‌ها را مسدود می‌کند.   وی با بیان این‌که متأسفانه در کشور ما فضای مجازی دارای لجام‌گسیختگی است عنوان کرد: در اولین قدم باید وزارت اطلاعات، وزارت کشور و وزارت فرهنگ‌و‌ارشاد ‌اسلامی با یکدیگر همدل و هماهنگ برای جلوگیری از ابتذال فرهنگی و برای نشر فرهنگ اسلامی برنامه‌ریزی کنند.   امام جمعه فرودس گفت: مصاحبه‌ی وزیر کشور در خصوص اقرار به این‌که فضای مجازی خطرناک شده‌است، ایجاب می‌کند که همه وزارت‌خانه‌های مرتبط جلساتی بگیرند و در این خصوص تدبیر کنند.   بابایی تأکید کرد: فضای مجازی همانطور که یک فرصت خوب برای نشر خوبی‌هاست، یک آسیب برای تهاجم فرهنگی است.   وی افزود: باید یک کار جدی و عملیاتی جهت استفاده بهینه از فضای مجازی شود.   امام جمعه فردوس با اشاره به جرایم اینستاگرامی خاطرنشان کرد: تخلفاتی که در فضای مجازی می‌شود یک جرم مشهود است، بنابراین دولت و قوه قضائیه باید تدبیری برای این موضوعات بیندیشند.   بابایی با بیان این‌که خانواده‌ها باید هشدار‌ها را جدی بگیرند افزود: متأسفانه فضای مجازی توانسته است آسیب‌های جدی به بنیان خانواده وارد کند.   وی ادامه داد: انحراف در افکار جوان‌ها، جداکردن جوان‌ها از خانواده، طلاق و خیانت، همه برنامه‌هایی است که دشمن برای نابودی و جداکردن ملت از انقلاب و اسلام انجام می‌دهد.   امام جمعه فردوس با تأکید بر این‌که باید فرهنگ دینی تقویت شود خاطرنشان کرد: باید در آموزش خانواده، مشاوره، برنامه‌های ائمه‌جمعه و اساتید دانشگاه، فرهنگ دینی تقویت و سپس استفاده صحیح از فضای مجازی آموزش داده شود.   انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۰۳۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفاظت از داده‌های شخصی کاربران مهمترین عامل اعتماد به سکو‌های داخلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در واکنش به تصویب لایحه «حفاظت از داده‌های شخصی» که با حضور در ویراستی نوشت: «حفاظت از داده‌های شخصی کاربران در فضای مجازی از مهمترین عوامل اعتماد مردم به سکوهای داخلی و موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است.

از اعضای کمیسیون حقوقی که با حضور کامل در جلسات فشرده، سند را بررسی و تصویب نمودند متشکرم. این حرکت با فتوای محکم رهبرانقلاب آغاز و باهمت دولت و پیگیری مجلس به نتیجه خواهد رسید.»

             

گفتنی است روز گذشته وزرای دادگستری و ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاون حقوقی و برخی دیگر از معاونان رئیس جمهور و اعضای کمیسیون حقوقی و قضائی دولت و با مشارکت رئیس مرکز ملی فضای مجازی و همچنین با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی و برگزاری ٨ جلسه سه ساعته لایحه «حفاظت از داده‌های شخصی» به تصویب این کمیسیون رسید. این لایحه یکی اقدام‌های مهم برای حفاظت از حقوق مردم در فضای مجازی و افزایش اعتماد به سکوهای بومی است این لایحه بعد از تصویب در هیئت دولت برای تصویب نهایی به مجلس شورای اسلامی ارسال می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور ۲۴ تیم در نخستین رویداد فناورانه مدیریت شهری و فرهنگ شهروندی قم
  • آسیب‌شناسی راهکار تقویت فرآیند جبهه‌ سازی در عرصه فرهنگی است
  • صنعت چاپ در آینده نیازمند تغییر ریل است
  • تحقق عدالت فرهنگی با فروش هم‌زمان حضوری و مجازی در نمایشگاه کتاب
  • لزوم هوشیارسازی اجتماعی نسبت به آسیب‌های پیری جمعیت
  • تصویب اولویت‌های اساسی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی گیلان
  • پدر، مادر، ما متهمیم ...
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران مهمترین عامل اعتماد به سکو‌های داخلی
  • برنامه‌ریزی برای صادرات محصولات دانش‌بنیان
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است