Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@14:47:47 GMT

60 درصد آرامستان امامزادگان آستارا پر شده است

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۰۳۶۲۱

60 درصد آرامستان امامزادگان آستارا پر شده است

آستارا - ایرنا - رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آستارا از پر شدن 60 درصد فضای آرامستان امامزادگان این شهرستان به علت اشتیاق مردم بومی و غیر بومی به خاکسپاری متوفیان در آن خبر داد.

جمشید مهدوی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: آرامستان امامزادگان ابراهیم و قاسم (ع) 15 هزار متر مربع مساحت دارد و از حدود 6 سال قبل بنا بر نظر کمیته قبور اوقاف و امور خیریه، به ازای دفن اموات در آن هزینه دریافت می شود و قبل از آن نیز مبالغی در این راستا دریافت می شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: قبور آرامستان به نسبت نزدیکی به مزار مطهر امامزادگان، به چهار قطعه تقسیم می شود و بر اساس مصوبه کمیته قبور، به ازای هر مزار در قطعات آرامستان از سه میلیون تا 20 میلیون ریال دریافت می شود.
وی اظهار کرد: متوفیان بومی در اولویت خاکسپاری در آرامستان امامزادگان هستند و متوفیان بومی بی بضاعت، با تایید مسئولان به صورت رایگان دفن می شوند.
مهدوی ادامه داد: قطعه اول آرامستان در حال تکمیل است و پیش بینی می شود کل آرامستان ظرف 10 سال آینده تکمیل شود.
او گفت: درآمد آرامستان به تامین هزینه های آب، برق، نظافت، نگهداری غسالخانه و نگهبانی شبانه روزی آن هزینه می شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آستارا افزود: پیکر مطهر 34شهید در آرامستان امامزادگان به خاک سپرده شده است و پیکرهای پدران و مادران شهدا به صورت رایگان و جانبازان با 50 درصد تخفیف در آن دفن می شود.
مهدوی بیان کرد: اظهار ارادت مردم به امامزادگان فقط به ماه محرم و مناسبت های دیگر محدود نمی شود بلکه علاقه مسلمانان به دفن اموات در نزدیکی حرم، دلیل بر عمق باور آنها به اولیای الهی است و عاشقان اهل بیت (ع)، این اشتیاق را برای حیات و ممات خود حفظ می کنند.
امامزادگان ابراهیم و قاسم (ع) از فرزندان امام موسی کاظم (ع) هستند و در سال 253 هجری قمری در راه ترویج اسلام به شهادت رسیده اند و مرقد مطهر آنها در هفت کیلومتری جاده آستارا به تالش قرار دارد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
7124 /6030

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي آرامستان امامزادگان آستارا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۰۳۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از یک میلیارد ریال پارچه قاچاق در مرز آستارا

سرهنگ هادی قاسمی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در راستای اجرای طرح امنیت محله محور و در ادامه طرح تشدید کنترل نوار مرزی و جلوگیری از ورود و خروج کالای قاچاق، مرزداران این فرماندهی با اشرافیت اطلاعاتی و عملیاتی، از ورود مقادیر قابل توجهی کالای قاچاق از محور مواصلاتی به شهرستان با خبر شده، لذا دستگیری قاچاقچیان در دستور کار مرزبانان قرار گرفت.

فرمانده هنگ مرزی آستارا با بیان اینکه مأمورین هنگ مرزی آستارا در یک عملیات غافلگیرانه موفق شدند از یک دستگاه خودروی نیسان، مقدار ۱۷۵ طاقه پارچه قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال کشف و ضبط نمایند افزود: پس از تشکیل پرونده مقدماتی، متهم جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع ذیصلاح شد.

وی با اشاره به تلاش شبانه روزی مرزبانان هنگ آستارا در سخت‌ترین شرایط جوی و جغرافیایی برای حفظ و حراست مرزها گفت: نیروهای مرزبانی با هرگونه قانون شکنی و ناهنجاری به صورت جدی برخورد می‌نمایند.

کد خبر 6099396

دیگر خبرها

  • تا ۵۰ سال آینده مشکلی برای دفن در باغ رضوان نداریم/ ‏احیای قبور ۳۰ ساله
  • کشف بیش از یک میلیارد ریال پارچه قاچاق در مرز آستارا
  • پیشرفت کاری ۳۵ درصد مسکن ملی شهرستان ملایر
  • اجاره‌بهای غرفه‌های نمایشگاه یک پنجم هزینه‌ها هم نیست
  • هزینه ۳۵ درصد وجوه سیب‌زمینی انبار شده در اردبیل پرداخت شد
  • ۲۰ شرکت برتر تولید کننده تسلیحات نظامی در سال ۲۰۲۴؛ از Rheinmetall تا Leonardo
  • کاهش‌ شهریه برخی مدارس غیردولتی | امسال افزایش شهریه درصدی نیست بلکه... | هزینه فوق برنامه چند درصد شهریه است؟
  • کاهش سهم آموزش و پرورش از بودجه ۱۴۰۳ / ۶۳ درصد منابع دانشگاه فرهنگیان با کسر از حقوق دانشجومعلمان تأمین می‌‎شود
  • ایرنا : دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد