Web Analytics Made Easy - Statcounter

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در سخنرانی خود از کاخ سفید بر دموکرات‌ها برای درخواست بودجه 5.7 میلیارد دلاری برای ساخت دیوار در مرز جنوبی مکزیک فشار آورد و آنها را متهم کرد که ساخت دیوار مرزی را که تنها آن می‌تواند مانع هجوم مواد مخدر و تبهکاران از طریق مرز جنوبی شود، نادیده می‌گیرند.

رئیس جمهوری آمریکا به افزایش بحران امنیتی و انسانی در مرز جنوبی آمریکا اشاره کرد تا بدین شکل بتواند بر دموکرات‌ها فشار وارد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهوری آمریکا در یک نطق زنده تلویزیونی از کنگره خواست بودجه لازم را برای احداث دیواری حائل در مرز با مکزیک برای جلوگیری از ادامه "یک بحران فزاینده انسانی و امنیتی" تامین کند.

او در این سخنرانی برخلاف بعضی پیش بینی‌ها برای دور زدن کنگره و ساختن یک دیوار مرزی، وضعیت اضطراری اعلام نکرد.

به نقل از پایگاه خبری هیل، ترامپ گفت: چند آمریکایی دیگر باید بمیرند تا این اقدام توسط کنگره انجام شود. این مساله انتخاب میان درست و غلط، عدالت و ناعدالتی است.

قرار است رئیس جمهوری و دموکرات‌ها مذاکرات را امروز (چهارشنبه) از سر گیرند.

وی گفت: تنها مساله این است که این اقدام غیراخلاقی است و سیاستمداران هیچ کاری انجام نمی‌دهند.

رئیس جمهوری آمریکا خواهان اختصاص بودجه ای ۵.۷ میلیارد دلاری از سوی کنگره برای ساختن یک مانع فولادی مرتفع است که از قول های انتخاباتی او بود اما دموکرات‌ها قویا با تامین چنین بودجه‌ای مخالفت می‌کنند.

او در نطق خود گفت که ۹۰ درصد هروئینی که در آمریکا فروخته می‌شود از مکزیک می‌آید. ترامپ اشاره کرد که دموکرات‌ها در گذشته از نوعی مانع مرزی حمایت کرده‌اند.

در سال ۲۰۰۶ سناتورها چاک شومر، باراک اوباما، هیلاری کلینتون و جو بایدن به عنوان بخشی از قانون "حصار امن" به یک حصار ۱۱۲۰ کیلومتری رای داده بودند.

اما به نظر می‌رسد که سخنرانی ۹ دقیقه‌ای ترامپ هیچ پیشنهاد جدیدی به همراه نداشته و تاثیری بر بن‌بست ایجاد شده نخواهد داشت.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و چارلز شومر رهبر اقلیت دموکرات‌ها در سنا اظهارات ترامپ مبنی بر وجود بحران در مرز جنوبی را رد و اعلام کردند که رئیس جمهوری تنها به دنبال تهدید کشور با تعطیلی دولت است.

شومر اعلام کرد: رئیس جمهوری تنها از تعطیلی دولت برای ایجاد بحران و ترس و نگرانی و جلب توجه استفاده می‌کند.

براساس نتایج نظرسنجی اخیر بیشتر آمریکایی‌ها ترامپ را مقصر تعطیلی دولت می‌دانند.

نانسی پلوسی نیز اعلام کرد: رئیس جمهوری آمریکا باید از گروگان گرفتن مردم آمریکا خودداری کند و همچنین جلوی بحران را بگیرد و دولت را بازگشایی کند.

ترامپ در سخنرانی خود گفت: اکنون یک بحران انسانی ایجاد شده است.

وی در ادامه اظهاراتش به داستان‌های انسان‌های کشته شده توسط مهاجرانی که به طور غیرقانونی در آمریکا زندگی می‌کردند، اشاره کرد.

دموکرات‌ها منتقد استفاده ترامپ از چنین مسائلی هستند و اعلام می‌کند که مطالعات نشان می‌دهند که مهاجران نسبت به شهروندان متولد آمریکا کمتر مرتکب جرائم می‌شوند. همچنین اطلاعات فدرال نشان می‌دهند که عبور غیرقانونی از مرز در سال‌های اخیر کاهش یافته است.

دموکرات‌ها از این ارقام برای رد ادعای ترامپ استفاده کرده و می‌گویند که اظهارات ترامپ درباره وجود بحران مرزی اغراق‌آمیز است.

اما ترامپ براین باور است که ساخت دیوار مرزی در مرز آمریکا و مکزیک یکی از مسائل مهم برای نشان دادن عملی شدن وعده‌هایش است و می‌تواند یکی از مسائل کلیدی در انتخاب دوباره در سال ۲۰۲۰ باشد.

همچنین مایک پنس، معاون رئیس جمهوری و برخی از اعضای ارشد روز سه‌شنبه به کنگره رفتند تا بتوانند از جمهوری‌خواهان بخواهند که با موضع قوی با رئیس جمهوری باشند.

رهبران حزب دموکرات در واکنشی که آن هم از شبکه‌های عمده پخش شد رئیس جمهوری را به گروگان گرفتن مردم آمریکا متهم کردند.

در خلال تعطیلی ۱۸ روزه بخش‌هایی از دولت فدرال هر دو طرف سعی دارند موقعیتی برتر در میان افکار عمومی پیدا کنند.

تعطیلی کنونی یک چهارم سازمان های فدرال باعث قطع حقوق صدها هزار کارمند دولت شده است.

ترامپ برای حفظ فشار بر دموکرات‌ها قصد دارد پیش از سفر روز پنجشنبه به مرز، روز چهارشنبه در جمع سناتورهای جمهوری خواه حاضر شود.

ترامپ روز پنج‌شنبه به ایالات‌های تگزاس و مک‌آلن سفر کرده و بار دیگر اظهارات خود را درباره بحران مرزی بیان می‌کند.  / ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۰۳۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۲۳۰ واحد برای جا به جایی ساکنین منبع آب اهواز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمد جامع بیان کرد: ساخت این دیوار حائل از آبان ماه سال گذشته با هدف رفاه حال شهروندان و جلوگیری از بروز حوادث احتمالی به ویژه ریزش سنگ هنگام باران آغاز و در آینده نزدیک به پایان خواهد رسید.

وی با بیان اینکه ساخت دیوار حائل خیابان چهار شهید خالدی به روش سنگچین به ارتفاع ۲ متر انجام خواهد شد ابراز امیدواری کرد: با ساخت پارک محله‌ای توسط شهرداری در امتداد دیوار حائل، این طرح هر چه سریع‌تر تکمیل شود.

معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان در خصوص جابه جایی ساکنین این منطقه (منبع آب اهواز) برای جلوگیری از خطرات احتمالی گفت: ساخت واحد مسکونی برای بخشی از ساکنین این منطقه بر عهده راه و شهرسازی است.

وی افزود: در این راستا کار ساخت حدود ۲۳۰ واحد برای جابه جایی ساکنین منطقه منبع آب در دست اجرا قرار گرفت و اکنون پیشرفت فیزیکی این واحد‌ها بیش از ۷۰ درصد است.

محله "منبع آب" یکی از مناطق حاشیه نشین در شهر اهواز است؛ این منطقه هرچند در حاشیه شهر قرار ندارد، اما با توجه به ساختار منازل مسکونی و معضلات آن به عنوان یکی از مناطق حاشیه‌نشین اهواز به شمار می‌آید.

 

دیگر خبرها

  • ساخت ۲۳۰ واحد برای جا به جایی ساکنین منبع آب اهواز
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • بازدید رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از پایانه مرزی آذربایجان شرقی
  • جدیت ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه کلاله_آغبند
  • جدیت ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه کلاله - آغبند
  • سفر رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به کرمانشاه
  • در پی همکاری برای سرکوب دانشجویان؛ افزایش فشار‌ها برای برکناری رئیس دانشگاه کلمبیا
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟