Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

رئیس دادگاه عمومی بخش ساردوئیه، گفت: با توجه به اهمیت حفظ و حراست از حریم راه‌ها و جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز و با استناد به تبصره یک ذیل ماده شش اصلاح قانون ایمنی راه و راه‌آهن، دستورات لازم برای تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز و جمع‌آوری کانکس‌های غیرمجاز در حاشیه محور دلفارد–ساردوئیه به اداره حقوقی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای داده‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جنوب کرمان، آیت قیصری افزود: ساخت هرگونه رستوران، مغازه، آلاچیق، کارواش، باسکول و مصالح‌فروشی، کانکس و هرگونه احداث بنا بدون دریافت مجوز قانونی و استعلام از اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جنوب استان کرمان در حریم راه ممنوع است.

قیصری تصریح کرد: راهداری با استناد به ماده 17 قانون اصلاح ایمنی راه‌ها مصوب سال 1379 موظف است تا به کمک دستگاه‌های عملیاتی و اجرایی و با استفاده از ادوات مکانیکی و راهداری، این ساخت‌وسازهای غیرمجاز را تخریب کند. وی بابیان این‌که ساخت‌وساز غیرمجاز در حریم راه‌ها یکی از عوامل تاثیر گذار در بروز سوانح و تلفات انسانی حاصل از تصادفات رانندگی محسوب می‌شود گفت: جلوگیری از این ساخت‌وسازها زمینه‌ساز سلامتی و ایمنی عبور و مرور در محورهای ارتباطی است.

 قیصری اظهار کرد: هر مرجعی مجاز نیست اقدام به صدور مجوز برای احداث تاسیسات در حریم راه‌ها کند، چراکه منجر به کاهش ایمنی تردد درجاده‌ها شده و برای کاربران جاده‌ای، سوانح خطرناکی را در پی خواهد داشت.

وی انجام هرگونه ساخت‌وساز و ایجاد تاسیسات در حریم راه را منوط به کسب مجوز از اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جنوب استان دانست و از اداره حقوقی این اداره‌کل خواست با جدیت و توجه به دستورات قضایی نسبت به برخورد با تخلف‌های احتمالی و صورت گرفته اقدام کنند.

رئیس دادگاه عمومی بخش ساردوئیه به افراد متخلف هشدار داد، گذاشتن و بهره‌برداری از هرگونه کانکس و جانمایی در حریم راه در محور دلفارد ساردوئیه و در دیگر از راه‌های حوزه استحفاظی این بخش ممنوع است و با متخلفان به‌شدت برخورد خواهد شد.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: تلفات انسانی بروز سوانح ساردوئیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۰۳۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف نقطه حادثه خیز حوزه شهرستان بشرویه در محور روستایی کرند

به گزارش خبرنگار مهر، حامد نصیرایی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران از حذف نقطه حادثه خیز کیلومتر ۳۵ محور روستایی بشرویه- کرند از ابتدای سال خبرداد و گفت: با احداث ۳ دستگاه ابنیه فنی و زیرسازی و آسفالت ۳۰۰ متر واریانت پیچ تند و نقطه حادثه خیز محور مذکور اصلاح شد.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان بشرویه با اشاره به اینکه این پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۹ میلیارد ریال اجرا شده است، گفت: امیدواریم این پروژه در کاهش تصادفات موثر باشد.

نصیرایی با تاکید بر اینکه نگهداری و ارتقای ایمنی راه‌ها یکی از وظایف اصلی ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است، اظهار کرد: تقلیل میزان خرابی رویه راه‌ها وحذف نقاط حادثه خیز، کاهش تصادفات و خطرات جاده‌ای را بدنبال خواهد داشت.

کد خبر 6092061

دیگر خبرها

  • ثبت بیش از ۹۴ هزار تخلف سبقت غیرمجاز در محورهای مواصلاتی اردبیل
  • آزادسازی ۳ هزار مترمربع از حریم قانونی راه در حمیدیه
  • مسدودی مسیر در محور روستایی ساردوئیه جیرفت
  • عملیات انفجار محور دولت‌آباد - بحرآسمان را مسدود کرد
  • اطلاعیه انفجار و مسدودی مسیر در جیرفت
  • بازگشایی راه ارتباطی مازندران به قزوین
  • ۳۰ تُن مکمل و افزودنی‌های غیرمجاز دامی در پردیس کشف شد
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • ساخت هر کیلومتر مربع آسفالت چقدر هزینه دارد؟
  • حذف نقطه حادثه خیز حوزه شهرستان بشرویه در محور روستایی کرند