Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، پرونده الکترونیک سلامت، پزشکی خانواده و نظام ارجاع را سه اولویت نظام سلامت کشور اعلام کرد.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان  علیرضا رییسی در اجلاس معاونان بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، با بیان این مطلب، افزود: این سه برنامه مختص معاونت بهداشت نیستند و اولویت نظام سلامت کشور محسوب می‌شوند، زیرا اهداف این برنامه‌ها با مشارکت سایر بخش‌های نظام سلامت، به ویژه معاونت درمان، قابل دستیابی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برای مثال، اجرای بخش اصلی برنامه نظام ارجاع با همکاری معاونت درمان قابل اجرا است که سطوح ۲ و ۳ را مدیریت می‌کند. در بخش بهداشت و سطح یک، در حال حاضر هم، آماده اجرای نظام ارجاع هستیم، ولی باید آن سطوح فعال شوند تا این زنجیره کامل شود. خوشبختانه همکاری بسیار خوبی بین دو معاونت وجود دارد و مصمم هستیم این برنامه را اجرا کنیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت تصریح کرد: در بخش بهداشت ۱۲ اولویت داریم که سه اولویت فوق در تمام ارکان نظام سلامت مشترک هستند و برای اهداف ۹ گانه دیگر نیز اقدامات هدفمندی آغاز شده که در مرحله استقرار آن‌ها هستیم.

وی با اشاره به اینکه در اجلاس قبلی معاونان بهداشت، اولویت‌ها اعلام شد و مدیران ستادی فعالیت‌های تعیین شده را ارائه کردند، افزود: در ادامه برنامه‌ها به همراه مدیران ستادی از ۱۲ دانشگاه علوم پزشکی پایش و بازدید شد و ۲۸ مورد از مشکلات و اولویت‌ها برای رسیدگی تعیین شدند که پس از بررسی‌ها در نهایت ۱۴ مشکل و اولویت احصا شدند که امروز در کارگاه‌هایی که کلان مناطق ده گانه تشکیل می‌دهند این مشکلات و اولویت‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرند.

رییسی گفت: پس از بررسی این موارد در اجلاس بعدی معاونان بهداشت دانشگاه‌ها موارد اصلاحی مطرح و مورد بررسی قرار می‌گیرند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: تمام دستورالعمل‌هایی که از ستاد به دانشگاه‌ها ابلاغ می‌شوند باید اجرا شوند و چنانچه نکته قابل اصلاحی دارند، تا نسخه اصلاحیه ابلاغ نشده باید همان دستورالعمل‌های قبلی اجرا شوند.

وی در ادامه افزود: اطلاعات ادارات کل و دفاتر ستادی پس از ۸ ماه بررسی تکمیل شده و به زودی شاخص گذاری خواهند شد.

 رییسی در پایان با بیان اینکه سامانه‌های ناب، سینا و سیب تا آخر اسفند امسال به یکدیگر متصل خواهند شد، گفت: در حال حاضر سامانه سیب یکپارچه شده و توانستیم در پروسه یکپارچه سازی ۲ میلیون و ۵۶۰ هزار همپوشانی را اصلاح کنیم.

 انتهای پیام /

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: معاونت درمان وزارت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۰۴۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده خاص کادر درمان

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت در بودجه ۱۴۰۳ خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در صفحه شخصی خود در فضای مجازی با تاکید بر ویژگی‌های ممتاز قانون بودجه 1403، نوشت: اعتبار مورد نیاز برای پرداخت فوق‌العاده خاص کارکنان خدوم نظام سلامت با رقم 10 هزار میلیارد تومان در بودجه امسال به تصویب رسید.

وی گفت: نگهداشت کادر درمان و ارتقای نظام سلامت یکی از مقوم‌های کلیدی سرمایه اجتماعی و از جمله اولویت‌های اصلی دولت است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چشم‌ها را با چای بشوییم یا نه؟/ یک توصیه‌ به کسانی که زیاد با نمایشگر کار می‌کنند
  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • هر کدملی یک مراقب سلامت دارد/پوشش ۵۵ میلیون نفری پزشک خانواده
  • یک مراقب سلامت برای هر کد ملی
  • ماماها سفیر جوانی جمعیت هستند
  • بهورزان دیده بانان و پیشگامان عرصه سلامت هستند
  • حاکمیت نگاه ویژه‌ای در تأمین نیاز‌های حرفه‌ای ماماها داشته باشد
  • این گروه از کارکنان دولت فوق‌العاده خاص دریافت می‌کنند/ اعلام جزییات
  • خبر خوب رئیس سازمان برنامه و بودجه به کادر درمان کشور
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده خاص کادر درمان