Web Analytics Made Easy - Statcounter

دستیار ارشد ظریف راهی مسکو شده تا مقدمات سفر رئیس جمهوری به روسیه را فراهم کند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان، «حسین جابری انصاری» امروز ۱۹ دی راهی مسکو شد.

 

طبق اطلاع رسانی وزارت امور خارجه، دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی در این سفر به مذاکره راجع به مسائل سوریه خواهد پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به نظر می رسد این سفر به منظور فراهم کردن مقدمات سفر روحانی به مسکو انجام شده باشد.

 

مذاکرات ایران، روسیه و ترکیه به منظور رسیدن به تفاهم برای تدوین قانون اساسی سوریه به نتیجه رسیده و گفته می شود که این تفاهم در دیدار روسای جمهوری سه کشور قطعی خواهد شد.

 

چندی پیش «میخاییل باگدانوف» معاون وزارت امور خارجه روسیه در گفت و گو با یک رسانه روسی از برگزاری اجلاس سه جانبه روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه در مسکو خبر داده بود و گفته بود که به زودی این اجلاس در روسیه با موضوع سوریه برپا خواهد شد.

 

همچنین ۲ هفته گذشته «بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری خود در پاسخ به شبستان سفر روحانی به مسکو برای شرکت در این اجلاس را تائید کرد اما از زمان دقیق آن اطلاعی نداد.

 

این در حالی است که روسای جمهوری ایران، ترکیه و روسیه در سال ۹۷ توانسته اند ۲ بار اجلاس خود راجع به مسائل سوریه را در استانبول و تهران برگزار کنند.

 

ماه گذشته نیز وزرای خارجه سه کشور در ژنو حضور یافتند و گزارشی از تلاش های سیاسی خود در مورد مسائل سوریه را به اطلاع «استیفان دی میستورا» نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه رساندند./

 

 

 

 

 

پایان پیام/281

منبع: شبستان

کلیدواژه: اردبیل استان گلستان کانون های مساجد آیت الله سید حاتمی استاد پرورش استاد علی اکبر پرورش ارشاد خبرگزاری شبستان سفر رئیس جمهور مراجع سفر جابری انصاری به روسیه اجلاس سه جانبه ایران روسیه و ترکیه سفر روحانی به روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۰۴۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار امیرعبداللهیان و فیصل‌بن‌فرحان در گامبیا

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود در گامبیا پس از حضور در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی با فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه پادشاهی عربستان سعودی ملاقات کرد.

آخرین دیدار امیرعبداللهیان و همتای سعودی اسفند ۱۴۰۲ در جده و در جریان اجلاس فوق العاده سازمان همکاری اسلامی به منظور بررسی تحولات جنگ غزه انجام شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی در اولین دیدار خود صبح امروز به وقت بانجول با سامح شکری وزیر امور خارجه مصر دیدار و گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد
  • آلمان سفیر خود را از مسکو فرا می‌خواند
  • اوکراین : جنگنده سوخوی 25 روسیه را سرنگون کردیم
  • قدردانی از مواضع دولت و مردم بنگلادش در حمایت از مردم فلسطین
  • دیدار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اندونزی
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزرای خارجه مصر و عربستان
  • دیدار امیرعبداللهیان و فیصل‌ بن‌ فرحان در گامبیا
  • دیدار امیرعبداللهیان و فیصل‌بن‌فرحان در گامبیا
  • وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند
  • امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان با یکدیگر دیدار کردند