Web Analytics Made Easy - Statcounter

عزیز قیاسی در گفتگو با خبرنگار مهر بابیان اینکه پرونده محیط بان همدانی به دلیل نقص تحقیقات به شعبه همدان ارجاع شد، اظهارداشت: با توجه به اینکه شعبه یک کیفری همدان رأی بر قصاص نفس محیط بان «مومیوند» صادر کرده بود، دیوان عالی کشور به نحوه تحقیقات و نقص در آن ایراد گرفت.

رئیس اداره حقوقی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان اظهار کرد: با فرجام‌خواهی صورت گرفته از سوی وکیل محیط‌بان، پرونده در شورای ۴۷ دیوان عالی کشور مورد بررسی قرار گرفت و پرونده برای تحقیقات بعدی به شعبه یک دادگاه کیفری همدان ارجاع داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عزیر قیاسی گفت: رسیدگی‌ به پرونده مجدداً در جریان است تا تحقیقات انجام شود.

وی اظهار کرد: ممکن است در روند بررسی پرونده و انجام تحقیقات زمینه‌هایی برای نقض حکم باشد.

«سعید مومیوند»، محیط بان استان همدان دو سال گذشته در منطقه محافظت‌شده «نشر»، شاهد حضور فردی مسلح در این منطقه ۴گانه محافظت شده می‌شود.

محیط‌بانان همدانی خودرو آنها که پیکان بوده را توقیف کرده و یکی از دو سرنشین متواری می‌شود، محیط‌بان با وجود اخطار فراوان اقدام به شلیک هوایی می‌کند اما باتوجه به ناهموار بودن زمین، شرایط منطقه و بر خلاف میل باطنی خود، این تیر ناخواسته به فرد خاطی اصابت می‌کند و فرد مجروح پس از ۱۷ روز از دنیا می‌رود.

در نخستین دادگاه این محیط‌بانان، مجازات محیط‌بانی که اقدام به شلیک کرده بود، قصاص نفس شناخته و حکم اعدام صادر می شود؛   همچنین محیط‌بان دیگری که به همراه سعید مومیوند بوده به ۵ سال حبس محکوم شده است.

پس از این اتفاق با پیگیری‌های اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان همدان لایحه فرجام‌خواهی برای تجدیدنظر در حکم این محیط بانان به‌ویژه سعیدمومیوند ارسال می شود که امروز فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور از نقض حکم اعدام محیط بان همدانی خبر داده بود.

کد خبر 4508298

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل محیط زیست همدان اعدام محیط بان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۰۴۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت پزشک جراح برای دریافت اضافه بها

مقداد خدادادی رئیس شعبه دوم تعزیرات حکومتی نور گفت: پرونده متخصص جراحی عمومی به اتهام دریافت وجه اضافه بر تعرفه‌های مصوب در شعبه دوم بدوی تعزیرات حکومتی نور رسیدگی شد.

او افزود: شعبه با توجه به ارائه نکردن مدارک، گزارش دانشگاه علوم پزشکی و نظریه کمیسیون ماده ۱۱ تعزیرات حکومتی امور بهداشتی و درمان اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر درج تخلف در پرونده پزشکی متخلف را به میزان ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت و پرداخت ۴۱۷ میلیون ریال در حق شاکی محکوم کرد.

خدادادی گفت: بازرسان دانشگاه علوم پزشکی با شکایت شاکی گزارش تخلف را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • پیگیری نارضایتی شهروندان همدانی از خدمات راه آهن
  • محکومیت قاچاقچی الکل صنعتی
  • ضبط ۴۵ هزار نخ سیگار قاچاق در میاندوآب
  • محکومیت قاچاقچی پوشاک در ماکو
  • توبیخ پزشک متخلف در ارومیه
  • محکومیت قاچاقچی سوخت در مهریز
  • قاچاقچی کالا در همدان نقره داغ شد
  • محکومیت پزشک جراح برای دریافت اضافه بها
  • متخلفان صید ماهی در تور محیط بانان لرستان
  • جریمه 23 میلیون تومانی قاچاق البسه در نهبندان