Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفارت روسیه در لندن دولت انگلیس را متهم کرد که "سرگئی اسکریپال" و دخترش "یولیا" را به اجبار نزد خود نگه داشته و همچنان حقایق مربوط به حادثه مسمومیت در شهر سالزبری را پنهان می‌کند. ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، دفتر مطبوعاتی سفارت روسیه در انگلیس در تفسیر مطالبی که به تازگی در برخی مطبوعات این کشور در رابطه با "قضیه اسکریپال" منتشر شده اعلام کرد که سرگئی و یولیا اسکریپال، دو شهروند روسی به اجبار در اختیار دولت انگلستان که همچنان حقایق مربوط به حادثه مسمومیت رخ داده در شهر سالزبری را پنهان می‌کنند، قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: «ما با چالش اطلاعاتی دیگر از سوی مقامات لندن مواجه هستیم که جنبه رسمی نداشته و نمی توان آن را تایید کرد. با وجود گذشت نزدیک به یک سال حقایق جدیدی در رابطه با حادثه شهر سالزبری ارائه نشده است، چه برسد به آنکه دلایل و شواهدی ارائه شده باشد. بدین ترتیب تصویر حادثه رخ داده همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. سرگئی و یولیا اسکریپال همچنان به صورت اجباری در اختیار مقامات انگلستان قرار داشته و به رغم برخی درز اطلاعات در مطبوعات انگلیسی، حقیقت ماجرای 4 ماه مارس سال 2018 فاش نشده است.»

لازم به یادآوری است که نشریه «ساندی تلگراف» روز یکشنبه به نقل از منابع خبری خود در دولت انگلیس نوشت که در حال حاضر مقامات لندن همه اطلاعات لازم درباره حادثه مسمومیت سالزبری که بر اساس آن، گویا روسیه دستور نابودی فیزیکی سرگئی اسکریپال از طریق مسمومیت وی را داده، را در اختیار دارد.

روز دوشنبه نیز روزنامه «دیلی تلگراف»، این بار به نقل از منابع خبری خود در سرویس‌های امنیتی انگلیس نوشت که در حال حاضر سرگئی اسکریپال احتمالا در جنوب انگلیس زندگی می کند و اصلا هم از جامعه منزوی نشده است.

روسیه: اتهامات انگلیس در ماجرای اسکریپال به برگزیت ربط داردآمادگی روسیه برای همکاری با انگلیس برای روشن شدن قضیه مسمویت اسکریپالبالا گرفتن تنش میان روسیه-انگلیس باز هم بر سر اسکریپال

در بیانیه سفارت روسیه یادآوری شده است: «به نوشته مطبوعات انگلیسی، منابع دولتی نامشخص تایید می‌کنند که دولت انگلیس هر چیزی را که در رابطه با این حادثه لازم بوده می‌دانند. این در حالیست که تاکنون هیچ خبر رسمی درباره وضعیت و محل نگهداری سرگئی و یولیا اسکریپال ارائه نشده. هیچ دلیل و مدرکی از سوی طرف انگلیسی درباره اثبات اتهامات وارده به دو شهروند روسی که ظاهرا عاملین این مسمومیت بودند، منتشر نشده است.»

دیپلمات های روسی بر این عقیده هستند که پاسخی به این سئوالات و سوالات بسیار دیگری در این رابطه داده نشده و این مسئله گویای آن است که مقامات لندن نمی خواهند که جامعه جهانی از حقایق رخ داده پس از این حادثه اطلاع حاصل کنند.

سفارت روسیه در عین حال تاکید کرد که نه تنها طرف روسی بلکه افکار عمومی در انگلیس و هر فرد معقولی در سراسر جهان مایل است تا حقایق مربوط به این قضیه هر چه زودتر روشن شود.

انتهای پیام/

R1445/P36446/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "روسیه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار روسیه اخبار روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۰۴۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخبه کنکور انسانی بر اثر مسمومیت گاز مونوکسید کربن جان باخت‌

زکریا اشکپور مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار داشت: در ساعت ۱۱ امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت، خبر گازگرفتگی حادثه به مرکز ارتباطات اورژانس مازندران اعلام و درخواست بالگرد توسط درمانگاه محمدآباد داده شد که بلافاصله بالگرد اورژانس به پرواز در آمد.

در این حادثه دکتر سید احمد نصرالهی جراح دندانپزشک و پرسنل بیمارستان امام ساری به همراه فرزندش سیداسماعیل نصرالهی نخبه و رتبه برتر کنکور سال گذشته رشته علوم انسانی بر اثر نشت گاز در ویلای شخصی خود در روستای پاجی و میانای ساری دار فانی را وداع گفتند.

این مسئول تصریح کرد: همسر دکتر نصرالهی نیز به دلیل مسمومیت با مونوکسید کربن دچار افت سطح هوشیاری شده بود ولی با انجام لوله‌گذاری در نای نیاز به انتقال به مرکز درمانی داشت که به شهرستان ساری و بیمارستان امام خمینی (ره) منتقل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع انگلیس به تحریم ایران واکنش نشان داد
  • نخبه کنکور انسانی بر اثر مسمومیت گاز منوکسید کربن جان باخت
  • جزئیات جدید از حادثه مسمومیت پزشکان در مهمانی شیراز
  • نخبه کنکور انسانی بر اثر مسمومیت گاز مونوکسید کربن جان باخت‌
  • تشریح دستاوردهای نیروهای روسی از زبان شویگو
  • ۲ نفر در ساری براثر مسمومیت با گاز جان باختند
  • آلمان روسیه را به حمله سایبری به حزب صدر اعظم متهم کرد
  • آمریکا روسیه را به استفاده از «سلاح شیمیایی» در اوکراین متهم کرد
  • جزئیات جدید از حادثه مرگبار مسمومیت الکلی پزشکان در مهمانی | پای ماده‌ی دیگر وسط آمد!
  • جزئیات جدید از حادثه مسمومیت الکلی پزشکان در مهمانی شیراز/ هیچ‌کس به کما نرفته/ مسمومیت با «متانول» نبوده است