Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- تيم ملي فوتبال کشورمان در دومين بازي خود به مصاف ويتنام مي رود.
به گزارش آريا، در مسابقات جام ملت هاي جوانان در سال 2016 که در بحرين برگزار شد يورگن گده به عنوان مدير فني بالاي سر ويتنامي ها بود. اين تيم در مرحله يک چهارم نهايي با عبور از سد بحرين ميزبان به مرحله نيمه نهايي و جام جهاني زير 20 سال صعود کرد اما در مرحله نيمه نهايي به ژاپن باخت و از صعود به ديدار پاياني باز ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ايران هم در اين مرحله با عبور از سد ازبکستان به جام جهاني صعود کرد اما در مرحله نيمه نهايي با نتيجه 6-5 مغلوب عربستان شد و در نهايت دو تيم ژاپن و عربستان راهي بازي پاياني شد و تيم هاي ايران و ويتنام مشترکا سوم شدند. جالب اينکه از بازيکنان تيم ملي جوانان که در جام ملت هاي 2016 پيراهن ايران را برتن داشتند هيچ يک در تيم کارلوس کي روش حضور ندارند اما بيشتر آنها بازيکنان حاضر در اردوي تيم اميد هستند و البته اين کاملا طبيعي است. به اين خاطر که تيم ويتنام براي کسب تجربه به امارات آمده است اما تيم ايران به دنبال قهرماني است.
ويتنام در گذشته‌هاي دور و به طور دقيق در 2 دوره اول رقابت‌هاي جام ملت‌هاي آسيا نامي قابل احترام بود. البته آن زمان اين کشور 2 قسمت شمالي و جنوبي داشت؛ بخش جنوبي، متحد آمريکا و سرمايه‌سالار بود و بخش شمالي تحت نفوذ شوروي و کمونيسم قرار داشت. آمريکا به ويتنام لشکر کشيد و البته داخل خاک کشور متجاوز، مخالفاني مانند محمد کلي و ستارگان سينما هرگز حتي يک روز از حدود 20 سال جنگ را به حمايت از کشورشان نگذراندند. در آخرين روزهاي حمله  آمريکا به قصد حمايت از ويتنام جنوبي و جلوگيري از گسترش کمونيسم در بخش شمالي، ويتنام جنوبي در نزديک‌ترين حالت به جام‌جهاني قرار داشت اما 2 شکست مقابل ژاپن و هنگ‌کنگ کار اين تيم در راه رسيدن به جام‌جهاني 1974 را خراب کرد. تا قبل از تنها حضور در مقدماتي جام‌جهاني، ويتنام جنوبي در اولين دوره جام ملت‌هاي آسيا که سال 1956 با شرکت 4 تيم در يک گروه انجام شد با يک تساوي و 2 باخت بين 4 تيم چهارم شد. آن‌ها در شيوه تکراري برگزاري رقابت‌ها در سال 1960 باز هم بين 4 تيم به مقام آخر رسيدند.
ميزباني مشترک با 3 کشور ديگر در جام ملت‌هاي سال 2007 نقطه عطفي براي تلاش‌هاي ويتنام بود. اين تيم بهترين عملکرد تاريخ خودش را در جريان اين جام رقم زد و از گروهش به دور  يک‌چهارم‌نهايي رسيد. هر چند عراق، قهرمان شگفتي‌ساز آن دوره مانع پيشروي ويتنام شد اما تيم آلفرد ريدل اتريشي قلب هوادارانش را تسخير کرد. وقت آن فرار سيده بود که مردم ويتنام به جاي   مصرف سيگاري که در کشورشان ارزان‌تر از همه نقاط دنياست، سوار بر دوچرخه و  موتور سيکلت شوند و جشن بگيرند. به خاطر ماليات بالاي خودرو در اين کشور،  مردم به جاي خودروي شخصي از موتور سيکلت  و دوچرخه استفاده مي‌کنند و صادرات اصلي کشور، برنج است؛ آنچه شايد پس از نتايج وينتام در اين دوره جام ملت‌هاي آسيا تغيير و ويتنام به جاي برنج، فوتبالش را به دنيا صادر کند.
به دنبال پيروزي (دوشنبه) تيم ملي فوتبال ايران با نتيجه 5 بر صفر برابر يمن در ورزشگاه محمد بن زايد شهر ابوظبي، يک رسانه ويتنامي واکنش جالبي نشان داد. سايت دتائو ويتنام تيتر «پيروزي مستقيم ايران همانند يک پياده‌روي» برگزيد و نوشت:
پس از شکست شوک‌آور تيم‌هاي ملي فوتبال استراليا برابر اردن و تايلند برابر هند در گروه‌هاي A و B، بازي امشب ايران و يمن بسيار هيجان‌برانگيز بود، دو تيمي که حريف ويتنام در مرحله گروهي جام ملت‌هاي آسيا هستند.
در مطلب سايت دتائو ويتنام همچنين خاطر نشان شده است:
کارلوس کي‌ روش شاکله اصلي تيمش در جام جهاني 2018 روسيه را به جام ملت‌هاي آسيا 2019 آورده است و بايد به خاطر بسپاريم ايران در آن رقابت‌ها با وجود همگروهي با اسپانيا، پرتغال و مراکش شانس صعود داشت.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ويتنام جام ملت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۰۵۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امید افغانستان برای حضور در جام جهانی فوتسال

تیم ملی فوتسال ازبکستان با شکست ویتنام و صعود به نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا، سهمیه پنجم آسیا برای حضور در جام جهانی را زنده کرد.

تیم ملی فوتسال ازبکستان موفق شد ویتنام را شکست دهد و ضمن صعود به نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا، حضورش در جام جهانی را قطعی کند.

البته ازبکستان پیش از این به واسطه میزبانی جام جهانی 2024، حضورش در این تورنمنت قطعی بود و حالا با این پیروزی باعث شد تا یک سهمیه برای حضور در جام جهانی آزاد شود.

بنابراین مسابقات پلی آف میان چهار تیم حذف شده افغانستان، عراق، ویتنام و قرقیزستان شکل هیجان انگیزی به خود خواهد گرفت و حتی نفس‌گیر تر از رقابت‌های نیمه نهایی و فینال خواهد بود.

افغانستان روز جمعه (7 ثور) از ساعت (11:30 به وقت کابل) به مصاف عراق می‌رود و در صورت کسب پیروزی، برای صعود به جام جهانی به مصاف برنده دیدار قرقیزستان – ویتنام در روز یکشنبه (9 ثور) خواهد رفت.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • افغانستان و قرقیزستان در شانس مجدد جام جهانی
  • قرقیزستان حریف افعانستان برای صعود به جام جهانی
  • قرقیزستان حریف افغانستان برای صعود به جام جهانی شد
  • قرقیزستان حریف افغانستان برای کسب سهمیه جام جهانی شد
  • پرینت سه بعدی زره برای تبدیل گربه پشمالو به جنگجو! (فیلم)
  • هلند هم حریف دانش‌آموزان والیبالیست ایران نشد
  • فیلیپین، نخستین حریف نوجوانان دختر ایران در قهرمانی آسیا
  • فیلیپین نخستین حریف نوجوانان دختر ایران/ تلاش ۱۳ تیم برای جام
  • امید افغانستان برای حضور در جام جهانی فوتسال
  • بازی بعدی تیم ملی فوتسال کِی و با چه تیمی است؟