Web Analytics Made Easy - Statcounter

شناخته شدن ایران به عنوان قطب پرورش فوتسالیست از یک سو و کاهش ارزش پول ایران سبب شده باشگاه‌های فوتسال در خارج از ایران با حداقل هزینه از بازیکنان ایرانی بهره مند شوند. فوتسال ایران لژیونرهایی دارد که کسی حتی اسم آن‌ها را هم نشنیده است.

طرفداری - ایران به عنوان یکی از قدرت‌های فوتسال جهان اکنون در حال صدور بازیکن به خارج از کشور است اما این صدور بازیکن در روندی استاندارد انجام نمی‌گیرد و کمکی نیز به فوتسال ایران نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حقیقت، مشکلات اقتصادی سبب کوچ بازیکنانی به کشورهای نوپا در فوتسال شده که از سطح فنی فوق‌العاده‌ای نیز برخوردار نیستند.

حضور بازیکنانی چون علی اصغر حسن زاده در لیگ فوتسال روسیه، قطر و چین، وحید شمسایی در فوتسال ایتالیا و حسین طیبی در تیم کایرات قزاقستان به عنوان قهرمان اروپا از نمونه‌های موفق و افتخار آمیز ترانسفرهای فوتسالی از ایران به کشورهای دیگر است اما شرایط لژیونرهای فوتسال ایران تغییر کرده است.

در حال حاضر آمار دقیقی از بازیکنان ایرانی که در خارج از کشور بازی می‌کنند وجود ندارد زیرا برخی از تیم‌های فوتسال کشورهای همسایه اقدام به جذب بازیکنانی می‌کنند که در ایران حتی یک بازی رسمی نیز انجام نداده و چون مستعد تشخیص داده شده با حقوقی محدود و با در اختیار دادن حداقل امکانات زندگی به آن کشورها برده شده است.

رد پای بازیکنان فوتسال ایران بدون سابقه و اسم و رسم در کشورهایی نظیر عراق، جمهوری آذربایجان، ترکیه و امارات دیده شده است که آخرین آن‌ها حضور چند بازیکن ایرانی در تیمی در لیگ آذربایجان بوده است بدون این که مشخص باشد آن‌ها چطور به این کشورها می‌روند و چقدر دستمزد می‌گیرند.

در مورد بازیکنان شاغل در لیگ برتر فوتسال نیز اوضاع چندان بهتر نیست. گفته می‌شود برخی از بازیکنان ایرانی که در لیگ‌های آسیایی حضور دارند با حقوق ماهانه هزار دلاری به این تیم‌ها می‌پیوندند. حقوق ماهانه هزار دلاری به معنای درآمد ۱۰ میلیون تومانی با توجه به ارزش پول فعلی ایران است و این بازیکنان تلاش می‌کنند با به حداقل رساندن هزینه‌های زندگی خود در آن کشورها، این پول را برای بازگشت به ایران ذخیره کنند.

فوتسال در سطح جهان هنوز به طور گسترده دارای لیگ‌های حرفه‌ای نشده است و برای کشورهای آسیایی که به تازگی لیگ خود را راه اندازی کرده‌اند و به اندازه کافی بازیکن ندارند، جذب بازیکنان ارزان ایرانی که سطح فنی قابل قبولی - در مقایسه با شرایط لیگ آن کشور - دارند گزینه مناسبی است زیرا هزینه زیادی برای آن‌ها ندارد و به سطح فنی آن‌ها نیز کمک می‌کند.

*عکس تزیینی است

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۰۵۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال از تیم فوتسال افغانستان + فیلم

مراسم استقبال مهاجرین افغانستانی مقیم شهر مشهد از سرمربی و تعدادی از بازیکنان تیم ملی فوتسال افغانستان در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد برگزار شد .

صعود تیم ملی فوتسال افغانستان به جام جهانی ۲۰۲۴ ازبکستان شادی را در دل های مهاجرین آواره افغانستانی به ارمغان آورد.

افغانستانی‌ ها به استقبال تیم فوتسال افغانستان آمدند تا خوشحالی خود را به بازیکنان و سرپرست این تیم ابراز کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تعرفه عضویت در باشگاه انقلاب خبرساز شد
  • ۸۲ کشور خریدار خرمای ایرانی
  • صعود تیم لژیونرهای ایرانی به فینال لیگ قهرمانان فوتسال اروپا
  • هزینهٔ حج امسال، ۳۰۰ دلار کمتر است
  • سه لژیونر جدید والیبال ایران، مقصد: کره جنوبی!
  • میزان صادرات نفت اعلام شد/ تراز تجاری ایران در این وضعیت است
  • افزایش تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار+ فیلم
  • استقبال از تیم فوتسال افغانستان + فیلم
  • لیگ‌برتر فوتسال ایران در حال پوست‌اندازی است
  • مردم این کشورها کُشته مُرده بستنی ایرانی هستند