Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی گفت: ۳۳ دفتر خدمات الکترونیک قضایی تا پایان سال در خراسان شمالی راه‌اندازی می‌شود. ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹ استانها خراسان شمالی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد٬ حجت‌الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری  در برنامه تلویزیونی «رصد» اظهار داشت: دادرسی الکترونیک یکی از مهم‌ترین دستاوردهای دستگاه قضایی به شمار می‌رود که با برخورداری از مؤلفه‌هایی مانند سرعت، دقت و صحت، باعث کاهش حجم مراجعات مستقیم به دستگاه قضایی، کسب رضایتمندی عمومی، سهولت ارائه خدمات و کاهش اشکالات و ایرادات در عملیات ابلاغ و اجرا شده و زمینه بهره‌مندی هم استانی‌های عزیز از مزایای این شیوه دادرسی از جمله کسب اطلاع از فرایند رسیدگی به پرونده قضایی فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصویب بودجه قوه قضائیه در سال 98 در کمیسیون قضایییاسوج| افراد فاقد صلاحیت قانونی حق دخالت در وظیفه دستگاه قضایی ندارنداظهارات رئیس قوه‌قضاییه درباره ادعاهای اسماعیل بخشی/ دستور پیگیری به دادستان‌کل

وی با بیان این که به منظور برخورداری از مزایای خدمات الکترونیک قضایی نیازی به تشکیل پرونده قضایی نیست، افزود: از تمام شهروندان عزیز می‌خواهیم از طریق ثبت نام در سامانه ثنا از این گونه خدمات قضایی استفاده کنند.

رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی با اعلام این که هم اکنون در استان خراسان شمالی ابلاغ قریب به 71 درصد از اوراق قضایی به شیوه الکترونیک صورت می گیرد، تصریح کرد: تمام مناطق استان به جز برخی مناطق مرزی و کوهستانی در بخش سرحد و شهرستان رازوجرگلان، از پوشش خدمات الکترونیک قضایی بهره مند است که در راستای حل این موضوع با مسؤلین شرکت مخابرات استان مذاکراتی صورت گرفته و به زودی این مشکل مرتفع خواهد شد.

جعفری با اشاره به این که در حال حاضر در استان، تعداد 7 دفتر خدمات الکترونیک قضایی مستقر و در حال فعالیت هستند، از اخذ مجوز جهت راه اندازی تعداد 33 دفتر دیگر خبر داد و گفت: خوشبختانه مقدمات کار از حیث تأمین نیروی انسانی و امکانات و تجهیزات مورد نیاز تا حدود زیادی فراهم شده امیدواریم تا پایان سال جاری این دفاتر در حد مطلوب و نزدیک به استاندارهای جمعیتی و جغرافیایی و بنا به ظرفیت استان استقرار یافته و سامان دهی شوند.

انتهای پیام/ش

R7719/P/S6,55/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۰۵۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس قوه قضائیه به هرمزگان سفر می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دادگستری هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جریان سی‌اُمین سفر استانی خود از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا، چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت) در سفری رسمی و در رأس هیئت عالی قضایی به استان هرمزگان سفر می‌کند.

رئیس دستگاه قضا و سایر مسئولان عالی قضایی در جریان این سفر، برنامه‌هایی را در راستای رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی مردم استان هرمزگان، ترتیب خواهند داد.

در جریان این سفر، نسبت به رفع مشکلِ مُزمن اهالی یکی از مناطق استان هرمزگان که بیش از نیم قرن استمرار داشته است، اقداماتی با حضور رئیس قوه قضاییه صورت خواهد گرفت.

برگزاری نشست هم‌اندیشی با فعالان اقتصادی و کارآفرینان و دست‌اندرکاران مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور از دیگر برنامه‌های سفر رئیس دستگاه قضا به استان هرمزگان است.

کد خبر 6093769

دیگر خبرها

  • افتتاح اولین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهرستان جرقویه
  • پست فارس ظرفیت مناسبی برای توسعه تجارت الکترونیک دارد
  • پایان پروژه آبرسانی به مجتمع کهنه جلگه خراسان شمالی
  • جا به جایی ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل و نقل باری خراسان شمالی تا پایان فروردین
  • جزئیات سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان
  • رئیس قوه قضائیه به هرمزگان سفر می‌کند
  • حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به هرمزگان سفر می‌کند
  • رئیس قوه قضاییه به هرمزگان سفر می‌کند
  • سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان + برنامه‌ها
  • رییس عدلیه به هرمزگان سفر می‌کند