Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-08@13:56:04 GMT

البشیر: سودان با توطئه برخی طرف‌ها مواجه است

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۰۶۱۵۷

البشیر: سودان با توطئه برخی طرف‌ها مواجه است

به گزارش جهان نيوز،‌ هزاران معترض سودانی روز سه‌شنبه (دیروز) در شهر القضارف واقع در ایالت القضارف (شرق سودان) تظاهرات کرده و با سر دادن شعارهایی، سقوط نظام سودان و تحقق عدالت را خواستار شدند.
معترضان از مرکز شهر به سمت ساختمان مجلس قانونگذاری ایالت مذکور راهپیمایی کردند و پلیس نیز برای متفرق کردن معترضان به استفاده از گاز اشک‌آور متوسل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تظاهرات کنندگان همچنین با سر دادن شعارهایی خواستار براندازی نظام سودان و محاکمه عاملان قتل معترضان در جریان تظاهرات‌های اخیر شدند.

طبق گزارش شبکه الجزیره، «عمر البشیر» رئیس‌جمهور سودان نیز در سخنانی در جشنواره سالانه الرمایه در شمال این کشور، «خیانتکاران و مزدوران» را عامل ناآرامی‌های اخیر در کشور دانست و گفت که برخی توطئه‌گران علیه سودان این مزدوران را با هدف نابودی، سوزاندن و خرابکاری در کشور گماشته‌اند.

البشیر خطاب به کسانی که از نیروهای مسلح سودان می‌خواهند قدرت را به دست بگیرند، تأکید کرد: «بدانید که نیروهای مسلح اگر اقدامی بکند آن اقدام به خاطر "مزدوران" نخواهد بود».

«احمد بلال» وزیر کشور سودان نیز روز یکشنبه برگزاری تظاهرات‌‌هایی را که خواهان براندازی نظام است، غیرقانونی و بر خلاف قانون اساسی کشور برشمرد و گفت که هر کس به دنبال براندازی نظام است بایستی از راه قانونی و از طریق انتخابات اقدام کند.
سودان از ۱۹ دسامبر گذشته شاهد تظاهرات‌هایی در خارطوم و تعدادی از ایالت‌های این کشور در اعتراض به گرانی و اوضاع بد معیشتی است.

بنا به اذعان دولت سودان تا کنون در این تظاهرات‌ها ۱۹ نفر کشته شده‌اند در حالی‌که سازمان عفو بین‌الملل شمار کشته‌ها را ۳۷ نفر اعلام کرده است.

منبع: فارس

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۰۶۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) نجم‌الدین شریعتی بر مزار خودش فاتحه خواند

نجم‌الدین شریعتی با انتشار این ویدیو در صفحه اینستاگرامش نوشت:

رفته بودم بهشت زهرا «علی‌ها سلام»

قبلا دوستی به من گفته بود

با مزاری مواجه شده هم‌نام من

آدرسش رو با زحمت پیدا کردم و به دیدنش رفتم

اولین مواجه‌ی من با این مزار، با دیدن اسمم

نه نگفتی‌ست و نه نوشتنی

فقط یاد کلام حضرت ابوتراب افتادم که:

«کفی بالموت واعظا»

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: رکنا

دیگر خبرها

  • محمد حسین صفار هرندی: اختلاف داخلی زمینه‌ساز نفوذ دشمن است
  • سرکوب تظاهرات دانشجویی در اروپا پس از رد آتش بس
  • (ویدیو) نجم‌الدین شریعتی بر مزار خودش فاتحه خواند
  • نظام ارزی ،صادرکننده را با محدودیت مواجه کرده است
  • امسال مکه شاهد عظیم ترین تظاهرات ضد صهیونیستی خواهد بود
  • جایگاه معلم و الزامات نظام متعالی آموزش و پرورش
  • ایستادگی بر سر ارزش‌ها عامل پایداری نظام در مقابل توطئه‌ است
  • معترضان صهیونیست تظاهرات سکوت برگزار کردند
  • اصلاح‌طلبان؟ خیر، متشکرم!
  • سودان: امارات بیش از ۴۰۰ محموله سلاح و مهمات برای نیروهای واکنش سریع فرستاده است