Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-29@18:53:47 GMT

مرگ عامل انفجار حزب جمهوری اسلامی تایید شد

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۰۶۶۳۵

مرگ عامل انفجار حزب جمهوری اسلامی تایید شد

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز به نقل از تارنمای روزنامه گاردین؛ استف بلاک وزیر امور خارجه هلند مرگ محمدرضا کلاهی صمدی عامل بمب گذاری ساختمان حزب جمهوری اسلامی را تایید کرد.

گاردین روز سه شنبه نوشت: محمدرضا کلاهی صمدی پنجاه و شش ساله اهل ایران متهم به دست داشتن در بمب گذاری ساختمان حزب جمهوری اسلامی در سال 1360 است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استف بلاک در نامه ای به پارلمان هلند اعلام کرده است که کلاهی در سال 2015 در منطقه المیره هلند کشته شده است.


محمدرضا کلاهی صمدی متولد ۱۳۳۸ از اعضای منافقین عامل انفجار ۷ تیرماه ۱۳۶۰ در ساختمان حزب جمهوری اسلامی بوده که در جریان آن آیت الله سید محمد بهشتی و ۷۲ مقام دولتی به شهادت رسیدند.


وی که به عنوان تکنسین تجهیزات صوتی در حزب جمهوری اسلامی کار می کرد، بمب را همراه خود به مقر حزب برد. به همین دلیل او عامل انفجار شناخته شد. سرانجام او بدون اینکه در دادگاهی در ایران محاکمه شود توانست از مرز خارج شده و به فرانسه بگریزد.


محمد رضا کلاهی یا علی معتمد در ۲۴ آذر ۱۳۹۴ (برابر ۱۵ دسامبر ۲۰۱۵) در سن ۵۶ سالگی در شهر آلمیره هلند در خیابان توسط فردی از نزدیک هدف گلوله قرار گرفت و همان روز در بیمارستان جان سپرد.

ایرنا

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: انفجار حزب جمهوری اسلامی مرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۰۶۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جانشین کلوپ از هلند می‌آید

پس از مذاکرات یک‌هفته‌ای دو باشگاه لیورپول و فاینورد سرانجام توافق بر سر جدایی آرنه اسلات از فاینورد و پیوستنش به لیورپول انجام شد.

به گزارش ایسنا، بامداد امروز فابریتزیو رومانو، خبرنگار سرشناس ایتالیایی، تایید کرد آرنه اسلات، سرمربی موفق فاینورد، فصل آینده هدایت لیورپول را بر عهده خواهد گرفت و جانشین یورگن کلوپ آلمانی خواهد شد.

آرنه اسلات گران‌ترین سرمربی هلندی تاریخ خواهد بود زیرا لیورپول مبلغی در حدود ۱۳ تا ۱۵ میلیون یورو بابت فسخ قراردادش به تیم هلندی پرداخت خواهد کرد.

جزئیات نهایی این قرارداد در روزهای آتی تکمیل خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کدام نمایندگان جلسه عصر مجلس را تعطیل کردند؟
  • جمهوری آذربایجان قصد دارد املاک دولتی ایران در باکو را مصادره کند
  • ادعای اقدام علیه املاک دولت ایران؛ باکو قصد مصادره اموال کرده است؟
  • لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست تایید شد
  • انفجار مهمات در پایگاه نظامی کامبوج/ ۲۰ سرباز کشته شدند
  • کوالالامپور؛ خواهر مدرن اما سنتی اصفهان
  • ریزش شدید دلار در راه است | پیش‌بینی تکنیکالیست‌ها از قیمت دلار در روزهای آینده
  • مدل‌سازی اطلاعات ساختمان (BIM) گامی به سوی یکپارچگی در معماری
  • نسل زد آمریکا علیه پدران اوانجلیست
  • جانشین کلوپ از هلند می‌آید