Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-07@13:11:41 GMT

بحران کم‌آبی جدی‌ترین تهدید مشهد در سال 98

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۰۶۸۰۹

بحران کم‌آبی جدی‌ترین تهدید مشهد در سال 98

رئیس شورای شهر مشهد گفت: بدون شک جدی‌ترین و مهمترین چالش شهر مشهد در سال 98 ، کم‌آبی است و گذر از این بحران جز با مشارکت حداکثری مردم امکان‌پذیر نخواهد بود.

به گزارش قدس آنلاین  ، محمدرضا حیدری رئیس شورای شهر مشهد در حاشیه بازدید از پروژه‌های شبکه انتقال آب، فاضلاب و تصفیه‌خانه خین عرب ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های جدی مدیران، مهندسان و کارشناسان شرکت آب و فاضلاب مشهد که پیگیر مسائل مربوط به این حوزه هستند، اظهار کرد: بدون شک مهمترین و جدی‌ترین چالش شهر مشهد در سال آینده کمبود آب است؛ تدابیر بسیاری برای مقابله و کنترل این بحران اندیشیده شده ولی گذر از این شرایط دشوار تنها با مشارکت، همراهی و همکاری یکایک شهروندان و مردم میسر است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه براساس آمار ارائه شده از سوی شرکت آب و فاضلاب مشهد در سال 98 بدلیل نبود ظرفیت آبی، امکان بهره‌برداری از سد دوستی وجود ندارد، گفت: در جلسه‌ امروز مقرر شد کمیته مشترکی میان شورای شهر مشهد، شهرداری و شرکت آب و فاضلاب شکل گیرد تا به منظور گذر از این بحران چاره‌اندیشی های لازم انجام شود.

حیدری در ادامه صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه فرهنگ مصرف بهینه آب باید در میان شهروندان بیش از پیش ترویج یابد، تصریح کرد: فعالان محیط‌زیستی و سمن‌های دغدغه‌مند در حوزه آب نیز باید نقش پررنگی ایفا کنند؛ شرکت آب و فاضلاب مشهد نیز برای نصب ابزارهای کاهنده بر روی شیرآلات منازل اعلام آمادگی کرده که هزینه آن به صورت اقساطی به قبوض مصرفی آب افزوده می‌شود.

رییس شورای شهر مشهد با بیان اینکه شرایط ویژه‌ای باید برای مشترکین پرمصرف درنظرگرفته شود تا از قدرت بازدارندگی برخوردار باشد، گفت: براساس برآوردهای انجام شده، 1.5 لیتر آب شرب شهری برای شهروندان فقط 8 ریال هزینه دارد که این عدد در مقابل فرآیندی که برای استحصال و آماده کردن آب طی می‌شود، بسیار ناچیز است.

حیدری افزود: هزینه‌ای که برای هر بطری یک‌ونیم لیتری آب معدنی پرداخت می‌کنیم، با قیمت 2500 بطری آب شرب شهری برابری می‌کند؛ این بهای ناچیز تاثیر بسزایی در مصرف بی‌رویه آب توسط برخی شهروندان دارد.

وی اشاره‌ای هم به حوزه تامین منابع مالی برای پروژه های فاضلاب شهری داشت و با تاکید بر اینکه باید با جدیت پیگیر این موضوع باشیم، اظهارکرد: خوشبختانه شهر مشهد در زمینه پروژه‌های فاضلاب پیشرفت‌خوبی داشته و با همتی دیگر می‌توان شبکه فاضلاب این شهر را کامل کرد.

حیدری خاطرنشان کرد: توسعه تصفیه‌خانه های شهری نیز باید به همین موازات پیش‌ بروند و با توجه به ملی بودن این پروژه‌ها، مطمئن هستیم استاندار جدید خراسان رضوی به این موضوع توجه جدی مبذول خواهند داشت و امیدواریم تامین منابع لازم برای توسعه تصفیه‌خانه های فاضلاب شهری، یکی از اولویت‌های مهم مردم، مجلس شورای اسلامی و دولت محترم شمرده شود.

وی با بیان اینکه مشهدمقدس نیاز به تصفیه‌خانه با ظرفیت 800 هزار مترمکعب دارد، گفت: با استفاده از ظرفیت تصفیه‌خانه فعال شهر، 200 هزار مترمکعب از این ظرفیت تامین شده و این ظرفیت باید 600 هزار مترمکعب دیگر افزایش یابد.

حیدری در بخش پایانی صحبت‌های خود اظهارکرد: در خصوص برنامه تبصره 3 توسعه شبکه آب و فاضلاب نظرات و اولویت‌های مناطق 13 گانه شهر مشهد از سوی شهرداران دریافت شده که اولویت‌ها براساس آن تعیین و به شرکت آب و فاضلاب ابلاغ خواهد شد؛ امیدواریم با تعامل و همراهی، بخشی از مشکلات حوزه آب مشهد حل شود.

انتهای پیام

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بحران کم آبی کم آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۰۶۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا هشدار سفر به آلمان را تشدید کرد

آمریکا به دلیل افزایش تهدید تروریسم در آلمان توصیه‌های سفر به این کشور را تشدید کرده و به شهروندان خود توصیه کرد که در این زمینه با احتیاط بیشتری عمل کنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ایالات متحده آمریکا توصیه های سفر به آلمان را به دلیل افزایش تهدید تروریسم در این کشور تشدید کرده است. نیویورک پست گزارش داد که مقامات ایالات متحده از اول ماه مه به شهروندان خود توصیه کرده‌اند که "احتیاط بیشتری در این زمینه داشته باشند".

بر این اساس وزارت امور خارجه آمریکا در وب سایت خود هشدار داده است که "گروه های تروریستی به برنامه ریزی حملات در آلمان ادامه می دهند."

در این بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: آلمان در سطح 2 از 4 طبقه بندی شد. تروریست ها می توانند "مرکزهای گردشگری و مراکز حمل و نقل" را هدف قرار دهند. آن‌ها می‌توانند با اخطار کم یا بدون هشدار حمله کنند. آنها همچنین بازارها/ مراکز خرید و مؤسسات دولتی محلی را هدف قرار می دهند. تروریست ها هتل ها، باشگاه‌های شبانه و رستوران ها را هدف قرار می دهند. آنها همچنین عبادتگاه ها، پارک ها و رویدادهای مهم ورزشی و فرهنگی را هدف قرار می دهند. این گروه ها مدارس، فرودگاه ها و سایر تأسیسات عمومی را هدف قرار می دهند، با وجود تهدید تروریسم، در حال حاضر هیچ هشداری برای سفر به آلمان وجود ندارد.

به این ترتیب آلمان تنها کشور اروپایی خواهد بود که در سال 2024 این سطح احتیاط برای آن ارتقاء یافت. کانادا هم در پایان مارس 2024 دستورالعمل های ایمنی جدیدی را برای آلمان صادر کرد و به مسافران توصیه کرد در "درجه بالایی احتیاط کنند".

چند هفته پیش، آندریا لیندهولز،معاون فراکسیون اتحادیه احزاب متحد مسیحی در پارلمان آلمان در سخنانی تاکید کرد که خطر حملات به توصیف وی اسلام گرایان افراطی «در این کشور واقعی» و از زمان تشدید مناقشات خاورمیانه بیش از هر زمانی افزیش پیدا کرده است. دولت فدرال آلمان تهدید تروریستی را در این کشور به عنوان "حاد" طبقه بندی می کند. نانسی فایزر، وزیر کشور فدرال آلمان هم در سخنانی گفت که داعش و برخی از گروه‌های منشعب آن در حال حاضر بزرگترین تهدید ترور از طرف اسلام گرایان افراطی در آلمان هستند.

فایزر همچنین در مورد امنیت در مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا در آلمان (از 14 ژوئن) گفت: پلیس فدرال ما از مرزها، فرودگاه ها و ترافیک راه آهن آلمان محافظت خواهد کرد. ما بسیار هوشیار و آماده هستیم.

به این ترتیب در آستانه مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا مقام‌های امنیتی آلمان درباره افزایش خطر ترور هشدار داده و درخواست‌ها برای تقویت اقدامات ضد تروریستی در این کشور بالا گرفته است.

چندی پیش هم رئیس اتحادیه پلیس فدرال آلمان تامین امنیت مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا در تابستان جاری را چالش بزرگی برای نیروهای خود دانسته و از کمبود پرسنل به ویژه در تامین امنیت‌های مرزی خبر داد.

به این ترتیب نهادهای امنیتی آلمان در ماه‌های آینده با چالش‌های بزرگی مواجه خواهند شد. از آنجا که مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا هدف احتمالی حملات از اواسط ژوئن در نظر گرفته می‌شود، مقامات در حال برنامه ریزی برای مقابله با تروریسم هستند.

مسابقات قهرمانی اروپا بین 14 ژوئن تا 14 جولای در استادیوم های ده شهر بزرگ آلمان از جمله برلین برگزار می شود. آندریاس روسکوف، رئیس اتحادیه پلیس فدرال آلمان (GdP) در این باره گفته است: پلیس فدرال برای مسابقات قهرمانی اروپا ممنوعیت مرخصی را برای نیروها در دستور کار قرار خواهد داد.

نانسی فایزر،وزیر کشور فدرال آلمان پیش از این هم گفته بود که امنیت مسابقات قهرمانی اروپا در آلمان "اولویت اصلی" است.

مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شدافزایش چشمگیر شمار اخراج های پناهندگان از آلمانآلمان همکاری‌های تسلیحاتی با استرالیا را تقویت می‌کند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تهدید ویسی علیه سازمان لیگ: تا فیفا و CAS می‌روم
  • بعضی شوخی‌ها با جامعه پزشکی سلامت مردم را تهدید می کند
  • ۱۳ استان در معرض تهدید سن و زنگ زرد هستند
  • مقاومت اسلامی لبنان از تهدیدهای دشمنان هراسی ندارد
  • تارتار سپاهان و تراکتور را تهدید کرد
  • آمریکا هشدار سفر به آلمان را تشدید کرد
  • ایران در سایه تهدید بحران سالخوردگی
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • ایران در تهدید بحران سالخوردگی قرار دارد
  • به‌روزرسانی اخیر ویندوز، کاربران ایرانی را تهدید می‌کند