Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-27@16:29:34 GMT

تاکید دوباره ترامپ بر ساخت دیوار مرزی

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۰۷۱۵۱

تاکید دوباره ترامپ بر ساخت دیوار مرزی

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «دونال ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا در جریان یک سخنرانی تلویزیونی که به طور زنده در آمریکا پخش شد، ضمن دعوت از مردم کشورش به همراهی با این طرح گفت: «من امشب با شما صحبت می‌کنم چون با یک بحران انسانی و امنیتی فزاینده در مرزهای جنوبی روبرو هستیم».

منظور دونالد ترامپ از «بحران انسانی و امنیتی» هجوم مهاجران و پناهجویان به آمریکا از طریق از مرز زمینی با مکزیک است که او پیشتر آن را برای منافع ملی آمریکا «خطرناک» خوانده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساختن دیوار مرزی با مکزیک از جمله مهم‌ترین شعارهای تبلیغاتی دونالد ترامپ در زمان انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا بود، اما این طرح به دلیل مخالفت رقبای دموکرات او هنوز راه به جایی نبرده است. دموکرات‌ها با اختصاص بودجه به این طرح مخالفت کردند و این مانع بودجه‌ای از ۱۸ روز پیش تاکنون باعث ایجاد بن‌بست سیاسی و تعطیلی یک چهارم نهادهای دولت فدرال آمریکا شده است.

ترامپ که پیش از این با کمی انعطاف طرح دیوار بتنی را به دیوار فولادی کم‌هزینه‌تر تغییر داده بود، در سخنرانی سه‌شنبه شب خود هیچ راهکار تازه‌ای برای برون‌رفت از بن‌بست موجود ارائه نداد اما باز هم بر فوریت طرح خود تأکید کرد و گفت که مهاجران غیرقانونی «خون آمریکایی‌ها را خواهند ریخت.» با این حال او بر خلاف پیش‌بینی‌ها، برای این فوریت وضعیت اضطراری در کشور اعلام نکرد.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین تأکید کرد که دولتش برای ساخت یک «دیوار فولادی به جای دیوار بتنی» نیاز به «بودجه‌ای ۵.۷ میلیارد دلاری» دارد.

انتهای پیام /

183 / 156 آمریکا دیوار ساخت تاکید ترامپ

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: آمریکا دیوار ساخت تاکید ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۰۷۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است

ارتشبد سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه در دیدار با وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه، پاسخ ایران را مطابق با حق دفاع مشروع ایران دانست.

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران ضمن تشکر از حمایت و مواضع فدراسیون روسیه در محکومیت اقدام غیرقانونی و ناقض قوانین بین‌المللی رژیم صهیونیستی و حمایت از اقدام مشروع ایران در پاسخ به گستاخی این رژیم اظهار داشت: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است.

وزیر دفاع ایران با اشاره به تحرکات ناتو و برخی کشور‌های غربی در توسعه به شرق و حضور در جغرافیای امنیتی شانگهای بر استفاده از ظرفیت‌های سازمان همکاری شانگهای برای رفع تهدیدات مشترک تاکید نمود.

سرتیپ ستاد محمدرضا آشتیانی با اشاره به سوابق طولانی مناسبات دفاعی و نظامی دو کشور بر توسعه مناسبات فی مابین جهت استحکام ثبات و امنیت در منطقه و نفی یک جانبه گرایی در روند‌های جهانی تاکید نمود.

دو طرف در عین حال با توجه به تجربه موفق دو کشور در مقابله با تروریسم در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت مقابله با تهدیدات تروریستی، تجزیه طلبی و افراط گرایی که از اهداف اصلی سازمان همکاری شانگهای نیز می‌باشند تاکید کردند.

وزرای دفاع ایران و روسیه با تاکید بر اینکه تحولات منطقه قفقاز جنوبی برای منافع مشترک دو کشور حائز اهمیت می‌باشد تصریح کردند: حضور بازیگران فرا منطقه‌ای و مداخله گر در این مناطق بر خلاف منافع مشترک دو کشور می‌باشد و فرمت منطقه‌ای ۳+۳ که با حضور کلیه کشور‌های منطقه قفقاز در حال اجرا می‌باشد چارچوبی مناسب برای حل و فصل مشکلات می‌باشد.

منبع: روابط عمومی وزارت دفاع

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • نماینده مجلس: طرح هادی از تخلف ساخت وساز در روستاهای البرز می کاهد
  • ساخت ۲۳۰ واحد برای جا به جایی ساکنین منبع آب اهواز
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • آصفری: بلندتر شدن دیوار بی‌اعتمادی نتیجه سیاست‌های اتحادیه اروپا در قبال ایران است
  • بازدید رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از پایانه مرزی آذربایجان شرقی
  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • جدیت ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه کلاله_آغبند
  • جدیت ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه کلاله - آغبند
  • سفر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به تایلند
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام