Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@16:36:39 GMT

سرانه فضای ورزشی کشور 63 صدم مترمربع است

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۰۷۶۱۰

سرانه فضای ورزشی کشور 63 صدم مترمربع است

به گزارش ایرنا، روزبه زورقی روز چهارشنبه در نشست تخصصی دفاتر فنی و نظارت بر طرح ها و اماکن ورزشی حوزه شرق کشور در بیرجند افزود: در برنامه سوم توسعه، ایجاد یک مترمربع سرانه ورزشی به ازای هر شهروند در کشور هدف گذاری شده بود.
وی اظهار داشت: تا قبل از سرشماری سال 1395 سرانه متوسط ورزشی بالای 50 صدم مترمربع بود که به واسطه رشد جمعیت از 75 میلیون نفر به 82 میلیون نفر این سرانه به 45 صدم مترمربع کاهش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرپرست دفتر نظارت فنی بر اماکن ورزشی وزارت ورزش و جوانان گفت: در کنار ساخت و سازهایی که سازمان تربیت بدنی کرده و اماکنی که در دست احداث است، بخش خصوصی هم فعالیت هایی را در دستور کار دارد که این سرانه ها حدود پنج صدم مترمربع در حال حاضر است.
وی افزود: در برنامه های توسعه به شکل مرتب ظرفیت های متفاوتی را در دستور کار قرار دادیم تا بتوانیم به سرانه مطلوب ورزشی در کشور برسیم و در برنامه ششم توسعه سهمی از درآمد حاصل از اخذ مالیات ارزش افزوده از مردم به توسعه زیرساخت های ورزشی تعلق گرفته است.
سرپرست دفتر نظارت فنی بر اماکن ورزشی وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: در این خصوص نمایندگان مجلس شورای اسلامی با وزارت ورزش همراهی کامل کرده و قرار است مبلغ یادشده به شکل قانون دائمی برای حوزه ورزش و جوانان تصویب شود.
زورقی گفت: ظرفیت های قانونی در سال های اخیر برای توسعه ورزش ایجاد شد و مهم ترین آن ماده 27 قانون الحاق به قوانین مالی دولت است که مشارکت بخش خصوصی برای تکمیل و احداث اماکن ورزشی را تسهیل کرده است.
وی افزود: بیشتر فعالیت های عمرانی ما به شکل طرح های تملک دارایی سرمایه ای است اما محدودیت های مالی که در چند سال اخیر مواجه شدیم هدف گذاری ما به گونه ای بوده که بتوانیم پروژه های عمرانی را با مشارکت بخش خصوصی و دیگر ظرفیت ها مثل خیرین ورزش یار و ... انجام دهیم.
وی اضافه کرد: در لایحه بودجه سال 1398 ، سهم اعتبارات عمرانی کم است و در سال های بعد هم همینطور است و در قانون برنامه ششم تا پایان سال 1400، 25 درصد از ظرفیت بخش خصوصی برای تکمیل طرح های عمرانی پیش بینی شده است.
سرپرست دفتر نظارت فنی بر اماکن ورزشی وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: دولت بعضی اوقات از ورود بخش خصوصی استقبال لازم را ندارد و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی نیازمند فرهنگ سازی است.
زورقی گفت: باید دعوت از بخش خصوصی توسط یکایک کارکنان عوامل اجرایی اطلاع رسانی و آگاه کردن بخش خصوصی از شرایط، ضوابط و مقررات موجود، پروژه های نیمه کاره را تکمیل کنیم.
وی افزود: در هشت سال اخیر مشکلات زیادی در ساخت و ساز پروژه های عمرانی اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی وجود داشته و مباحث فنی همکاران را با مشکلاتی مواجه کرد که با حمایت و هدایت دفتر فنی استانداری خراسان جنوبی و سازمان برنامه و بودجه مشکل رفع شده و امروز آرامش و امنیت فکری به دفتر فنی استان بازگشته و همه پرونده ها در این خصوص بسته شده است.
زورقی تصریح کرد: یکی از اهداف برگزاری این جلسات استفاده از تجربیات مشترک است و بیشتر مشکلاتی که منجر به تخلفات اداری و ایجاد پرونده هایی در دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور شده را برای همکاران در این جلسات بیان کرده و از تجربیات همکاران استفاده می کنیم.
سرپرست دفتر نظارت فنی بر اماکن ورزشی وزارت ورزش و جوانان گفت: ما بر اساس برنامه ریزی که در دستور کار قرار دادیم کشور به شکل هشت منطقه تقسیم شده و همه برنامه های عملیاتی که از حوزه وزارت ورزش و جوانان در کشور انجام می شود به شکل منطقه ای است که نخستین برنامه ها توسط دفتر فنی ونظارت وزارت ورزش و جوانان در حال اجراست.
زورقی افزود: تا پایان بهمن ماه سال جاری نخستین دوره سمینارهای کارکنان دفاتر فنی را برگزار می کنیم و هدف ما این است که هر 6 ماه یکبار این گردهمایی ها برای اعلام بخشنامه های وزارت ورزش و جوانان و آخرین بخشنامه های آن و مباحثی که در نظم فنی و اجرایی کشور در دستور کار است را به مسئولان استانی اعلام کنیم.
سرپرست دفتر نظارت فنی بر اماکن ورزشی وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: در قانون اساسی کشور قید شده که ورزش باید برای عموم مردم رایگان باشد و در واقع وظیفه اصلی دولت این است که توسعه ورزش همگانی را به شکل رایگان در دستور کار داشته باشد هرچند در قانون تاسیس سازمان تربیت بدنی تاکید می کند مردم هم می توانند در تاسیس باشگاه ورزشی سهم داشته باشند.
7559 * 6054
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها بخش خصوصی فرهنگ سازی قانون نمایندگان مجلس شورای اسلامی وزارت ورزش و جوانان جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۰۷۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش منفی وزارت ورزش به تغییر نام استقلال

به گزارش ورزش سه، محمد شروین اسبقیان، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، نسبت به مسئله مهمی که امروز مطرح گردید، واکنش نشان داد. یعنی بحث پیرامون تغییر نام باشگاه استقلال ایران به استقلال خلیج فارس.

ظهر امروز بود که عبدالعلی علی عسکری، مدیرعامل صنایع پتروشیمی خلیج فارس که مالک جدید استقلال محسوب می‌شود، از تغییر پسوند نام این باشگاه خبر داد و قرار شد زین پس، به جای استقلال ایران در نامه نگاری‌های رسمی، از استقلال خلیج فارس استفاده شود. موضوعی که اکنون با واکنش وزارت ورزش و جوانان همراه شده و آنها ادعا می‌کنند که نامه‌ای از طرف پتروشیمی خلیج فارس برای این منظور دریافت نکرده اند.

اسبقیان در گفتگوی تلویزیونی خود و در واکنش به تغییر نام استقلال گفت: این مواردی است که باید رسماً به ما اعلام شود تا ما آن را بررسی کنیم. نمی‌شود که یک نفر شایعه‌ای را مطرح کند که نام باشگاه را تغییر دهند و سپس همه به این مسئله بپردازند.  چنین چیزی نیست.

او ادامه داد: تاکنون از طرف صاحبان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، یعنی کنسرسیوم‌های صنایع پتروشیمی و بانک‌ها، چیزی (در خصوص تغییر نام باشگاه‌ها) به صورت رسمی به وزارت ورزش و جوانان اعلام نشده است. این شرکت‌ها مختار هستند که هیئت مدیره خود را انتخاب کرده و آنها نیز مدیر عامل را تعیین کنند و در این میان هیچ دخالتی از سوی وزارت ورزش صورت نخواهد گرفت چرا که این وزارتخانه دیگر تیمداری نمی‌کند.

دیگر خبرها

  • کسب یک هزار و ۳۰۰ مدال کشوری و ۴۰ مدال برون مرزی توسط ورزشکاران قمی
  • اولویت‌ طرح‌های ملی وزارت فرهنگ کدام است/ از توجه به هویت ملی و سبک زندگی ایرانیان تا آرزو‌های جوانان
  • امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد
  • تکمیل ۳۳ طرح نیمه تمام ورزشی در ایلام
  • واکنش وزارت ورزش و جوانان به تغییر نام باشگاه استقلال
  • واکنش وزارت ورزش به تغییر نام استقلال
  • واکنش منفی وزارت ورزش به تغییر نام استقلال
  • سالن ورزشی آلاشت بازسازی می شود
  • کمبود ۳۰ درصدی فضای ورزشی در کهریزک/ خانه کشتی افتتاح می‌شود
  • پلمپ ۱۷ باشگاه ورزشی ورامین در دستور کار