Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: به این دلایل هرگز با آرایش به رختخواب نروید.

مهم ترین عملکرد پوست در شب، نوسازی خودش است. خوابیدن با ریمل و فونداسیون در شب، جلوی روند نوسازی پوست را می‌گیرد و باعث آسیب به پوست می‌شود. این درست است که هرچه بیشتر با آرایش بخوابید، به مرور زمان به پوستتان آسیب بیشتری وارد می‌شود، اما گهگاه خوابیدن با آرایش نیز، می‌تواند بر چهره‌ی شما اثرات منفی بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروزه مشخص شده که این اشتباه می‌تواند باعث آسیب‌های جدی پوستی شود، حتی اگر گاهی اوقات اتفاق بیفتد.

هرچه بیشتر با آرایش بخوابید، آسیب بیشتری به پوستتان خواهید زد. پوست ما، مانند بقیه‌ی بدن ما به صورت شبانه روزی در حال فعالیت است.

چرا خوابیدن با آرایش مضر است؟

برای همه‌ی ما پیش آمده که یکی دو بار با آرایش بخوابیم. علت این کار چه یک هفته کار طاقت فرسا باشد و چه خوردن نوشیدنی بیش از اندازه، به نظر می‌آید که گهگاه خوابیدن با ریمل یا فونداسیون به شرط آن که مرتبا تکرار نشود، بی ضرر است. درست است؟ نخیر، اشتباه است!

مهم ترین عملکرد پوست در شب، نوسازی خودش است. خوابیدن با ریمل و فونداسیون در شب، جلوی روند نوسازی پوست را می‌گیرد و باعث آسیب به پوست می‌شود. این درست است که هرچه بیشتر با آرایش بخوابید، به مرور زمان به پوستتان آسیب بیشتری وارد می‌شود، اما گهگاه خوابیدن با آرایش نیز، می‌تواند بر چهره‌ی شما اثرات منفی بگذارد.

در مورد آرایش سبک روز چطور؟ آیا محصول به خصوصی وجود دارد که بیشترین تاثیر را روی پوست داشته باشد؟ دکتر گراف در مورد تاثیرات هر محصول آرایشی این چنین توضیح می‌دهد:

فونداسیون

فونداسیون غلیظ است، و معمولا سایر محصولات را در تمام طول روز می‌پوشاند. این ذرات بزرگ و رنگ دانه‌ها در طول روز تجزیه می‌شوند و توسط فرایندهای طبیعی و هم چنین قرار گرفتن در معرض آلاینده‌های زیست محیطی، باکتری‌ها، قارچ‌ها و انگل‌های بیرون، متابولیزه می‌شوند.

محصولات جانبی ناشی از سوخت و ساز بدن و تجزیه‌ی مواد آرایشی، مانع عملکرد میکروسیرکولاسیون، که به نوسازی پوست کمک می‌کند خواهند شد. این موضوع می‌تواند منجر به تجزیه‌ی کلاژن شود، و در نتیجه باعث چین و چروک و بسته شدن منافذ گردد و از طرفی چون باکتری‌ها را در پوست نگه می‌دارد،باعث ایجاد آکنه نیز خواهد شد.

پرایمر

پرایمر، این پتانسیل را دارد که به پوستتان آسیب برساند، اما کاملا به این بستگی دارد که چطور از آن استفاده کنید. دکتر گراف می‌گوید: اگر از پرایمر در تمام طول روز استفاده کنید، بسیار مضر خواهد بود، زیرا تمام آلاینده‌ها هنوز روی پوستتان هستند. اما اگر روی پوست تمیز و برای رطوبت رسانی از پرایمر استفاده کنید، ایرادی ندارد.

رژ لب

دکتر گراف می‌گوید جای تعجب ندارد که خوابیدن با هر نوع رژ لبی، منجر به خشکی و ترک خوردن لب می‌شود. در مورد رژ لب‌هایی که رنگدانه‌های زیادی دارند، قبل از خوابیدن، لب را با یک پاک کننده‌ی بهداشتی، کاملا تمیز کنید. سپس از یک لایه نرم کننده برای مرطوب کردن لبتان بهره ببرید.

ریمل

اگر شما از آن خانم‌هایی هستید که با ریمل می‌خوابند، پس گوش کنید: ذرات ریمل، فولیکول‌ها را می‌بندند و آنها را روی پوست تحریک می‌کنند. اگر آن‌ها تحریک شوند، این تورم می‌تواند باعث التهاب پلک چشم شود. اگر به اندازه‌ی کافی ترسناک نیست، بدانید که خوابیدن با ریمل می‌تواند باعث نازک شدن و شکنندگی مژه‌هایتان هم بشود!

اینکه فقط بدانیم خوابیدن با آرایش چقدر مضر است، کافی نیست. باید تنبلی را کنار بگذاریم! دکتر گراف پیشنهاد می‌کند: دستمال‌های مرطوب پاک کننده‌ی آرایش را کنار تختتان بگذارید. به این ترتیب، وقتی به رختخواب می‌روید، آنها به شما یاداوری می‌کنند که آرایشتان را پاک کنید. حتی می‌توانید برای این منظور، یادآوری در گوشی همراهتان تنظیم کنید.

بعد از پاک کردن آرایش صورتتان بهتر است از که ماسک صورت برای شادابی پوستتان استفاده کنید .

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

حکم رسوایی اخلاقی اعضای شورای شهر بابل صادر شد! / زن جوان چه کرد؟! + فیلم اعدام شدن چند تن از مسئولان در قوه قضائیه / اژه ای خبر داد لحظه تجاوز به زن جوان در ایستگاه اتوبوس+ فیلم بهروز مهتاب را زمانی که مادرش در خانه بود به اتاق خوابش برد و ..! راننده تاکسی تهرانی به زن متاهل تجاوز کرد و از آن فیلم تهیه کرد ! + عکس مادرم از ترس دوستان ناباب پدرم طلاق گرفت / از چاله به چاه افتادیم ! گفتگو با دختر کتک خورده تهرانی و پسر شکنجه گر سیرجانی + فیلم کامل خبر ویژه/ قیمت محصولات ایران خودرو اعلام شد وحشت زن مشهدی از خون بازی پسرش و ارتباط نامتعارف با یک زن اعتراف دختر 20 ساله کرجی پس از دیدن کارهای خود در دوربین های مداربسته+ عکس مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا ساشا سبحانی آقازاده حاشیه ساز بعد از کتک خوردن چه گفت؟ + فیلم همنشینی با ارواح در خانه وحشت / آبادانی ها به پلیس گزارش دادند + عکس مرگ بی سر و صدای زن شیرازی در نزدیکی یک هتل! / دانشجویان اعتراض کردند جزییات آتش سوزی خوابگاه مدرسه دخترانه شادگان / تکرار فاجعه در زمستان

منبع: رکنا

کلیدواژه: پوست خوردن دکتر رختخواب آرایش عکس فیلم دختر مرد پسر سیرجانی دختر تهرانی پسر تصاویر سیرجان آزار دختر تهرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۰۷۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸۳ روستای خدابنده با جمعیت بالای ۲۰ خانوار از نعمت برق برخوردار است

حسنعلی پیری مدیر توزیع برق شهرستان خدابنده گفت: شهرستان خدابنده با بیش از پنج هزار کیلومترمربع مساحت، حدود ۱۷۰ هزار نفر جمعیت و ۲۴۰ روستا یکی از بزرگترین شهرستان‌های شمالغرب کشور است و بیش از ۶۹ هزار مشترک برق در تعرفه‌های مختلف دارد.

پیری افزود: حدود ۶۰ درصد از انرژی توزیع شده در این شهرستان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود.

وی اضافه کرد: توزیع برق خدابنده حدود ۵۹ هزار مشترک خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی دارد که با سه هزار و ۳۰۰ کیلومتر شبکه توزیع برق با ظرفیت ۲۰۷ مگاولت آمپر پست های برق منصوبه، به مردم این منطقه خدمت رسانی می‌کند.

این مسوول در ادامه با اشاره به تبدیل یک هزار و ۳۵۰ کیلومتر از شبکه های فشار ضعیف این شهرستان از سیم مسی به کابل خودنگهدار، افزود: با اجرای این طرح و کاهش چشمگیر سرقت از شبکه‌های توزیع، میزان خاموشی ناشی از حوادث نیز بسیار کاهش می‌یابد.

وی افزایش ایمنی و پیشگیری از سرقت انرژی را از دیگر مزایای تبدیل سیم های برق مسی به کابل خود نگهدار بیان کرد و اظهار داشت: این طرح به منظور پیشگیری از فرسودگی شبکه و کاهش تلفات انتقال و توزیع انرژی اجرا شد.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • اولویت اصلی شورای شهر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است
  • ۱۸۳ روستای خدابنده با جمعیت بالای ۲۰ خانوار از نعمت برق برخوردار است
  • الاتحاد در کمین بهترین مربیان اروپا + عکس
  • لزوم هوشیارسازی اجتماعی نسبت به آسیب‌های پیری جمعیت
  • آیا وضو یا تیمم با وجود آرایش و لاک ناخن صحیح است؟
  • بچه‌ها الگوی خوابشان را از والدین می‌آموزند
  • چگونه در گرما از پاها مراقبت کنیم؟
  • چگونه در گرما از پا‌ها مراقبت کنیم؟
  • یک فرد را در چه سنی می‌توان «پیر» دانست؟
  • علل شایع پیری زودرس پوست صورت