Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@16:34:09 GMT

بیش از ۵۰ درصد سرفصل دروس مهارتی است

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۰۸۴۵۸

بیش از ۵۰ درصد سرفصل دروس مهارتی است

سرپرست دانشکده فنی و حرفه ای مائده گرگان با اشاره به کسب مهارت های عملی توسط دانشجویان، تصریح کرد: بیش از ۵۰ درصد سرفصل دروس دانشجویان در رشته‌های مختلف آموزش های مهارتی است.

دکتر علیرضا منصوری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای در سطح استان دارای ۵ دانشکده امام علی(ع) کردکوی، شهید چمران گرگان، مائده گرگان، امام خمینی(ره) علی آبادکتول و کوثر گنبدکاووس است و در حال حاضر تعداد ۵۵۰۰ دانشجو در این دانشکده ها در ۴۳ رشته کاردانی و ۱۲ رشته کارشناسی ناپیوسته مشغول به تحصیل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



منصوری با بیان اینکه برخی از رشته های از جمله فرش و صنایع شیمیایی در سطح کشور برند هستند، خاطرنشان کرد: در برخی از رشته ها از جمله صنایع شیمیایی تا ۷۰ درصد فارغ التحصیلان مشغول به کار هستند. در رشته الکتروتکنیک بیشترین کار آفرینان را داریم که بعد از فارغ التحصیل شدن، علاوه بر اشتغال خود چندین نفر دیگر را هم مشغول به کار می کنند.
سرپرست دانشکده فنی و حرفه ای مائده گرگان در ادامه یادآور شد: پنجمین جشنواره مد و لباس اسلامی ایرانی استان گلستان با همکاری دانشکده فنی و حرفه ای مائده گرگان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دبیرخانه جشنواره در دانشکده مائده تشکیل شده است، ادامه داد: این جشنواره از ۲۲ تا ۲۹ دیماه در محل تالار فخرالدین اسعد گرگانی دایر خواهد بود.

ساخت سایت جدید برای مرکز چمران

منصوری با اشاره به برنامه های توسعه دانشگاه فنی و حرفه ای در گلستان، تصریح کرد: در شهر گرگان برای مرکز شهید چمران یک سایت جدید شامل ساختمان اداری، سالن آمفی تئاتر، سلف، خوابگاه و ساختمان آموزشی در زمینی به وسعت حدود ۳ هکتار در حال ساخت است که تا پایان سال ۹۹ به بهره برداری می رسد.

وی گفت: در حال دانشکده های علی آبادکتول، گنبدکاووس، کردکوی و مائده دختران دارای خوابگاه دولتی است و برای دانشکده چمران نیز در سایت جدید در حال ساخت خوابگاه هستیم.


منصوری در خصوص طریقه ایجاد رشته های جدید، گفت: ما درخواست رشته های جدید را بر اساس آمایش سرزمین، امکانات کارگاهی و آزمایشگاهی و نیروی انسانی به سازمان مرکزی اعلام می کنیم و آنها موضوع را بررسی می کنند.

لزوم توجه آموزش و پرورش به رشته متالوژی

وی بیان کرد: متاسفانه در دو سال گذشته آموزش و پرورش در رشته متالوژی، دانش آموز جذب نکرده و ما هم نتوانستیم در این رشته دانشجو جذب کنیم. متالوژی برای استان ما بسیار با اهمیت است. سعی کردیم که این رشته را نگه داریم و امیدواریم در سال های آتی بتوانیم با همکاری آموزش و پرورش در این رشته دانشجو جذب کنیم.

سرپرست دانشکده فنی و حرفه ای مائده گرگان با بیان اینکه رسالت دانشگاه فنی و حرفه ای مهارت آموزی است، خاطرنشان کرد: فردی را تربیت می کنیم که اطمینان داریم اگر امکانات اولیه را داشته باشد، می تواند برای خود و یا چندین نفر دیگر اشتغال ایجاد کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه فنی وحرفه ای منطقه گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۰۸۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای شماره دو پسران سروش معرفی شد

جام جم آنلاین اصفهان؛ مراسم تکریم و معارفه رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای شماره دو پسران سروش برگزار و نادعلی قائدامینی تکریم و بیژن شمس معارفه شد.
 آموزشکده فنی و حرفه‌ای شماره دو پسران سروش در سال ۱۳۷۳ تأسیس گردید. این دانشگاه یکی از دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای اصفهان است و هم‌اکنون این دانشکده زیر نظر دانشگاه فنی و حرفه‌ای و وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است. این دانشکده پس از دانشکده فنی شهید مهاجر، دومین دانشکده فنی و حرفه‌ای اصفهان است.
هم‌اکنون در این دانشکده حدود ۱۰۰۰ دانشجو در مقاطع کاردانی پیوسته در حال تحصیل در دوره‌های روزانه و شبانه هستند. در این دانشگاه رشته‌های مهندسی شیمی، برق، صنایع چوب، صنایع شیمیایی، کامپیوتر، آسانسور و... ارائه می‌شود.
شمس پیش از این مسئولیت‌هایی همچون عضو هیئت‌علمی دانشگاه پیام‌نور استان اصفهان، ریاست دانشگاه پیام‌نور واحد فلاورجان، معاون سازمان بسیج اساتید استان اصفهان، دبیر ستاد جهاد تبیین دانشگاه پیام‌نور کشور را بر عهده داشته و به فعالیت‌های علمی و فرهنگی پرداخته است.

/* هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون سراسری رشته علوم تجربی در کرمانشاه
  • رقابت بیش از ۳۹ هزار داوطلب کرمانشاهی در نوبت اول آزمون سراسری
  • تسهیلات کم‌ بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل
  • تسهیلات کم‌بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل
  • نخبگان مهارتی استان اردبیل تسهیلات کم‌بهره دریافت می‌کنند
  • برگزاری آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور از صبح فردا ( ۶ اردیبهشت )
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد
  • بودجه دانشگاه شاهد ۳۰ درصد افزایش یافته است
  • رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای شماره دو پسران سروش معرفی شد
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین فنی‌وحرفه‌ای و دانشگاه صنعتی همدان