Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، ائتلاف «هیئة تحریر الشام» (هتش) –که جبهه النصره رکن اصلی آن است- با همتای تروریستی خود «احرار الشام» به توافق دست یافت.
 
پایگاه خبری معارض «عنب» گزارش داد که بر اساس این توافق، احرار الشام در منطقه «سهل الغاب» واقع در ریف غربی استان «حماه» منحل شد.
 
در این توافق آمده است که احرار الشام در مناطق «جبل شحشبو» و سهل الغاب خود را منحل می‌کند و این منطقه از نظر اداری و خدماتی توسط نهاد موسوم به «نجات ملی» -وابسته به هیئة تحریر الشام- اداره خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
«احرار الشام» گروهی مسلح از جمله گروه‌های مسلحی است که از اوایل بحران سوریه شکل گرفت. این گروه به فرماندهی حسن عبود مدعی است که مستقل است اما مثل گروهک‌های دیگر مورد حمایت مالی و تسلحیاتی برخی کشورهای منطقه بوده و محل فعالیت آن در سه استان حلب، ادلب و حماه است.
 
انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۰۸۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار گروه‌های فلسطینی درباره جنایت صهیونیست‌ها در رفح

گروه‌های فلسطینی حمله اشغالگران به رفح را به معنای ناکام گذاشتن همه تلاش‌های میانجی‌ها در مسیر آتش‌بس غزه دانسته و تاکید کردند این تجاوز بیانگر قصد صهیونیست‌ها برای ارتکاب یک فاجعه و کشتار جمعی جدید است و طرف‌های بین‌المللی باید مقابل آن بایستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، گروه‌های فلسطینی در واکنش به حمله ارتش رژیم صهیونیستی به رفح با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که اشغال و بستن گذرگاه زمینی رفح و گذرگاه تجاری کرم ابوسالم و اجرای عملیات نظامی زمینی در رفح، نیات اشغالگران را برای انجام یک قتل عام و فاجعه انسانی دیگر از طریق قطع خطوط امدادرسانی، جلوگیری از تردد شهروندان، ممانعت از ورود کامیون‌های حامل مواد غذایی که حتی در صورت ورود به رفح هم بیش از 5 درصد نیازها را برآورده نمی‌کنند، خارج کردن بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی باقیمانده از خدمت و ... آشکار می‌کند و این به معنای قتل عام هزاران مجروح و بیمار و بیماران سرطانی و زنان و کودکان است.

گروه‌های فلسطینی تاکید کردند که تجاوز رژیم اشغالگر به رفح بیانگر نیت قبلی این رژیم برای شکست همه تلاش‌های میانجی‌ها و به چالش کشیدن اراده بین المللی و منطقه‌ای و نیز اراده مردمی درباره آتش بس است؛ به ویژه بعد از اینکه رهبری مقاومت در کنار گروه‌ها و نیروهای ملی فلسطین با توافق آتش بس و تبادل اسرا موافقت کرد. این تجاوزات صهیونیست‌ها نشان می‌دهد که کابینه رژیم اشغالگر به دنبال آتش بس و تبادل اسرا نیست.

در ادامه این بیانیه آمده است که ما از کشورهای جهان و موسسات بین‌المللی و سازمان ملل می‌خواهیم که فوراً برای نجات جان 2.5 میلیون شهروند فلسطینی که در معرض کشتار و گرسنگی و جنایت و نسل کشی قرار دارند مداخله کنند.

گروه‌های فلسطینی تصریح کردند که ما خواستار یک اقدام جدی بین‌المللی، منطقه‌ای، رسمی، عربی و اسلامی برای توقف جنگ نسل کشی علیه مردم غزه و مهار تروریسم رژیم اشغالگر هستیم.

یکی از رهبران جنبش حماس عصر دیروز دوشنبه در گفت‌وگو با الجزیره اعلام کرد که جنبش متبوعش موافقت خود را با طرح پیشنهادی قطر و مصر برای آتش‌بس در غزه اعلام کرده است.

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس نیز تلفنی با شیخ «محمد بن عبدالرحمن آل‌ثانی» نخست وزیر قطر و «عباس کامل» رئیس دستگاه اطلاعات مصر گفتگو کرد و این دو مقام ارشد عربی را در جریان موافقت جنبش حماس با طرح پیشنهادی قطر و مصر برای آتش‌بس در غزه قرار داد.

این درحالی است که صهیونیست‌ها که تلاش داشتند توپ را در زمین مقاومت بیندازند و مدعی بودند حماس مانع رسیدن به توافق می‌شود، امروز عملیات نظامی وحشیانه‌ای را در رفح آغاز و ثابت کردند خودشان هستند که توافق را نمی‌خواهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار گروه‌های فلسطینی درباره جنایت صهیونیست‌ها در رفح
  • روزنامه جمهوری اسلامی: طالبان مشغول پاکسازی قومی و شیعه‌کشی است؛ ایران هم سکوت می‌کند
  • آمدوشدهای غیرمنتظره دیپلماتیک/ نگاهی به سفر ناگهانی نچیروان بارزانی و هیئت بلندمرتبه همراهش به ایران
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه را منهدم کرد
  • ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه منهدم شد
  • یک کشته و چهار زخمی در حمله به کاروان نیروی هوایی هند در کشمیر