Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-26@10:31:44 GMT

افت فشارخون در سالمندان نشانه مرگ زودهنگام!

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۰۹۱۰۳

افت فشارخون در سالمندان نشانه مرگ زودهنگام!

رکنا: افت فشار خون در افراد مسن نشانه مرگ زودهنگام است و باید آن را جدی گرفت.

بر اساس همین مطالعه پژوهشگران می‌گویند: «اُفت فشار خون در افراد مسن نشانه مرگ زودهنگام است»؛ طبق این مطالعه، در افراد مسن فشار خون به تدریج و حدود 14 سال قبل از مرگ شروع به کاهش می‌کند.

نتایج یک بررسی جدید که توسط محققان آمریکایی صورت گرفته است، نشان می‌دهد افت فشار خون نیز همانند فشار خون بالا خطرناک و نشان دهنده هشدار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس همین مطالعه پژوهشگران می‌گویند: «اُفت فشار خون در افراد مسن نشانه مرگ زودهنگام است»؛ طبق این مطالعه، در افراد مسن فشار خون به تدریج و حدود ۱۴ سال قبل از مرگ شروع به کاهش می‌کند.

این پژوهش که توسط محققان دانشگاه کنتیکت آمریکا انجام شده و به بررسی بیش از ۴۶ هزار شهروند پرداخته است، حکایت از آن دارد که شیب کاهش فشار خون در بیماران مبتلا به زوال عقل، نارسایی قلبی، کاهش وزن در اواخر عمر و افراد دارای فشار خون بالا بسیار تند است.

جرج کوچل، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «این مطالعه اهمیت انجام تحقیقات بیشتر برای درک دلیل ایجاد کاهش فشار خون در افراد مسن را برجسته‌تر کرد».

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

بهروز مهتاب را زمانی که مادرش در خانه بود به اتاق خوابش برد و ..! خبر ویژه/ قیمت محصولات ایران خودرو اعلام شد لحظه تجاوز به زن جوان در ایستگاه اتوبوس+ فیلم اعدام شدن چند تن از مسئولان در قوه قضائیه / اژه ای خبر داد راننده تاکسی تهرانی به زن متاهل تجاوز کرد و از آن فیلم تهیه کرد ! + عکس مادرم از ترس دوستان ناباب پدرم طلاق گرفت / از چاله به چاه افتادیم ! گفتگو با دختر کتک خورده تهرانی و پسر شکنجه گر سیرجانی + فیلم کامل مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا وحشت زن مشهدی از خون بازی پسرش و ارتباط نامتعارف با یک زن اعتراف دختر 20 ساله کرجی پس از دیدن کارهای خود در دوربین های مداربسته+ عکس ساشا سبحانی آقازاده حاشیه ساز بعد از کتک خوردن چه گفت؟ + فیلم کشتی گیر سرشناس کرمانشاهی در تصادف درگذشت / پدر هم طاقت نیاورد و جان باخت+عکس عکس / این سرباز وظیفه شهید شد / سلیم شاوردی در پل زهره خدمت می کرد جزییات تازه از کشف اجساد زن و مرد شمالی در گونی دختر تهرانی برای نامادری اش درخواست قصاص کرد

منبع: رکنا

کلیدواژه: سالمندان فشار خون مرگ تحقیق حکایت عکس فیلم دختر مرد پسر تصاویر صبح سیرجان فضای مجازی زن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۰۹۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می دهند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیکال نیوز، به گفته محققان، نوع کاری که در طول زندگی انجام می‌دهید بر احتمال ابتلای شما به زوال عقل در آینده تأثیر می‌گذارد.

بر اساس یافته‌های این مطالعه، افرادی که مشاغل معمولی یا تکراری‌تری دارند- کارهایی که می‌توان بدون درگیری ذهنی بالایی انجام داد- ۶۶ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلاء به اختلال شناختی پس از ۷۰ سالگی قرار دارند.

از سوی دیگر، محققان می‌گویند افرادی که شغل‌شان در دهه‌های ۳۰، ۴۰، ۵۰ و ۶۰ زندگی‌شان دارای محرک‌های شناختی است، ممکن است بعداً با کاهش خطر ابتلاء به اختلالات شناختی مواجه باشند.

«ترین هولت ادوین»، محقق ارشد، گفت: «مطالعه ما نشان می‌دهد محرک‌های شناختی شغلی پایین با خطر بالاتر و زودتر اختلال شناختی مرتبط است.»

برای این مطالعه، محققان سلامت شناختی کار و زندگی ۷۰۰۳ نفر در نروژ را بررسی کردند که نشان دهنده ۳۰۵ نوع شغل منحصر به فرد بود.

محققان مشاغل را با استفاده از مقیاس شدت کار معمول (RTI) امتیاز دادند. کارهای روتین آنهایی هستند که از نظر شناختی کمترین چالش را دارند. چنین مشاغلی اغلب به سرعت و دقت نیاز دارند. با این حال، از آنجایی که این وظایف تکراری هستند، ممکن است به دخالت ذهنی کمتری نیاز داشته باشند. به عنوان مثال می‌توان به کار در کارخانه، بایگانی و حسابداری اشاره کرد.

کارهای غیر معمول - که درجات RTI پایین‌تری به آنها اختصاص داده شد - به دخالت شناختی بیشتری نیاز دارند. آنها شامل چالش‌های جدید منظمی هستند که ممکن است به تحلیل، خلاقیت یا تفسیر استراتژیک اطلاعات خام نیاز داشته باشند.

برخی از این مشاغل ممکن است بین فردی باشند، جایی که کارگر باید دائماً درگیر، مربیگری و تشویق دیگران باشد. نمونه‌هایی از کارهای غیر معمول شامل برنامه نویسی کامپیوتر و روابط عمومی است.

از بین افراد گروه RTI بالا، ۴۲ درصد در سن ۷۰ سالگی با اختلال شناختی تشخیص داده شدند در حالی که ۲۷ درصد در گروه RTI پایین مبتلا به اختلال شناختی تشخیص داده شدند.

ادوین افزود: «یافته‌های این مطالعه با نشان دادن اینکه توانایی‌های شناختی که از طریق تحصیل و شغل در جوانی و میانسالی به دست می‌آیند، به نظر می‌رسد در برابر تغییرات مغزی مرتبط با زوال شناختی مرتبط با سن انعطاف‌پذیری دارند، از این فرضیه حمایت می‌کنند».

نورون‌های جدید با درگیر شدن در فعالیت عصبی فیزیولوژیکی مرتبط با تجربیات یادگیری جدید و چالش برانگیز برای زنده ماندن تحریک می‌شوند. رافنسون به MNT گفت: بنابراین، کار محرک شناختی می‌تواند فعالیت عصبی را تقویت کند و به حفظ یک مغز مناسب سالم کند.

کد خبر 6088227

دیگر خبرها

  • چرا با افزایش سن سرعت حرکت ما کم می‌شود؟
  • تشخیص گرایش سیاسی افراد از روی چهره‌شان توسط هوش مصنوعی
  • بی‌خوابی نشانه چه بیماری‌هایی است؟
  • مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می دهند
  • یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان را بشناسید
  • این اسید لاغرتان می‌کند
  • یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان
  • چگونه افسردگی را از خود دور کنیم؟
  • برپایی ایستگاه سلامت در شهرک سلامت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • اثرات ساعات کاری طولانی بر سلامت دوران میانسالی